Zdrowy krem czekoladowo-orzechowy

Kochasz czekoladę? Nie wyobrażasz sobie dnia bez kilku kostek lub łyżki pysznego kremu z dodatkiem orzechów laskowych? Nawet na diecie nie musisz rezygnować ze słodkiej przyjemności. Możesz samodzielnie przygotować krem czekoladowo-orzechowy w wersji fit.

Shutterstock

Zdrowsza wersja czekoladowej klasyki

Czy krem czekoladowy, podobny do tego dostępnego w sklepach, może być zdrowy? Tak!

To zasługa orzechów laskowych, które są źródłem wielu witamin i składników mineralnych. Lekarze polecają je osobom zagrożonym chorobami krążenia, a także tym, którzy zmagają się z anemią.

Do słodkiego smarowidła dodaje się kakao, które obfituje w bezcenne dla zdrowia przeciwutleniacze. W domowej wersji wykorzystaj także olej kokosowy, który ułatwia odchudzanie i dostarcza nienasyconych kwasów tłuszczowych. Krem musi być słodki – ale nie od zwykłego białego cukru! Lepiej zastosować naturalny słodzik, taki jak miód, syrop klonowy, stewia czy ksylitol.

Przepis na krem czekoladowo-orzechowy

Składniki:

  • 250 g orzechów laskowych,
  • 1 łyżka naturalnego ekstraktu waniliowego lub pasty z wanilii,
  • ¼ szklanki naturalnego kakao,
  • ¼ szklanki syropu klonowego (lub innego wybranego słodzika),
  • duża szczypta soli morskiej,
  • 1 łyżka nierafinowanego oleju kokosowego,
  • ½ szklanki mleka (może być roślinne).

Orzechy warto podprażyć – na suchej patelni albo w piekarniku przez kilka minut. Od razu położyć na ściereczce i pocierając usunąć ciemną skórkę. Orzechy przełożyć do blendera lub malaksera i miksować, aż powstanie masa o konsystencji masła orzechowego. Dodać resztę składników i dokładnie zmiksować, aż wszystko się połączy. Jeśli lubisz krem z dodatkiem orzechów, na koniec dodaj garść drobno posiekanych laskowych.

Jak wykorzystać krem?

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Zdrowy krem orzechowo-czekoladowy można wykorzystać na wiele sposobów. Najprościej posmarować nim pełnoziarniste tosty, naleśniki czy placuszki. Można dodawać je do koktajli, owsianki oraz jako składnika do ciast i deserów.

Zdrowe i lekkie przepisy


Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą 5 fit śniadań z płatków owsianych Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Odchudzające przepisy: sałatka z kurczakiem i truskawkami Domowe pralinki Najlepsze orzechy na utratę wagi Wegańskie ciasteczka Czekoladowe raw cake Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Dlaczego warto jeść jajka na diecie? Przepis na dietetyczny żurek Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Co się zmieni w organizmie, jeżeli wzbogacisz dietę w płatki owsiane? Smoothie, które oczyszcza jelito grube i wysmukla talię FIT deser Bounty z kubeczka TARTA DAKTYLOWA Z PROTEINOWYM KREMEM KOKOSOWYM i borówkami Obłędny pudding z tapioki z wanilią, musem z mango i truskawkami Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami FIT ptasie mleczko