Kowalczyk aktywnie spędza wolny czas. Imponujące zdjęcie

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku

Jakie przedmioty codziennego użytku możemy wykorzystać do przeprowadzenia treningu w domu i w terenie? Są to m.in. meble, takie jak krzesło czy ławka, butelki z wodą, jak również elementy wyposażenia mieszkania, czyli schody (choć nie tylko - można ćwiczyć na tych w parku). Jakie ćwiczenia możemy wykonać z, przy i na tych akcesoriach?

Podziel się:

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie przy ławce

Ławkę w parku możemy wykorzystać do wykonania tak zwanych dipów, czyli pompek rzymskich. Rozwijają one mięśnie ramion i klatki piersiowej. Ćwiczenie to polega na utrzymywaniu ciężaru ciała na rękach. Jak prawidłowo je wykonać?

Stajemy tyłem do ławki, a następnie kucając, opieramy dłonie o przednią krawędź siedziska. Wyprostowane w stawie kolanowym nogi wysuwamy przed siebie. W trakcie uginania ramion w łokciach kończyny dolne powinny cały czas pozostawać w tym samym miejscu. Co ważne — ramiona zginamy do momentu, gdy ramię i przedramię utworzą kąt prosty.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie pierwsze z krzesłem

Z wykorzystaniem krzesła możemy przeprowadzić trening nóg. Jego oparcie posłuży nam jako punkt podparcia w trakcie rozciągania tej partii ciała. Zatem: stajemy przodem do oparcia mebla i kładziemy na nim jedną rękę.

Następnie unosimy przeciwległą jej nogę ku górze tak, aby pięta dotknęła pośladka. Wolną ręką dociskamy ją do pupy. W tej pozycji wytrzymujemy kilkanaście sekund, po czym zmieniamy nogę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia z butelkami z wodą

Butelki z wodą mogą posłużyć do wykonana wielu ćwiczeń, na przykład takich jak krążenia barków i skręty tułowia. Pozycja startowa do pierwszego z nich: stajemy w rozkroku — stopy rozstawione na szerokość bioder. W każdej dłoni trzymamy butelkę, ręce wzdłuż ciała. Brzuch wciągnięty, a plecy proste. Przechodzimy do krążenia barków w tył, sukcesywnie zwiększając koła. Po 10 ruchach zmieniamy kierunek.

Pozycja wyjściowa do skrętów tułowia jest taka sama jak do krążenia barków. Następnie zginamy ramiona w stawie łokciowym, butelki powinny znaleźć się naprzeciwko klatki piersiowej. Zaczynamy skręcać tułów — raz w jedną, raz w drugą stronę. Należy to robić dość dynamicznie. Wykonujemy 15 powtórzeń w lewą i 15 w prawą stronę.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenie drugie z krzesłem

Ten mebel (bez podłokietników) możemy wykorzystać do wykonania przysiadów. Stajemy tyłem do siedziska, w niewielkiej odległości. Stopy rozstawione na szerokość bioder, plecy proste, lekko pochylone w przód. Ręce na biodrach lub skrzyżowane na klatce piersiowej.

Wykonujemy niezbyt głęboki przysiad tak, jak wtedy gdy chcemy usiąść, ale pośladki zatrzymujemy nad siedziskiem. W tej pozycji trwamy przez kilka sekund, napinając mięśnie brzucha, po czym wracamy do pozycji wyjściowej. Pamiętajmy, aby nie odrywać stóp od podłoża.

Ćwiczenia z przedmiotami codziennego użytku — ćwiczenia na schodach

Po schodach możemy chodzić w spokojnym tempie lub biegać. Jeśli na pierwszą aktywność fizyczną poświęcimy około pół godziny, spalimy 200 kcal. Natomiast bieganie po schodach to jedna z popularnych dyscyplin wśród zawodowych biegaczy.

Jej efektem jest nie tylko spalenie dużej liczby kalorii, ale również poprawa wydolności. Ruch w górę po schodach umożliwia wymodelowanie i ujędrnienie takich partii ciała jak pośladki, nogi (uda i łydki) oraz brzuch.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jakie mięśnie ćwiczysz wykonując pompki? Jak skompletować strój treningowy? FBW, czyli Full Body Workout. Jak zrobić FBW na masę i FBW na rzeźbę Na Pomorzu uczczą setną rocznicę zaślubin z morzem Poczuj zew natury. Biegaj w terenie Prosty sposób na szczupłe uda Fitness z historią w tle Ćwiczenia na bryczesy Ćwiczysz codziennie? Alicja Janowicz: Totalny błąd! Jak efektywnie spalać kalorie, nie ćwicząc na siłowni? Błędy w odchudzaniu. 5 najczęstszych błędów podczas odchudzania Raz dziennie przed snem. Kayla Itsines pokazuje, jak walczyć ze stresem

Popularne w tym tygodniu:

Interwały mają mnóstwo zalet. Trening kardio ma ich trochę mniej. Wybierz trening dla siebie Natalia Gacka wskazuje zalety treningu o poranku. "Nigdy tak dobrze się nie czułam" Ból. Jak go uniknąć? Jak ćwiczyć? Jak się ruszać, by nie mieć problemów z bólem pleców? Ahmad Ayyad był zakażony koronawirusem. COVID-19 wywołał spustoszenie w jego organizmie Mel B rozgrzewka - 5 minut cardio dla wysmuklenia sylwetki i wygładzenia cellulitu Trening kettlebell pozwoli zadbać o mięśnie. Oto kilka sposobów, jak ćwiczyć 63-letni Tony Pearson wciąż zachwyca. Pokazał, jak pracuje nad mięśniami brzucha Nietypowy sposób na testowanie zaufania. Wheels pokazał go ze swoją partnerką Jaki najlepszy trening pompek? Chontel Duncan proponuje kilka rodzajów Trening obwodowy pięknej fitnesski. Można się solidnie zmęczyć Idealny trening dla mam. "Na dobry początek dnia" Pompki. Zobacz, jak prawidłowo je wykonywać