Jak zrzucić zbędne kilogramy po porodzie?

Podczas ciąży nie zawsze przejmujemy się tym, co i ile jemy. Po porodzie może się jednak okazać, że zbędnych kilogramów zostało nieco więcej. Jak zabrać się za odchudzanie po ciąży? Na co należy zwrócić uwagę?

123RF

Odżywianie w ciąży to dobrze skomponowana dieta, która zaspokoi potrzeby żywieniowe przyszłej mamy i dziecka. Kiedy jednak po porodzie zostaje kilka niechcianych kilogramów, warto skonsultować się z dietetykiem. Powinniśmy również zdawać sobie sprawę, że nie schudniemy w ciągu kilku dni, a nawet tygodni. Zrzucenie kilogramów to bowiem jeden aspekt odchudzania. Drugim jest utrzymanie wagi i zmiana nawyków żywieniowych, aby kilogramy nie powróciły.

Kiedy można mówić o nadwadze po porodzie?

Nie zawsze to, co wydaje nam się zbędnymi kilogramami i dużą nadwagą, jest takie w rzeczywistości. Po porodzie skóra na brzuchu nie będzie taka, jak przed zajściem w ciążę. Macica musi się skurczyć, a skóra wciągnąć. Jeżeli przyrost wagi jest mniejszy niż 10 kg, w okresie laktacji potrzebujemy około 500 kcal więcej. Dodatkowo karmienie piersią sprzyja pozbywaniu się zbędnych kalorii i w ciągu 3–6 miesięcy łatwo wrócić do formy sprzed ciąży. O nadwadze po porodzie mówimy, gdy przybędzie nam więcej niż 10–15 kg.

Odchudzanie po porodzie

Jeżeli przybyło nam więcej kilogramów i nie karmimy dziecka piersią, możemy zdecydować się na dietę. Cały trik polega jednak na tym, aby jeść zdrowo, regularnie i w małych ilościach. Powinniśmy jeść 4–5 posiłków w ciągu dnia, zrezygnować ze słodyczy i tłustych potraw. Kluczem do sukcesu w zrzuceniu zbędnych kilogramów są owoce i warzywa, chude mięso i ryby, a także mleko i jego przetwory.

Wsparcie dietetyka

Jeżeli pomimo odpowiedniej diety kilogramy nas nie opuszczają, należy zgłosić się do dietetyka. Warto również udać się do tego specjalisty, jeżeli w ciąży przybyło nam znacznie więcej kilogramów (20–30 kg). Dietetyk powinien dobrać nam indywidualną dietę, biorąc pod uwagę nasz wiek, sposób karmienia dziecka, budowę ciała i inne cechy. Dobrze, jeżeli na pierwszą wizytę z dietetykiem przygotujemy jadłospis z 2–3 dni. Specjalista będzie wówczas wiedział, co jemy i o jakich porach.

Wizyta u dietetyka
to nie tylko przepis na dietę. To przepis na życie. Dowiemy się bowiem, jak komponować posiłki, jakie produkty wybierać, jak je łączyć. Jeżeli nauczymy się tego i będziemy przestrzegać zasad, waga będzie spadać, a my będziemy czuć się znacznie lepiej.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Męskie odchudzanie Jak zacząć odchudzanie? Jak skutecznie zmotywować się do odchudzania? Na czym polega dieta cud? Jak się odchudzać w podeszłym wieku? Na czym polega dieta Kwaśniewskiego? Jak schudnąć bez wyrzeczeń? Od czego zacząć odchudzanie? Jak odchudzić dziecko? Ile kilogramów zrzucić, by bezpiecznie schudnąć? Odchudzająca dieta cud Głodówka na odchudzanie Odchudzam się od Nowego Roku

Popularne w tym tygodniu:

Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Napój oczyszczający wątrobę Koktajl oczyszczający jelito grube na bazie soku z jabłek Koktajl oczyszczający wątrobę i wzmacniający układ krwionośny Przepis na odchudzającą kawę Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Tłuste produkty, które odchudzają Napoje odtruwające wątrobę, które należy pić wieczorem