Mariusz Pudzianowski haruje w upale. "Samo się nie zrobi"

Taneczne zajęcia fitness

Taneczne zajęcia fitness, takie jak zumba, salsation czy dancehall aerobik, umożliwiają spalenie większej liczby kalorii niż niejeden trening na siłowni. Są alternatywą ćwiczeń siłowych dla osób, które chcą pracować nad sylwetką. Na czym polegają te rodzaje ćwiczeń fitnessowych i ile kalorii można dzięki nim spalić?

Podziel się:

Taneczne zajęcia fitness — latino aerobik

Zajęcia latino aerobiku odbywają się przy dźwiękach muzyki latynoskiej, a więc: salsy, mambo czy samby. Czym różnia się od tradycyjnego aerobiku? Wersja latynoska łączy ćwiczenia aerobowe (bazujące na wymianie tlenowej) z elementami tańca. W trakcie tych zajęć wykonujemy układ choreograficzny zaprezentowany przez instruktora, przedtem poświęcając czas na rozgrzewkę.

Efektem latino aerobiku jest nie tylko poprawa samopoczucia (organizm wytwarza hormony szczęścia), ale i ogólnej kondycji fizycznej oraz koordynacji ruchowej. Ćwiczenia kształtują sylwetkę i pomagają kontrolować masę ciała. Uprawiając ten rodzaj aerobiku, spalamy dużą liczbę kalorii. W trakcie 60 minut nawet 480 kcal!

Taneczne zajęcia fitness — zumba

Zumba to aerobowe zajęcia fitness, które łączą zabawę z uprawianiem sportu. Ich uczestnicy wykonują układ choreograficzny (zawierający elementy treningu obwodowego i tańców latynoskich), który jest prosty, a jednocześnie cechuje się wysokim poziomem intensywności. W tym przypadku również ćwiczymy w rytm latynoskiej muzyki. Zumba to trening, który w ciągu godziny pozwala spalić 450 kcal.

Efektem zumby jest również dotlenienie organizmu, obniżenie poziomu stresu i przeciwdziałanie schorzeniom ze strony układu krążenia. Energiczne ruchy formują poszczególne partie mięśniowe. Istnieje wiele rodzajów zumby, począwszy od zumba toning z ciężarkami, przez zumbatomic dla dzieci, po zumba gold dla osób starszych.

Taneczne zajęcia fitness — dancehall aerobik

Pod tym wyrażeniem kryją się zajęcia fitness, w których trakcie ćwiczymy w rytm muzyki dancehall — rodem z Jamajki. Fani podkreślają, że nie jest to tylko taniec i muzyka, ale sposób ubierania się i styl życia. Dancehall aerobik cieszy się szczególnym zainteresowaniem kobiet, które jako cel treningowy postawiły sobie wyrzeźbienie mięśni pośladków i ud.

W trakcie zajęć ćwiczymy i tańczymy bowiem na zgiętych w kolanach nogach, zatem te partie mięśniowe pracują bardzo intensywnie. Podstawowa figura to tak zwany shake — potrząsanie pupą. Natomiast zajęcia dedykowane zarówno mężczyznom, jak i kobietom uaktywniają wszystkie mięśnie, zatem możliwa jest praca nad całą sylwetką. Szybkie tempo ćwiczeń powoduje, że w trakcie godziny możemy spalić nawet 500 kcal!

Taneczne zajęcia fitness — salsa fitness

W trakcie tych zajęć fitnessowych trenujemy przy dźwiękach muzyki afrykańskiej lub kubańskiej. Ćwiczenia przeplatane są elementami tańca typowymi dla tych regionów świata. Są to treningi intensywne, które wiążą się ze wzmożonym wysiłkiem fizycznym, dlatego też pomagają zredukować masę ciała.

W efekcie podczas 60-minutowego treningu możemy spalić około 400 kcal. Ponadto salsa fitness powoduje, że mięśnie całego ciała zostają wzmocnione, a ogólna kondycja fizyczna ulega znacznej poprawie.

Taneczne zajęcia fitness — salsation

Salsation to jeden z najnowszych programów taneczno-fitnessowych w klubach sportowych — mogą w nim uczestniczyć osoby niewysportowane, nie wymaga dobrej kondycji fizycznej. W trakcie zajęć wykonujemy układ taneczny (w który wplecione są ćwiczenia) tak, aby przekazać treść utworu i emocje towarzyszące muzyce (opowiadamy historię poprzez ruch ciała).

Salsation to zajęcia fitness z elementami treningu funkcjonalnego i gatunków tanecznych, takich jak salsa, samba czy flamenco. Godzina ćwiczeń skutkuje spaleniem około 450 kcal (czasem nawet jeszcze większej liczby kalorii). Ponadto efektem tych zajęć jest poprawa kondycji psychicznej i ukształtowanie sylwetki.

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Ten trening da ci w kość. Amanda Bisk pokazała zestaw ćwiczeń na całe ciało Trening interwałowy - ćwiczysz krótko i szybko możesz schudnąć Czy trenujesz na wakacjach? Simeon Panda podpowiada, jak to robić Nowa gwiazda świata jogi na Instagramie - Meddy Teddy Zalety aerobiku Jest przed 50-tką i zachwyca sylwetką. Sebastian Szmyt nie oszczędza się na treningach Choroby, które możesz złapać na siłowni Czy trening funkcjonalny, który znasz to absurd? Czym jest mindfulness? Jak ćwiczyć uważność? Jakie są zalety treningu uważności? Jak ćwiczyć jogę w domu? Czas na najstarszą biegową imprezę na Podhalu. XXXVI Ogólnopolski Bieg Gąsieniców

Popularne w tym tygodniu:

Trening z gumami. Te ćwiczenia możesz wykonać wszędzie Ćwiczenia na pośladki przy zachodzie słońca od pięknej trenerki fitness Chcesz ćwiczyć mięśnie pośladków? Ten trening szybko da efekty 50 lat i wciąż w świetnej formie. Mariusz Bałaziński zachwyca sylwetką Ćwiczenia rzeźbiące pośladki. Wyczerpujący trening od znanej fitnesski Dawid Czechowicz zachwyca sylwetką. Polski kulturysta sporo czasu poświęca na treningi Pompki - trening, który możesz zrobić wszędzie. Wystarczą dwie koszulki Zestaw "turbo" prostych ćwiczeń. Natalia Tober namawia do tego, żeby się ruszać Wyczerpujący trening na mięśnie ramion. Te ćwiczenia powinny dać szybki efekt Kształtowanie kobiecej sylwetki. Popularna trenerka przekazała kilka rad Trening na pośladki. Można je wykonać przy pomocy szerokiej gumy Polska mistrzyni świata pokazała imponujące plecy. Internauci pod wrażeniem