Ćwiczenia taneczne - taneczne zajęcia fitness

Taneczne zajęcia fitness, takie jak zumba, salsation czy dance aerobik (aerobik taneczny), umożliwiają spalenie większej liczby kalorii niż niejeden trening na siłowni. Są alternatywą ćwiczeń siłowych dla osób, które chcą pracować nad sylwetką. Na czym polegają te fitnessowe ćwiczenia taneczne i ile kalorii można dzięki nim spalić?

Podziel się:

Taneczne zajęcia fitness — latino aerobik

Zajęcia latino aerobiku odbywają się przy dźwiękach muzyki latynoskiej, a więc: salsy, mambo czy samby. Czym różnia się od tradycyjnego aerobiku? Wersja latynoska łączy ćwiczenia aerobowe (bazujące na wymianie tlenowej) z elementami tańca. W trakcie tych zajęć wykonujemy układ choreograficzny zaprezentowany przez instruktora, przedtem poświęcając czas na rozgrzewkę.

Efektem latino aerobiku jest nie tylko poprawa samopoczucia (organizm wytwarza hormony szczęścia), ale i ogólnej kondycji fizycznej oraz koordynacji ruchowej. Ćwiczenia kształtują sylwetkę i pomagają kontrolować masę ciała. Uprawiając ten rodzaj aerobiku, spalamy dużą liczbę kalorii. W trakcie 60 minut nawet 480 kcal!

Taneczne zajęcia fitness — zumba

Zumba to aerobowe zajęcia fitness, które łączą zabawę z uprawianiem sportu. Ich uczestnicy wykonują układ choreograficzny (zawierający elementy treningu obwodowego i tańców latynoskich), który jest prosty, a jednocześnie cechuje się wysokim poziomem intensywności. W tym przypadku również ćwiczymy w rytm latynoskiej muzyki. Zumba to trening, który w ciągu godziny pozwala spalić 450 kcal.

Efektem zumby jest również dotlenienie organizmu, obniżenie poziomu stresu i przeciwdziałanie schorzeniom ze strony układu krążenia. Energiczne ruchy formują poszczególne partie mięśniowe. Istnieje wiele rodzajów zumby, począwszy od zumba toning z ciężarkami, przez zumbatomic dla dzieci, po zumba gold dla osób starszych.

Taneczne zajęcia fitness — dancehall aerobik

Pod tym wyrażeniem kryją się zajęcia fitness, w których trakcie ćwiczymy w rytm muzyki dancehall — rodem z Jamajki. Fani podkreślają, że nie jest to tylko taniec i muzyka, ale sposób ubierania się i styl życia. Dancehall aerobik cieszy się szczególnym zainteresowaniem kobiet, które jako cel treningowy postawiły sobie wyrzeźbienie mięśni pośladków i ud.

W trakcie zajęć ćwiczymy i tańczymy bowiem na zgiętych w kolanach nogach, zatem te partie mięśniowe pracują bardzo intensywnie. Podstawowa figura to tak zwany shake — potrząsanie pupą. Natomiast zajęcia dedykowane zarówno mężczyznom, jak i kobietom uaktywniają wszystkie mięśnie, zatem możliwa jest praca nad całą sylwetką. Szybkie tempo ćwiczeń powoduje, że w trakcie godziny możemy spalić nawet 500 kcal!

Taneczne zajęcia fitness — salsa fitness

W trakcie tych zajęć fitnessowych trenujemy przy dźwiękach muzyki afrykańskiej lub kubańskiej. Ćwiczenia przeplatane są elementami tańca typowymi dla tych regionów świata. Są to treningi intensywne, które wiążą się ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym, dlatego też pomagają zredukować masę ciała.

W efekcie podczas 60-minutowego treningu możemy spalić około 400 kcal. Ponadto salsa fitness powoduje, że mięśnie całego ciała zostają wzmocnione, a ogólna kondycja fizyczna ulega znacznej poprawie.

Taneczne zajęcia fitness — salsation

Salsation to jeden z najnowszych programów taneczno-fitnessowych w klubach sportowych — mogą w nim uczestniczyć osoby niewysportowane, nie wymaga dobrej kondycji fizycznej. W trakcie zajęć wykonujemy układ taneczny (w który wplecione są ćwiczenia) tak, aby przekazać treść utworu i emocje towarzyszące muzyce (opowiadamy historię poprzez ruch ciała).

Salsation to zajęcia fitness z elementami treningu funkcjonalnego i gatunków tanecznych, takich jak salsa, samba czy flamenco. Godzina ćwiczeń skutkuje spaleniem około 450 kcal (czasem nawet jeszcze większej liczby kalorii). Ponadto efektem tych zajęć jest poprawa kondycji psychicznej i ukształtowanie sylwetki.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

"Piękna i ma super ciało". Polka zachwyca Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! "Jak Lara Croft". Zdjęcie Polki robi furorę Ćwiczenia na mięśnie brzucha - na stojąco, skośne. Oto warianty Pokazał się bez koszulki. "Nigdy tak dużo nie ważyłem" Idealne ćwiczenie na pośladki. Sprawdź, jak poprawnie wykonywać rumuński martwy ciąg O kręgosłupie, ale inaczej Biceps ponad 50 cm? Rosyjska kulturystka opowiedziała o swoich przyzwyczajeniach żywieniowych Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening Pokazała nagranie. Mateusz Borek wyszedł z propozycją Trening w parze - zalety Rozciąganie nóg - ćwiczenia, o których nie wolno zapominać

Popularne w tym tygodniu:

Polska trenerka sporo odsłoniła. "Piękna sylwetka" To mogło fatalnie się skończyć. Tego na siłowni nie rób! Nagrała, co zrobił na siłowni. Później przeprosiła Co się stało z jego brzuchem?! Imponujący film Był dwa dni "na pompie". Niesamowity efekt Twój zdrowy brzuch. Sposób na płaski brzuch Jak dobrać buty sportowe do rodzaju treningu? 5 ćwiczeń, które warto wykonywać w trakcie przerwy w pracy