Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe. Obalamy mity!

Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy osobie odchudzającej się, z pewnością dotyczy tego, ile i w jaki sposób można spalić kalorii. Każda czynność, jaką wykonujemy, przyczynia się do tego, że w organizmie zachodzi spalanie kalorii. Nie musi być to koniecznie bieganie, pływanie czy innego rodzaju aktywność fizyczna. Co wpływa na spalanie kalorii? Wystarczy umyć okna, podłogę, wyspać się… lub napisać sms-a.

1. Spalanie kalorii a ćwiczenia fizyczne

Oczywiście to, ile kalorii może spalić dana osoba, zależy nie tylko od rodzaju aktywności, ale też od takich czynników jak: płeć, waga, wiek, tempo, intensywność wykonywania ćwiczenia. Intensywny trening pozwala zgubić zbędną tkankę tłuszczową i przyspiesza przemianę materii. Na spalanie kalorii skuteczne jest:

  • szybkie bieganie (780 kcal/h),
  • intensywna jazda na rowerze (600 kcal/h),
  • pływanie (468 kcal/h),
  • uprawianie boksu (558 kcal/h),
  • aerobiku (300 kcal/h),
  • jazda na łyżwach (438 kcal/h),
  • skakanie na skakance (492 kcal/h),
  • brzuszki (400 kcal/h),
  • energiczny taniec (366 kalorii).

To jednak nie wszystko. Do ćwiczeń pomocnych w spalaniu kalorii można zaliczyć też szybki marsz, podczas którego spalimy 293 kalorie na godzinę, a nawet spacer – 228 kcal/h. Na spalanie kalorii najlepiej wpływa… wchodzenie po schodach! Przez godzinę takiej aktywności możemy stracić aż 948 kalorii. Tak więc, wchodź jak najwyżej!

2. Spalanie kalorii a sen

Spalanie kalorii podczas snu? Czy to na pewno możliwe? Tak! Kalorie spalamy nawet wtedy, gdy śpimy. Organizm zużywa wtedy energię na regenerację. Godzina snu wpływa na spalanie około 70 kalorii . Co ważne, osoby, które się odchudzają, powinny się wysypiać nie tylko z tego względu. Jeśli są niewyspane, spalanie kalorii będzie wolniejsze, a apetyt większy.

3. Spalanie kalorii a mycie, odkurzanie…

Prace domowe to również dobry sposób na spalanie kalorii i zgubienie zbędnego tłuszczyku. Żeby osiągnąć taki efekt, nie trzeba wylewać siódmych potów na siłowni. Zamiast tego sięgnij po odkurzacz. Podczas godziny takiej czynności spalisz 135 kalorii. Myjąc okna lub podłogę, stracisz 120 kalorii. Możesz też pokusić się o wykonanie prania ręcznego – godzina takiej czynności wpływa na spalanie 150 kalorii – lub nie o umycie a wyszorowanie podłogi – w godzinę stracisz wtedy 213 kalorii.

4. Mity na temat spalania kalorii

Wśród odchudzających się znanych jest wiele mitów na temat spalania kalorii. Jednym z nich jest ten mówiący, że najlepiej jest ćwiczyć rano. W dodatku na czczo. Owszem, rano spalisz kalorie… podobnie jak w południe czy wieczorem. Ważne jest nie to, kiedy, ale jak długo i w jaki sposób ćwiczysz.

W ciągu pierwszych 20 minut treningu w organizmie nie zachodzi spalanie kalorii – to kolejny mit. Kalorie są spalane już od początku wysiłku fizycznego.

Wystrzegaj się tłuszczu, bo inaczej cały efekt na marne! – ile razy to słyszałaś? To twierdzenie jest też nieprawdziwe. Należy się wystrzegać tłuszczów niezdrowych, ale nie stronić od tych dobrych zawartych w orzechach, oliwie z oliwek czy awokado.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Ile kalorii spalasz podczas seksu? 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Trening, który pozwoli spalać kalorie przez 24 godziny Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Najważniejsza rzecz, o której musisz pamiętać zanim zaczniesz ćwiczyć. Inaczej nie będzie efektów Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Naturalny sposób na uporanie się z bólem stawów, pleców i nóg. Wystarczą dwa składniki, które masz w domu 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Co jeść przed i po popołudniowym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Instruktorka fitness chwali się sylwetką po ciąży. Wygląd jej brzucha zaskakuje Domowe napoje izotoniczne. Przepisy Anny Lewandowskiej DLACZEGO WARTO ZREZYGNOWAĆ Z ĆWICZEŃ NA MASZYNACH? OTO 6 POWODÓW Strach przed porażką, a moc sprawcza marzeń Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką (WIDEO) Kolejny Bieg po Nowe Życie już za nami. Zobaczyliśmy ludzi, który dostali drugą szansę

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Trening - kiedy zaczyna się spalanie tłuszczu? Sposoby na spalenie kilograma tłuszczu To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń - dlaczego jest tak ważna? Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Ile kalorii spalasz podczas seksu? Potwierdzone sposoby na szybkie spalanie tłuszczu