Co się stanie, gdy zamienisz cukier na sztuczne słodziki?

Przechodząc na dietę, coraz częściej rezygnujemy ze słodzenia cukrem ulubionej kawy czy herbaty. Zamiast tego kupujemy sztuczne słodziki. Większość z nas uważa, że w ten sposób zredukujemy wagę, oczyścimy organizm i pozbędziemy się problemów skórnych.

Sztuczny słodzik

Sztuczny słodzik (123rf)

Ten artykuł ma 2 strony:

Nadmiar cukru w organizmie łączy się nie tylko z nadwagą i otyłością, ale też ze zwiększonym ryzykiem cukrzycy. Sprawia również, że czujemy się ospali i ociężali. Czy jednak zamienienie go na sztuczne słodziki to dobry wybór?

- Słodziki to nie tylko tabletki. Są też składnikiem wielu artykułów spożywczych, m.in. produktów dietetycznych, słodyczy, płatków śniadaniowych, gum do żucia, napojów gazowanych, a nawet pieczywa i leków. Należy więc dokładnie czytać etykiety na produktach, aby sztucznych słodzików w codziennym menu było jak najmniej — mówi dla WP fitness Agnieszka Bożek, dietetyczka i ekspertka Edukacji Żywieniowej.PL.

Zobacz też: Czy słodziki tuczą?

Chcemy więcej słodyczy!

Regularne spożywanie sztucznych słodzików sprawia, że nasz organizm zostaje wprowadzony w błąd. W jaki sposób? Gdy jesz coś słodkiego, w mózgu uwalnia się dopamina.

Sztuczne słodziki nie zawierają żadnych kalorii. Oszukujemy tylko nasze kubki smakowe. Organizm wie, że pomimo odczuwania słodkiego smaku, nie otrzymał żadnej energii z węglowodanów. W rezultacie mamy jeszcze większą ochotę na zjedzenie słodyczy.

Co się stało z nami, Polakami? Utyliśmy i tyjemy nadal. I znowu widziałam w jednej z gazet zdjęcia z polskich plaż z lat 50-tych. Czy to my, Polacy? Panie z piękną talią, pewnie 65–70 cm, rozmiar 36, panowie szczupli, bez odstających brzuchów. Młodsi, starsi, całkiem mali – wszyscy szczupli, radośni, wyglądają naprawdę zdrowo. Na plaży piłka, badminton, skakanka… Nie było siłowni na każdej ulicy ani rowerków stacjonarnych, w co drugim domu. Nie było rzeszy młodszych i starszych biegających po ulicach i parkach. Co się więc stało? Dlaczego teraz wyglądamy inaczej?

Iwona Słowińska, główny dietetyk serwisu PotrafiszSchudnac.pl

Zobacz również: Wiosenny detoks

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Racuszki z jabłkiem Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy 6 zdrowych składników do koktajli, których jeszcze nie próbowałaś Te objawy świadczą o zakwaszeniu organizmu! Prosta metoda, dzięki której oczyścisz organizm z toksyn Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane?

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy