Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku

Jakie przedmioty codziennego użytku możemy wykorzystać do przeprowadzenia treningu w domu i w terenie? Są to m.in. meble, takie jak: krzesło czy ławka, butelki z wodą, jak również elementy wyposażenia mieszkania, czyli schody (choć nie tylko - można ćwiczyć na tych w parku). Jakie ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku możemy wykonać? Zobaczcie.

Podziel się:

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie przy ławce

Ławkę w parku możemy wykorzystać do wykonania tak zwanych dipów, czyli pompek rzymskich. Rozwijają one mięśnie ramion i klatki piersiowej. Ćwiczenie to polega na utrzymywaniu ciężaru ciała na rękach. Jak prawidłowo je wykonać?

Stajemy tyłem do ławki, a następnie kucając, opieramy dłonie o przednią krawędź siedziska. Wyprostowane w stawie kolanowym nogi wysuwamy przed siebie. W trakcie uginania ramion w łokciach kończyny dolne powinny cały czas pozostawać w tym samym miejscu. Co ważne — ramiona zginamy do momentu, gdy ramię i przedramię utworzą kąt prosty.

Ćwiczenia z przedmiotami domowymi — ćwiczenie pierwsze z krzesłem

Z wykorzystaniem krzesła możemy przeprowadzić trening nóg. Jego oparcie posłuży nam jako punkt podparcia w trakcie rozciągania tej partii ciała. Zatem: stajemy przodem do oparcia mebla i kładziemy na nim jedną rękę.

Następnie unosimy przeciwległą jej nogę ku górze tak, aby pięta dotknęła pośladka. Wolną ręką dociskamy ją do pupy. W tej pozycji wytrzymujemy kilkanaście sekund, po czym zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia z butelkami z wodą

Butelki z wodą mogą posłużyć do wykonana wielu ćwiczeń, na przykład takich jak krążenia barków i skręty tułowia. Pozycja startowa do pierwszego z nich: stajemy w rozkroku — stopy rozstawione na szerokość bioder. W każdej dłoni trzymamy butelkę, ręce wzdłuż ciała. Brzuch wciągnięty, a plecy proste. Przechodzimy do krążenia barków w tył, sukcesywnie zwiększając koła. Po 10 ruchach zmieniamy kierunek.

Pozycja wyjściowa do skrętów tułowia jest taka sama jak do krążenia barków. Następnie zginamy ramiona w stawie łokciowym, butelki powinny znaleźć się naprzeciwko klatki piersiowej. Zaczynamy skręcać tułów — raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy to robić dość dynamicznie. Wykonujemy 15 powtórzeń w lewą i 15 w prawą stronę.

Ćwiczenia z przedmiotami domowymi — ćwiczenie drugie z krzesłem

Ten mebel (bez podłokietników) możemy wykorzystać do wykonania przysiadów. Stajemy tyłem do siedziska, w niewielkiej odległości. Stopy rozstawione na szerokość bioder, plecy proste, lekko pochylone w przód. Ręce na biodrach lub skrzyżowane na klatce piersiowej.

Wykonujemy niezbyt głęboki przysiad tak, jak wtedy gdy chcemy usiąść, ale pośladki zatrzymujemy nad siedziskiem. W tej pozycji trwamy przez kilka sekund, napinając mięśnie brzucha, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Pamiętajmy, aby nie odrywać stóp od podłoża.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia na schodach

Po schodach możemy chodzić w spokojnym tempie lub biegać. Jeśli na pierwszą aktywność fizyczną poświęcimy około pół godziny, spalimy 200 kcal. Natomiast bieganie po schodach to jedna z popularnych dyscyplin wśród zawodowych biegaczy.

Jej efektem jest nie tylko spalenie dużej liczby kalorii, ale również poprawa wydolności. Ruch w górę po schodach umożliwia wymodelowanie i ujędrnienie takich partii ciała jak pośladki, nogi (uda i łydki) oraz brzuch.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

A6W, czyli aerobiczna 6 Weidera. Czy jest skuteczna i czy A6W spala tłuszcz z brzucha? Plan treningowy w domu. Co w nim uwzględnić i jak wybrać ćwiczenia? Pięć najciekawszych opasek sportowych w przystępnej cenie Najlepsze fryzury na siłownię To marzenie wielu mężczyzn. Na takie bicepsy trzeba poświęcić wiele godzin treningów Koronawirus. Kiedy poćwiczysz na siłowni? Ekspert wskazał dwie daty Podciągnął dwa potężne auta. Trening siłacza, który chce dorównać Pudzianowskiemu Jak utrzymać wagę po redukcji? Stabilizacja wagi po odchudzaniu Somatotyp a trening Ogólne ćwiczenia w domu. Przykładowy plan treningu domowego Ćwiczenia na spalanie tkanki tłuszczowej – fakty i mity, proste i skuteczne ćwiczenia Czy trening TBC pozwala szybko schudnąć? TBC - co to?

Popularne w tym tygodniu:

Odsłoniła udo i się zaczęło. Co za komentarze Zrezygnowała z ekstremalnej diety. Tak zmieniło się jej ciało "Łapy większe niż u innych nogi". Lawina komentarzy pod zdjęciem "Nowego Hulka" Polska trenerka sporo odsłoniła. "Piękna sylwetka" To mogło fatalnie się skończyć. Tego na siłowni nie rób! Nagrała, co zrobił na siłowni. Później przeprosiła Co się stało z jego brzuchem?! Imponujący film Był dwa dni "na pompie". Niesamowity efekt Twój zdrowy brzuch. Sposób na płaski brzuch