123RF

Ile kalorii spalamy jeżdżąc na rowerze?

Uspokaja, relaksuje, wzmacnia, dotlenia. Zalet jazdy na rowerze jest wiele. Przede wszystkim jednak jednoślad pomaga nam w skuteczny sposób walczyć z tłuszczem na nogach i brzuchu. Ile kalorii można spalić jeżdżąc na dwóch kółkach?

Spokojna jazda na rowerze w tempie 20 kilometrów na godzinę po asfaltowej nawierzchni godzinę pozwala spalić nawet od 300 do 400 kcal. Niewiele? Ale jakie to przyjemne spalanie!

Aby zgubić jeden zbędny kilogram trzeba spalić około 7000 kcal. Przy założeniu, że godzina jazdy na dwóch kółkach spala 500 kcal – zajmie nam ponad dwa tygodnie. Niby długo, ale rower pozytywnie uzależnia. Jeśli tylko zaczniesz na nim jeździć, przekonasz się, że godzinna przejażdżka upływa bardzo szybko. A dnia na dzień będziesz chciał jeździć więcej i więcej.

Jeśli jednak zwiększymy tempo do 25 km/h – spalimy już 500–600 kcal. Tym samym szybkość odchudzania wzrasta.

Podczas jazdy na rowerze najwięcej tłuszczu pozbędziemy się z łydek, okolic bioder, brzucha, ud. Poza tym dotlenimy organizm, wzmocnimy mięśnie przykręgosłupowe, wysmuklimy mięśnie ud i wyrzeźbimy te na brzuchu.

Ile kalorii można spalić jeżdżąc na rowerze?
Czas/Waga 60 kg 70 kg 80 kg
15 minut 200 kcal 250 kcal 300 kcal
30 minut 300 kcal 350 kcal 400 kcal
60 minut 500 kcal 550 kcal 600 kcal

Poza tym jazda na dwóch kółkach doskonale przygotowuje do bardziej wytrzymałościowych treningów takich jak bieganie.

Przed każdą przejażdżką wykonaj rozgrzewkę, a po skończonej jeździe – zrób stretching.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jakich kosmetyków potrzebuje sportowiec? Jakie partie ciała wyrzeźbi jazda na rolkach?

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”