Sposoby na urozmaicenie przysiadów

Do boku, z wykopem, z obciążeniem – wersji przysiadów jest bardzo wiele. Gdy znudzą ci się przysiady zwykłe, wykorzystaj ich potencjał i ćwicz dalej.

123RF

Przysiady to jedno z najlepszych i najefektywniejszych ćwiczeń. Pomagają pozbyć się cellulitu, a ich regularne wykonywanie zapewnia wyrzeźbienie mięśni ud, sprawią też, że pośladki uniosą się i ujędrnią. Po kilku tygodniach treningu mogą się jednak znudzić. Warto wtedy wprowadzić kilka zmian.

Ćwiczenie 1

Weź ciężarki, mogą być o wadze 1 kg. Stań prosto. Jedną nogę skieruj do tyłu, zegnij w kolanie i wykonaj klęk, nie opieraj jednak kolana o podłogę. Ręce cały czas opuszczone wzdłuż tułowia. Teraz wstań i powtórz ćwiczenie 12 razy. Analogicznie wykonaj je dla drugiej nogi. Pamiętaj, by kolano znajdowało się tuż nad stopą.

Ćwiczenie 2

Kolejne ćwiczenie z ciężarkami. Weź je w dłonie i wyprostuj ręce. Wykonaj przysiad. Ręce cały czas proste, uniesione na wysokość ramion. Ćwiczenie wykonaj 12 razy.

Ćwiczenie 3

Weź ciężarki i stań w dość szerokim rozkroku, ciężar ciała oprzyj na prawej nodze. Nogi lekko ugięte w kolanach. Podnieś prawą rękę do góry, ugnij ją w łokciu i skieruj do zewnątrz. Teraz lewą nogę skieruj do prawego łokcia tak, przy łokieć i kolano „spotkały się” tuż przed brzuchem. Ćwiczenie wykonaj analogicznie dla drugiej nogi, pamiętaj o tym, by kolana były cały czas lekko ugięte – w ten sposób nieprzerwanie pracują mięśnie ud i pośadków.

Przed każdym treningiem pamiętaj o rozgrzewce, a po nim – o rozciąganiu. Zanim weźmiesz prysznic uspokój organizm i weź kilka głębszych oddechów.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką 9 przepisów na zgrabną sylwetkę Pokonaj wysokość - spróbuj slackline Coraz bardziej popularny spinning Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku

Popularne w tym tygodniu:

Na obrazku jest 6 zwierząt. To, które zobaczysz jako pierwsze, zdradza twoje cechy Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Ćwiczenia na płaski brzuch. Wystarczą 4 minuty dziennie Jak stracić tłuszcz z ramion? To trudne, ale możliwe! Trenuję i nie chudnę! W czym problem? Trening na lepszą kondycję i spalenie tkanki tłuszczowej Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Jak ćwiczyć w domu, by mieć boskie ciało? Rozciąganie (stretching) kiedy tak naprawdę ma sens? Niedziela na Bemowie pod znakiem 11. Bieg po Nowe Życie