Zielone warzywa i owoce, które sprzyjają utracie wagi

Żywność w odcieniach zieleni jest bogata w luteinę (korzystnie wpływa na wzrok), potas, witaminy C i K oraz kwas foliowy (reguluje wzrost i funkcjonowanie komórek ciała). Poza licznymi wartościami odżywczymi i przeciwutleniającymi zielone warzywa i owoce pomagają schudnąć.

123RF

Szparagi

Warzywa te to naturalny środek moczopędny (w dietach oczyszczających pije się wodę, która pozostała po ich gotowaniu). Ponadto szparagi przyczyniają się do przyspieszenia tempa metabolizmu (dzięki zawartości błonnika pokarmowego) i pomagają w walce z zespołem jelita drażliwego.

Szparagi sprzyjają utracie wagi ciała. Wskazane jest, aby spożywać je na kolację. Porcja 100 gramów szparagów ma tylko 18 kcal, a przy tym są to warzywa pożywne – bogate w białko. Ponadto to cenne źródło witamin (C, K, z grupy B), minerałów: magnezu, żelaza, potasu i fosforu.

Zielone chilli

Ostra zielona papryczka zawierają kapsaicynę (bezzapachową substancję, organiczny związek chemiczny), która odpowiada za wrażenie pieczenia i palenia w przełyku. Zdaniem naukowców, substancja ta podnosi temperaturę ciała, co ułatwia spalanie nagromadzonej tkanki tłuszczowej.

Dodatkowo ostry smak chilli hamuje apetyt (przede wszystkim na słodkie, słone i tłuste potrawy), zatem ilość spożywanych posiłków, a zarazem przyswajanych kalorii, jest mniejsza. Co więcej, przyspiesza on przemianę materii (zwłaszcza metabolizm tłuszczów).

Zielone jabłka

Owoce te zawierają duże ilości wody. Mają niewiele kalorii – jabłko średniej wielkości ma 90 kcal. Poza tym są bogate w pektyny – składnik, który sprzyja detoksykacji organizmu i zapobiega wzrostowi poziomu złego cholesterolu. Jest to również owoc wykazujący działanie moczopędne, dostarcza błonnika pokarmowego i aminokwasów.

Błonnik przyczynia się do zwiększenia objętości posiłków, dzięki czemu szybciej czujemy się syci. Ponadto spowalnia on proces trawienia cukrów (skoki poziomu glukozy we krwi po posiłkach są nieznaczne). Warto jeść jabłka wraz ze skórką (minerały i witaminy są skoncentrowane w niej i tuż pod nią).

Fasola szparagowa

Fasola jest bogata w błonnik, który ma korzystny wpływ na działania układu pokarmowego (najlepiej gotować ją na parze). Wypełnia żołądek – dlatego czujemy się syci przez dłuższy czas. Pozytywnie oddziałuje na proces przemiany materii, co usprawnia redukcję zbędnych kilogramów.

Co więcej, fasolka szparagowa jest źródłem białka, zatem w miesiącach letnich można ją spożywać zamiast mięsa. Jest bogata w witaminy (C, E, z grupy B i prowitaminę A) i minerały: potas, wapń, żelazo i cynk. Porcja 100 gramów fasoli ma 46 kcal. W zestawieniu z produktami o wyższym indeksie glikemicznym warzywo to spowalnia wchłanianie cukrów do krwiobiegu oraz zapobiega magazynowaniu tkanki tłuszczowej.

Gruszki

Owoce te zawierają takie minerały jak wapń, żelazo, potas (najwięcej) i sód, bor i jod. To źródło pektyn, błonnika i olejków eterycznych. W ich składzie znajdują się duże ilości wody. Ponadto gruszki wyróżniają się niską wartością energetyczną – owoc średniej wielkości ma 60 kcal. Dojrzałe owoce pobudzają trawienie (warto pamiętać, że najbardziej lekkostrawne są gruszki gotowane).

Na podstawie badania przeprowadzonego z udziałem 411 kobiet stwierdzono, że spożywanie gruszek w ciągu dnia w formie przekąski pomiędzy posiłkami pomaga stracić do 70% więcej masy ciała niż na popularnej diecie odchudzającej.

Cukinia

Ze względu na znikomą liczbę kalorii osoby na diecie na odchudzanie mogą jeść cukinię w dużych ilościach. Ważny jest sposób jej przygotowania do spożycia – najlepiej piec to warzywo w piekarniku lub przygotowywać na parze. Cukinia jest bogata w błonnik, zatem zaspokaja głód na długo. Ponadto ma pozytywny wpływ na metabolizm.

Ogórki

Kilogram ogórków to jedynie 150 kcal (niemal wyłącznie składa się z wody). Można je wykorzystać jako składnik bazowy koktajli warzywnych. Ogórki mają udział w przyspieszeniu tempa usuwania toksycznych substancji organizmu (to rezultat ich właściwości moczopędnych).

Ponadto są bogate w minerały, takie jak potas, wapń i fosfor. Warto pamiętać, że zawierają również askorbinazę, która negatywnie oddziałuje na witaminę C. W związku z tym nie należy łączyć ogórków z produktami, które stanowią źródło tej witaminy.

Kiwi

Jest bogate w witaminę C (przeciwutleniacz), pomaga zatem wzmocnić system odpornościowy. Ponadto zawiera synefrynę, składnik, który przyspiesza przemianę materii. Kiwi to owoc niskokaloryczny – zawiera około 50 kcal.

Błonnik, który zawiera, ma pozytywny wpływ na florę bakteryjną układu pokarmowego i oczyszcza organizm ze szkodliwych substancji. Kolejnym argumentem na rzecz włączenia kiwi do diety odchudzającej jest niskokaloryczność (w 100 gramach tego owocu – 61 kcal).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Bezsernik kokosowy ze świeżymi owocami (bez nabiału, jajek, cukru) Chlorella – multiwitamina natury Proste ciasto z burakami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Piperyna - suplement pomagający schudnąć Jak zacząć? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? 12 sposobów na zachowanie umiaru przy świątecznym stole Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Stres - co jeść i co ćwiczyć? Jak stosować olej kokosowy?

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz Prosty Fitness [Lekcja 29] Tłuszcz nie sprawi, że zaczniesz tyć