Sposoby na urozmaicenie przysiadów

Do boku, z wykopem, z obciążeniem – wersji przysiadów jest bardzo wiele. Gdy znudzą ci się przysiady zwykłe, wykorzystaj ich potencjał i ćwicz dalej.

123RF

Przysiady to jedno z najlepszych i najefektywniejszych ćwiczeń. Pomagają pozbyć się cellulitu, a ich regularne wykonywanie zapewnia wyrzeźbienie mięśni ud, sprawią też, że pośladki uniosą się i ujędrnią. Po kilku tygodniach treningu mogą się jednak znudzić. Warto wtedy wprowadzić kilka zmian.

Ćwiczenie 1

Weź ciężarki, mogą być o wadze 1 kg. Stań prosto. Jedną nogę skieruj do tyłu, zegnij w kolanie i wykonaj klęk, nie opieraj jednak kolana o podłogę. Ręce cały czas opuszczone wzdłuż tułowia. Teraz wstań i powtórz ćwiczenie 12 razy. Analogicznie wykonaj je dla drugiej nogi. Pamiętaj, by kolano znajdowało się tuż nad stopą.

Ćwiczenie 2

Kolejne ćwiczenie z ciężarkami. Weź je w dłonie i wyprostuj ręce. Wykonaj przysiad. Ręce cały czas proste, uniesione na wysokość ramion. Ćwiczenie wykonaj 12 razy.

Ćwiczenie 3

Weź ciężarki i stań w dość szerokim rozkroku, ciężar ciała oprzyj na prawej nodze. Nogi lekko ugięte w kolanach. Podnieś prawą rękę do góry, ugnij ją w łokciu i skieruj do zewnątrz. Teraz lewą nogę skieruj do prawego łokcia tak, przy łokieć i kolano „spotkały się” tuż przed brzuchem. Ćwiczenie wykonaj analogicznie dla drugiej nogi, pamiętaj o tym, by kolana były cały czas lekko ugięte – w ten sposób nieprzerwanie pracują mięśnie ud i pośadków.

Przed każdym treningiem pamiętaj o rozgrzewce, a po nim – o rozciąganiu. Zanim weźmiesz prysznic uspokój organizm i weź kilka głębszych oddechów.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką 9 przepisów na zgrabną sylwetkę Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Pokonaj wysokość - spróbuj slackline Coraz bardziej popularny spinning Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik

Popularne w tym tygodniu:

Tabata trening, czyli szybkie odchudzanie dla zapracowanych Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu 10-minutowy trening wzmacniający organizm Desery bez pieczenia z jadłospisu Ewy Chodakowskiej Czy piersi lubią ćwiczyć? Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Co jeść przed treningiem? Ćwiczenia dopasowane do typu osobowości Co stanie się z twoim ciałem, gdy na pewien czas zrezygnujesz z ćwiczeń? Trening w parze - zalety 4 najlepsze sporty dla kobiet