Zasady zdrowego odchudzania, których musisz przestrzegać

Skuteczne pozbycie się nadmiarowych kilogramów jest możliwe przy zastosowaniu zasad zdrowego odchudzania. Przyswojenie sobie zdrowych nawyków żywieniowych sprawia, że po zakończeniu odchudzania nie będziemy zmagali się z efektem jo-jo. Najlepszym rozwiązaniem jest codzienne planowanie diety i tego, co zjemy. Warto tak komponować posiłki, aby znalazły się w nich wszystkie niezbędne składniki odżywcze. Warto też postawić na aktywność fizyczną. Czasem kuszące są także tabletki na odchudzanie. Forum, na którym można znaleźć informacje o nich, nie jest zbyt wiarygodne. Bez konsultacji lekarskiej nie warto sięgać po tabletki na odchudzanie. Należy poznać zasady skutecznego i zdrowego odchudzania, które znacznie lepiej wpłyną na nasze zdrowie i wagę.

123RF

Ważne zasady zdrowego odżywiania

Zdrowe odżywianie to sprawdzony sposób na pozbycie się zbędnych kilogramów i uniknięcie efektu jo-jo. Najlepsze jest to, że są to proste zasady, które mogą być bez problemu przestrzegane.

  • Należy postawić na różnorodne produkty. Codziennie warto jeść produkty zbożowe, mleczne, zawierające białko, a także owoce oraz warzywa.
  • Należy wybierać zdrowe źródła kalorii. Powinny one pochodzić z produktów zbożowych. Codziennie powinniśmy jeść pieczywo razowe, które sprzyja utrzymaniu odpowiedniej masy ciała. Przeciwdziała także zaparciom. Produkty zbożowe zazwyczaj zawierają spore ilości białka, witaminy B1, błonnik pokarmowy i inne cenne składniki mineralne. Można znaleźć w nich także żelazo, którego przyswajanie zwiększają produkty zawierające witaminę C.
  • Należy dostarczać organizmowi wapń, wysokowartościowe białko oraz witaminy. Wszystko to można znaleźć w mleku. Z tego też powodu zaleca się picie dwóch szklanek chudego mleka dziennie. Kobiety, które są w ciąży, powinny wypijać nawet cztery szklanki mleka dziennie.
  • W diecie musi znaleźć się mięso. Warto spożywać codziennie inny jego rodzaj. Jeśli to możliwe, trzy razy w tygodniu należy jeść ryby. Badania dowodzą, że mięso białe jest znacznie zdrowsze od czerwonego.
  • Nie można zapomnieć o codziennym spożywaniu warzyw i owoców. Są one bogatym źródłem witamin oraz niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu składników odżywczych. Korzystnie wpływają też na procesy trawienne.
  • Należy wystrzegać się słodyczy i produktów zawierających utwardzony tłuszcz. Jest on bardzo szkodliwy. Można go znaleźć w cieście, kremach, lodach, chipsach.
  • Nie należy stosować niesprawdzonych sposobów na zbijanie wagi. Bez wyraźnego zalecenia lekarza nie należy sięgać po tabletki na odchudzanie. Forum dyskusyjne, na którym polecane są tabletki na odchudzanie, to nie miejsce, gdzie można otrzymać sprawdzoną i rzetelną poradę.

Podstawą zdrowej diety są regularne posiłki. Trzeba zjadać do pięciu niewielkich posiłków dziennie. Jest to znacznie korzystniejsze niż zjadanie trzech obfitych. Trzeba wiedzieć, że do popularnych błędów żywieniowych zalicza się także spożywanie dużych ilości soli, co wpływa na pojawienie się nadciśnienia tętniczego.

Oczyszczanie organizmu

Ważnym elementem zdrowego odchudzania jest oczyszczanie organizmu. W tym celu należy codziennie wypijać przynajmniej dwa litry niegazowanej wody mineralnej niskosodowej. Można też wypijać wodę mineralną z naturalnych źródeł, która jest bogata w minerały. Woda odpowiada za oczyszczanie organizmu z toksyn. Podobne działanie ma zielona herbata – z tym, że oprócz oczyszczania, pomaga też w odchudzaniu.

Warto zdać sobie sprawę z tego, że bez aktywności fizycznej nie zrzucimy zbędnych kilogramów. Dlatego codziennie należy uprawiać swój ulubiony sport. Jeśli nie mamy ulubionego, warto zdecydować się na intensywne spacery. Każda aktywność fizyczna pozwoli nam na spalenie niechcianej tkanki tłuszczowej. Połączenie aktywności fizycznej z zasadami zdrowego odżywiania to klasyczne, zdrowe odchudzanie.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Mniej jedz, więcej się ruszaj – główna zasada odchudzania Zdrowe przekąski – które wybrać? Kto pomoże ci w odchudzaniu? Zielona dieta a odchudzanie Jednodniowa głodówka – co nam daje? Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha?

Popularne w tym tygodniu:

Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz Prosty Fitness [Lekcja 29] Tłuszcz nie sprawi, że zaczniesz tyć