Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku

Jakie przedmioty codziennego użytku możemy wykorzystać do przeprowadzenia treningu w domu i w terenie? Są to m.in. meble, takie jak krzesło czy ławka, butelki z wodą, jak również elementy wyposażenia mieszkania, czyli schody (choć nie tylko - można ćwiczyć na tych w parku). Jakie ćwiczenia możemy wykonać z, przy i na tych akcesoriach?

Podziel się:

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie przy ławce

Ławkę w parku możemy wykorzystać do wykonania tak zwanych dipów, czyli pompek rzymskich. Rozwijają one mięśnie ramion i klatki piersiowej. Ćwiczenie to polega na utrzymywaniu ciężaru ciała na rękach. Jak prawidłowo je wykonać?

Stajemy tyłem do ławki, a następnie kucając, opieramy dłonie o przednią krawędź siedziska. Wyprostowane w stawie kolanowym nogi wysuwamy przed siebie. W trakcie uginania ramion w łokciach kończyny dolne powinny cały czas pozostawać w tym samym miejscu. Co ważne — ramiona zginamy do momentu, gdy ramię i przedramię utworzą kąt prosty.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie pierwsze z krzesłem

Z wykorzystaniem krzesła możemy przeprowadzić trening nóg. Jego oparcie posłuży nam jako punkt podparcia w trakcie rozciągania tej partii ciała. Zatem: stajemy przodem do oparcia mebla i kładziemy na nim jedną rękę.

Następnie unosimy przeciwległą jej nogę ku górze tak, aby pięta dotknęła pośladka. Wolną ręką dociskamy ją do pupy. W tej pozycji wytrzymujemy kilkanaście sekund, po czym zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia z butelkami z wodą

Butelki z wodą mogą posłużyć do wykonana wielu ćwiczeń, na przykład takich jak krążenia barków i skręty tułowia. Pozycja startowa do pierwszego z nich: stajemy w rozkroku — stopy rozstawione na szerokość bioder. W każdej dłoni trzymamy butelkę, ręce wzdłuż ciała. Brzuch wciągnięty, a plecy proste. Przechodzimy do krążenia barków w tył, sukcesywnie zwiększając koła. Po 10 ruchach zmieniamy kierunek.

Pozycja wyjściowa do skrętów tułowia jest taka sama jak do krążenia barków. Następnie zginamy ramiona w stawie łokciowym, butelki powinny znaleźć się naprzeciwko klatki piersiowej. Zaczynamy skręcać tułów — raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy to robić dość dynamicznie. Wykonujemy 15 powtórzeń w lewą i 15 w prawą stronę.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie drugie z krzesłem

Ten mebel (bez podłokietników) możemy wykorzystać do wykonania przysiadów. Stajemy tyłem do siedziska, w niewielkiej odległości. Stopy rozstawione na szerokość bioder, plecy proste, lekko pochylone w przód. Ręce na biodrach lub skrzyżowane na klatce piersiowej.

Wykonujemy niezbyt głęboki przysiad tak, jak wtedy gdy chcemy usiąść, ale pośladki zatrzymujemy nad siedziskiem. W tej pozycji trwamy przez kilka sekund, napinając mięśnie brzucha, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Pamiętajmy, aby nie odrywać stóp od podłoża.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia na schodach

Po schodach możemy chodzić w spokojnym tempie lub biegać. Jeśli na pierwszą aktywność fizyczną poświęcimy około pół godziny, spalimy 200 kcal. Natomiast bieganie po schodach to jedna z popularnych dyscyplin wśród zawodowych biegaczy.

Jej efektem jest nie tylko spalenie dużej liczby kalorii, ale również poprawa wydolności. Ruch w górę po schodach umożliwia wymodelowanie i ujędrnienie takich partii ciała jak pośladki, nogi (uda i łydki) oraz brzuch.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Hipertrofia. Co to jest i dlaczego jest tak ważna w spalaniu tkanki tłuszczowej? Przepis na drugą młodość Kalistenika. Trening w domu bez sprzętu. Plan treningowy dla początkujących Czy piersi lubią ćwiczyć? Zalety stosowania odżywek białkowych Plan Treningowy dla Kobiet Początkujących na Siłowni Czas na najstarszą biegową imprezę na Podhalu. XXXVI Ogólnopolski Bieg Gąsieniców Jak zrobić szpagat? Ćwiczenie od znanej trenerki fitness pomoże ci w przygotowaniu Pompki: 8-tygodniowy trening w domu dla początkujących Bikram joga – na czym polega? Trening objętościowy - alternatywa dla treningu siłowego Idzie naprzód małymi krokami. Mateusz Kieliszkowski rozpoczął treningi po operacji

Popularne w tym tygodniu:

Polska gwiazda fitness zachwyca sylwetką. Wciąż chce czynić postępy Polska fitnesska wstawiła zdjęcie z siłowni. Internauci pod wrażeniem. "Ideał" Oczy bolą od samego patrzenia. Irański kulturysta straszy rywali przed Mr. Olympia Jak chodzić z kijkami nordic walking? Jak nauczyć się techniki i co daje nordic walking? Ćwiczenia na mięśnie pleców bez sprzętu - jak poradzić sobie z bólem pleców? Jakie efekty dają taśmy do ćwiczeń? Przykładowe ćwiczenia na różne partie mięśni "Mój plac zabaw". Dominika Grosicka pokazała biceps i zachwyciła internautów Kolejna Polka weźmie udział w Mr. Olympia. Jolanta Anasiewicz zachwyca formą i urodą Kizomba - taniec i muzyka. Na czym polega i jak wygląda nauka? Dobry trening nie musi być skomplikowany. Piękna Szwedka namawia do ćwiczeń "Po to, by zawsze było dobrze, a nie tylko na chwilę". Mistrzyni Polski zachwyca sylwetką Próbował pokonać ból, ale ostatecznie przegrał z kontuzją. Kolejny kulturysta wypada z Mr. Olympia