Jak skutecznie zmotywować się do odchudzania?

Jeśli zależy nam na skuteczności diety, musimy pamiętać o motywacji. Jest ona bardzo ważna. Kiedy zaczynamy się odchudzać, najczęściej przeglądamy najlepsze diety i myślimy, że efekty pojawią się bardzo szybko. Później przychodzi starcie z rzeczywistością i okazuje się, że odchudzanie wymaga czasu i wielu wyrzeczeń. Najłatwiej jest się poddać i zrezygnować z diety, kiedy nie widzimy rezultatów. Nie możemy się poddawać. Systematyczne ćwiczenia, regularna i – co najważniejsze – zdrowa dieta oraz pozytywne nastawienie pomogą nam wytrwać.

123RF

Jak się motywować?

Najlepsze diety nie wystarczą, kiedy nie mamy motywacji. Jest ona niemal tak ważna, jak zmniejszenie wielkości posiłków i zwiększenie aktywności fizycznej. Motywacja w odchudzaniu wpływa na wszystko. Jest to zwłaszcza:

  • pozytywne myślenie. Od początku powinniśmy myśleć, że uda się nam zgubić zbędne kilogramy. Wtedy realizacja całego planu będzie znacznie łatwiejsza. Pozytywne myślenie to nasza tajna broń w walce z nadwagą;
  • stawianie sobie realnych celów. Nic tak nie demotywuje, jak cele, których nie można osiągnąć. Dlatego należy określić swój cel i termin, w jakim chcemy go osiągnąć. Jeśli cel wydaje się nam zbyt duży, warto podzielić go na mniejsze. Będziemy mogli je realizować krok po kroku;
  • systematyczność. Jest ona bardzo ważna. Systematycznie powinniśmy wykonywać ćwiczenia, systematycznie zmieniać nasze nawyki żywieniowe. Dzięki temu osiągniemy sukces;
  • wyeliminowanie pokus. Należy usunąć ze swojego otoczenia wszystko, co może stanowić pokusę. Szczególnie niezdrowe przekąski, które mogą być niezwykle kuszące, ale są bardzo niewskazane;
  • brak wymówek. Stosowanie wymówek jest bardzo wygodne. Można w ten sposób wytłumaczyć wszystko. Brak ochoty na ćwiczenia, podjadanie, jedzenie w nocy. Należy wyeliminować wymówki, bo one przeszkadzają w realizacji ustalonego celu. Kiedy się pojawiają, warto pomyśleć o tym, co możemy osiągnąć, kiedy zrealizujemy swój cel. To skuteczna motywacja do odchudzania.

Jedyną drogą rozwoju jest ciągłe podnoszenie poprzeczki. Jedyną miarą sukcesu jest wysiłek, jaki włożyliśmy, aby go osiągnąć.

Bruce Lee, aktor i mistrz sztuk walki

Rodzaje motywacji

Najlepsze diety nie są same w sobie motywacją. Jak wiadomo, motywacja jest niezbędna w procesie odchudzania, gdyż bez niej nie mamy co liczyć na dobre efekty. Można wyróżnić dwa rodzaje motywacji w odchudzaniu.

  • Motywacja długofalowa. Można powiedzieć, że motywacją długofalową jest nasz ostateczny cel. Mając go przed oczami, trwamy w podjętym postanowieniu i się odchudzamy. Motywacja długofalowa sprawia, że przestrzegamy diety, wykonujemy ćwiczenia i zmieniamy swoje nawyki żywieniowe.
  • Motywacja krótkofalowa. Jest ona potrzebna w chwilach słabości. To dzięki niej nie poddajemy się, kiedy mamy gorszy dzień lub mamy ochotę na zjedzenie czegoś niezdrowego. W jej skład wchodzi zestaw bodźców, który pozwala na zniwelowanie słabości i zachcianek, które pojawiają się podczas odchudzania.

Jak budować motywację podczas odchudzania?

Aby odchudzanie było skuteczne, musi być przeprowadzane zgodnie z planem. Ważna jest też odpowiednia motywacja, która pozwala nam wytrwać i nie zboczyć z drogi prowadzącej do szczupłej sylwetki. Szukając motywacji do odchudzania, warto zapoznać się z poniższymi wskazówkami:

Środki ułatwiające odchudzanie

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

  • świadome myślenie. Co jakiś czas powinniśmy się zastanowić nad sensem tego, co robimy, czyli nad sensem odchudzania. Warto odpowiedzieć sobie na pytania: Po co się odchudzamy? Co z tego będziemy mieli? Co da mi utrzymanie właściwej wagi? Jak niższa waga wpłynie na moje życie? Odpowiedzi na takie pytania będą doskonale wspierały nas podczas odchudzania. Są one bowiem doskonałymi motywatorami;
  • zdobywanie wiedzy. Warto szukać nowych informacji na tematy związane ze zdrowym trybem życia, odchudzaniem, ćwiczeniami. Należy czytać poradniki zdrowotne, opracowania na temat diet, wspomnienia ludzi, którzy się odchudzali. Dzięki temu wiesz więcej, umysł zaczyna przywiązywać większą wagę do wszystkiego, co związane jest z odchudzaniem. Większa wiedza sprzyja też w podejmowaniu właściwych decyzji i przyczynia się do tego, że odchudzanie staje się coraz skuteczniejsze;
  • wizualizacja. Należy wyobrażać sobie siebie jako osobę szczupłą, która cieszy się dobrym zdrowiem i jest zadowolona ze swojego życia. Ta metoda jest polecana przez psychologów, gdyż pozytywne obrazy znajdują się w podświadomości i stanowią doskonały sposób motywowania się do odchudzania.

Najlepsze fitnessowe motywatory


Należy pamiętać o tym, że odchudzanie jest zależne od tego, ile wysiłku wkładamy w to, aby osiągnąć cel. Silniejsza motywacja do odchudzania pozwala na osiągnięcie lepszych efektów. Warto wiedzieć, że pomocne może być zrzucanie wagi w grupie – może to być większą motywacją niż samotne zmaganie się z problemem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Na czym polega dieta cud? Jak się odchudzać w podeszłym wieku? Na czym polega dieta Kwaśniewskiego? Jak schudnąć bez wyrzeczeń? Od czego zacząć odchudzanie? Jak odchudzić dziecko? Ile kilogramów zrzucić, by bezpiecznie schudnąć? Odchudzająca dieta cud Głodówka na odchudzanie Odchudzam się od Nowego Roku Głodówka a odchudzanie Fazy diety białkowej Diety odchudzające – co powinieneś o nich wiedzieć?

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu MASŁO ORZECHOWE na SMUKŁĄ TALIĘ! Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Ptasie mleczko z czerwonej fasoli