Piperyna - suplement pomagający schudnąć

Sama nazwa tego alkaloidu wielu z nas nic nie mówi, stąd piperynie mającej wiele prozdrowotnych właściwości warto poświęcić kilka zdań.

Piperyna występuje w wierzchniej warstwie ziaren czarnego pieprzu. To właśnie ten związek chemiczny odpowiada za ostry, wręcz piekący smak tej przyprawy. Piperynę, choć w mniejszej ilości, znaleźć można również w pieprzu białym, zielonym i kolorowym.

Środki ułatwiające odchudzanie

Piperyna – cudowny środek na odchudzanie

O piperynie zrobiło się głośno w chwili, gdy naukowcy dowiedli, iż jest ona zdolna obniżać poziom tłuszczu we krwi. Zaczęto wówczas mówić o niej w kontekście doskonałego suplementu na odchudzanie. Naukowcy zauważyli, że piperyna wzmaga proces wytwarzania ciepła (termogenezy), a to wtedy właśnie organizm spala kalorie.

Piperynę produkuje się jako suplement diety wspomagający odchudzania. Warto jednak pamiętać, że same tabletki nie wystarczą. By zgubić zbędne kilogramy konieczna jest właściwa dieta i codzienna aktywność fizyczna.

Właściwości prozdrowotne piperyny

Udowodniono, że piperyna ma działanie przeciwnowotworowe, antybakteryjne i oczyszczające. Pobudza układ trawienny do pracy, dzięki czemu organizm szybciej pozbywa się zbędnych produktów przemiany materii (pod wpływem jej działania zwiększa się ilość wydzielanego soku żołądkowego). Warto nadmienić, że piperyna poprawia wchłanianie niektórych leków, jak również witamin i składników mineralnych.

Podkręć metabolizm!

Naukowcy z King's College w Londynie dowiedli ponadto, że piperyna i jej pochodne mogą pomóc osobom z bielactwem nabytym. W jaki sposób? Otóż alkaloid ten w krótkim czasie miejscowego stosowania nadaje odbarwionej skórze ciemniejszą barwę. Jeszcze lepsze efekty w leczeniu bielactwa daje połączenie piperyny z naświetlaniem ultrafioletowym.
Uważa się ponadto, że piperyna może łagodzić objawy depresji, jak również w znacznym stopniu poprawić funkcję zapamiętywania.

Jedzmy pieprz na zdrowie?

Faktem jest, że piperyna w sposób naturalny występuje w ziarnach pieprzu. Nie oznacza to jednak, że mamy go teraz jeść w dużych ilościach. Wręcz przeciwnie. Nadmierne spożywanie tej przyprawy może doprowadzić do podrażnienia układu pokarmowego. Zalecany jest zatem umiar. Przed rozpoczęciem suplementacji warto zaś skonsultować się z lekarzem lub dietetykiem.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Prosty Fitness [Lekcja 37] Cukier czyli trująca fruktoza Śniadanie - idealny posiłek na wiosenny detox. Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Dieta przy refluksie - co można jeść, a czego unikać? Zasady diety i przykładowy jadłospis Mleko na śniadanie, obiad i kolację. Zasady diety mlecznej 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Jednodniowy detoks wiosenny Anny Lewandowskiej Nie możesz schudnąć? To może być powód Prosty Fitness [Lekcja 17] Surowe czy gotowane? Zapomnij o efekcie jo-jo Dieta Lewandowskiej - zasady diety, efekty, opinie i jadłospis. Dowiedz się, czym jest Trójkąt Mocy Polska trenerka pokazała stare zdjęcie. Ma problemy przez "decyzje z przeszłości"

Popularne w tym tygodniu:

Sałatka z karmelizowaną figą i serem camembert Zupa krem z kasztanów z mlekiem kokosowym Kaszotto z pęczaku z grzybami Kremowa zupa z pieczonej dyni Zapiekanka ryżowa z dynią i mięsem mielonym CO JEŚĆ, ABY POPRAWIĆ SOBIE NASTRÓJ Zdrowa, zbilansowana dieta - dlaczego jest tak ważna? Wegetariański gulasz z ciecierzycy z kozią fetą!