Fenyloalanina - aminokwas, który ma wpływ na odchudzanie

Powinny po niego sięgać osoby odchudzające się, jak i sportowcy. Dlaczego?

Fenyloalanina to organiczny związek chemiczny z grupy kwasów egzogennych (a więc ludzki organizm nie jest wstanie wyprodukować go samodzielnie). Pełni w naszym organizmie znacząca rolę – stanowi, wraz z pozostałymi 19 aminokwasami, podstawowy budulec białek. Nie może go zatem zabraknąć, choć jego nadmiar jest równie szkodliwy (pogarsza pracę układu nerwowego).

Fenyloketonuria to wrodzona choroba metaboliczna, której mechanizm opiera się na nieprawidłowej przemianie fenyloalaniny. Jej nadmiar uszkadza mózg, powodując upośledzenie umysłowe. Fenyloketonurii towarzyszą objawy neurologiczne, tj. drżenie mięśni, drgawki, silne napięcie. Choroba ta jest dziedziczna.

Istotna dla sportowców i osób dbających o szczupłą sylwetkę jest zaś informacja, że fenyloalanina może mieć znaczący wpływ na proces odchudzania. Dodaje energii, zwiększa odporność na ból, jak również pozwala wytrzymać nawet najbardziej morderczy trening. Ale to nie wszystko! Udowodniono, że fenyloalanina zmniejsza uczucie głodu. Produkty zawierające ten aminokwas powinny zatem gościć w codziennym menu osób będących na diecie i aktywnych fizycznie.

Środki ułatwiające odchudzanie

Źródła fenyloalaniny

Aminokwasu tego szukać należy w mięsie, rybach, mleku i jego przetworach, serach, owocach i w warzywach (choćby w ziemniakach). Jest on również dodawany do wielu suplementów dla sportowców.

Dlaczego warto suplementować fenyloalaninę?

Dodaje energii, wzmacnia wytrzymałość, hamuje uczucie głodu – ale o tych zaletach fenyloalaniny już pisaliśmy. Dodajmy teraz do tego lepszy nastrój i zmniejszenie dolegliwości bólowych ze strony umęczonych treningiem mięśni i stawów. Mało? Dokładamy zatem zahamowanie uczucia głodu w czasie diety odchudzającej.

Produkty typu „light” a fenyloalanina

Będąc na diecie, często sięgamy po słodziki i produkty o obniżonej zawartości tłuszczu. Zawierają one aspartam, słodzik uznawany za zamiennik cukru. Sam w sobie nie jest szkodliwy (spożywany w umiarkowanych ilościach), ale w połączeniu z fenyloalaniną działa niekorzystanie na nasz organizm. Taka mieszanka nie może być stosowana przez kobiety w ciąży, chorych na depresję oraz nadciśnienie tętnicze (podnosi ciśnienie krwi).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Zalety diety czereśniowej Mleko na śniadanie, obiad i kolację. Zasady diety mlecznej Dieta na zimę - źródła zdrowych tłuszczów Jak zacząć? 5 pomysłów na potreningowy posiłek dla wegetarian Zrzuciła 16 kilogramów po ciąży bez diety odchudzającej. Metamorfoza MissPKproject Jaka herbata na odchudzanie? Pięć herbat ułatwiających odchudzanie Białko a odchudzanie. Dieta bogatobiałkowa - najważniejsze fakty Suplementy antykataboliczne. Jakich substancji używać przed i po treningu? "Zmieniłam myślenie o jedzeniu" Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dieta DASH - zasady, efekty, przykładowy jadłospis. Możesz bezkarnie jeść czekoladę

Popularne w tym tygodniu:

Mus z kaszy jaglanej z orzechami i mirabelką Koktajl z banana z orzechami i ciecierzycą