Sposoby na urozmaicenie przysiadów

Do boku, z wykopem, z obciążeniem – wersji przysiadów jest bardzo wiele. Gdy znudzą ci się przysiady zwykłe, wykorzystaj ich potencjał i ćwicz dalej.

123RF

Przysiady to jedno z najlepszych i najefektywniejszych ćwiczeń. Pomagają pozbyć się cellulitu, a ich regularne wykonywanie zapewnia wyrzeźbienie mięśni ud, sprawią też, że pośladki uniosą się i ujędrnią. Po kilku tygodniach treningu mogą się jednak znudzić. Warto wtedy wprowadzić kilka zmian.

Ćwiczenie 1

Weź ciężarki, mogą być o wadze 1 kg. Stań prosto. Jedną nogę skieruj do tyłu, zegnij w kolanie i wykonaj klęk, nie opieraj jednak kolana o podłogę. Ręce cały czas opuszczone wzdłuż tułowia. Teraz wstań i powtórz ćwiczenie 12 razy. Analogicznie wykonaj je dla drugiej nogi. Pamiętaj, by kolano znajdowało się tuż nad stopą.

Ćwiczenie 2

Kolejne ćwiczenie z ciężarkami. Weź je w dłonie i wyprostuj ręce. Wykonaj przysiad. Ręce cały czas proste, uniesione na wysokość ramion. Ćwiczenie wykonaj 12 razy.

Ćwiczenie 3

Weź ciężarki i stań w dość szerokim rozkroku, ciężar ciała oprzyj na prawej nodze. Nogi lekko ugięte w kolanach. Podnieś prawą rękę do góry, ugnij ją w łokciu i skieruj do zewnątrz. Teraz lewą nogę skieruj do prawego łokcia tak, przy łokieć i kolano „spotkały się” tuż przed brzuchem. Ćwiczenie wykonaj analogicznie dla drugiej nogi, pamiętaj o tym, by kolana były cały czas lekko ugięte – w ten sposób nieprzerwanie pracują mięśnie ud i pośadków.

Przed każdym treningiem pamiętaj o rozgrzewce, a po nim – o rozciąganiu. Zanim weźmiesz prysznic uspokój organizm i weź kilka głębszych oddechów.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Jumping frog, czyli fitness na trampolinie Chcesz ćwiczyć na dworze? Wyróbuj trening z deskorolką 9 przepisów na zgrabną sylwetkę Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Pokonaj wysokość - spróbuj slackline Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Coraz bardziej popularny spinning Asana jogi zamiast porannej kawy Joga o poranku Poranek zawsze jest mądrzejszy od wieczora… Rzecz się ma o zazdrości… Co lepsze: piłka bosu czy piłka szwajcarska? Trening w parze - zalety Bosu - piłka dla zaawansowanych Woda kokosowa - naturalny izotonik Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Praca biurowa może cię zabić! Jak zapobiegać negatywnym konsekwencjom siedzącego trybu życia? Jogging w tempie slow. Doskonały sposób na zgrabne uda

Popularne w tym tygodniu:

Gdy nie mam ochoty na trening..., czyli jak wytrwać w postanowieniach noworocznych? Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Duże bicepsy w 3 prostych ruchach! 7 najczęstszych błędów popełnianych na siłowni Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Ćwiczenia na uda - jak wysmuklić ich wewnętrzną stronę Kiedy można wrócić do ćwiczeń po porodzie? Najlepsze piosenki do ćwiczeń według użytkowników Spotify Kontrola sylwetki Ćwiczenia weekendowe również obniżają ryzyko zgonu Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego?