Stretching górnych partii ciała, który wykonasz na uczelni

Ćwiczenia rozciągające na uczelni pozwolą uniknąć bólu kręgosłupa, drętwienia rąk czy zesztywnienia karku. Stretching górnych partii ciała warto wykonywać przez wzgląd na fakt, że w tym miejscu pozostajemy w bezruchu (w pozycji siedzącej) przez kilka godzin dziennie. Jakie ćwiczenia możemy zrobić, aby rozciągnąć ramiona, plecy i barki?

Podziel się:

Ćwiczenia rozciągające — stretching ramion (mięśnia dwugłowego)

Mięsień dwugłowy to biceps — odpowiada za ruchy kończyny górnej, na przykład zginanie przedramienia w stawie łokciowym. Aby rozciągnąć tę partię ciała, stajemy na lekko zgiętych w kolanach nogach (możemy też przyjąć pozycję siadu skrzyżnego).

Następnie prostujemy jedną rękę w łokciu i wyciągamy ją przed siebie (nie powinna znajdować się wyżej niż na wysokości barków). Wnętrze dłoni musi być skierowane ku górze, palce zaś — w dół. Dalej drugą ręką należy naciskać na palce, kierując je jeszcze mocniej do dołu. Po kilku chwilach zmieniamy kończynę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia rozciągające — stretching ramion (mięśnie trójgłowe)

Stajemy w niedużym rozkroku (stopy rozstawione na szerokość bioder). Unosimy jedną rękę ku górze — ramię powinno znaleźć się obok ucha.

Następnie zginamy ją w stawie łokciowym tak, żeby przedramię znalazło się za naszą głową. Dalej drugą ręką chwytamy łokieć i przyciągamy go do tyłu (za głowę). Po kilku powtórzeniach zmieniamy kończynę.

Ćwiczenia rozciągające — stretching klatki piersiowej

Aby wykonać stretching klatki piersiowej, przyjmujemy pozycję stojącą. Plecy powinny być wyprostowane. Splatamy dłonie z tyłu tułowia.

Następnie ściągamy łopatki w tył. Równocześnie delikatnie unosimy splecione dłonie ku górze (ręce wyprostowane w łokciach). Wykonujemy około dziesięciu powtórzeń tego ćwiczenia.

Ćwiczenia rozciągające — stretching obręczy barkowej

Przyjmujemy pozycję stojącą, stopy rozstawione — w niewielkim rozkroku. Jedną rękę wyciągamy przed siebie i prostujemy tak, aby stanowiła linię równoległą do podłoża. Drugą chwytamy podchwytem jej łokieć i przyciągamy do siebie.

Najważniejsze, aby nie zmieniać położenia wyprostowanej ręki — powinna być cały czas w pozycji równoległej do powierzchni podłogi. Po chwili zmieniamy stronę.

Ćwiczenia rozciągające — stretching karku i pleców

Pozycja wyjściowa do wykonania tego ćwiczenia rozciągającego (zwanego słonikiem) to pozycja stojąca. Nogi rozstawione w niewielkim rozkroku. Pochylamy tułów do przodu tak nisko, aby dłonie dotknęły stóp.

Następnie wykonujemy kilka (od 5 do 10) kroków przed siebie — dłonie powinny cały czas mieć kontakt ze stopami. Wracamy do pozycji startowej i po chwili przerwy powtarzamy ćwiczenie.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Be! O kręgosłupie, ale inaczej Przyczyny i profilaktyka nagłego zgonu sercowego Trenuj swój brzuch mądrze Ból mięśni – co może oznaczać? Jak wybrać spodnie treningowe? Motywacja kluczem do działania Top 5 najnowszych gadżetów dla biegaczy Aerobik na odchudzanie Stretching dynamiczny i statyczny - zasady, ćwiczenia PIĘKNY DZIEŃ Chroń swoje włosy przed słońcem!

Popularne w tym tygodniu:

Bieganie w zimie – jak ćwiczyć na bieżni elektrycznej, żeby schudnąć?