Pilates – ćwiczenia na płaski brzuch i boczki

Jest to rodzaj ćwiczeń polecanych osobom w każdym wieku o zróżnicowanych możliwościach fizycznych. Ponieważ pilates nie wymaga wykonywania gwałtownych ruchów czy bardzo szybkiego tempa, mogą je ćwiczyć osoby z nadwagą, osoby starsze czy przechodzące rehabilitację np. na kręgosłup. Ćwiczenia nie obciążają stawów ani mięśni. Właściwie wykonywane zestawy pozwolą nie tylko na redukcję zbędnej tkanki tłuszczowej, ale także na wzmocnienie całego organizmu i poprawę samopoczucia osoby trenującej.

Źródło: 123RF

Trenowanie pilates

Treningi nie wymagają skomplikowanego sprzętu do ćwiczeń, ponieważ często wystarczy jedynie mata piankowa, guma gimnastyczna czy przyrząd do pilates zwany cadillac. Instruktorzy, tłumacząc, jak należy wykonywać ćwiczenia, cały czas podkreślają, że przy wykorzystywany jest przy nich ciężar ciała i grawitacja. Dla początkujących poleca się ćwiczenia, które nie wymagają większego wysiłku, a dla osób zaawansowanych w pilates trenerzy sugerują przyrządy zwiększające opór, np. sprężyny.

Trenując pilates, nie trzeba być na profesjonalnej sali do ćwiczeń, ponieważ ćwiczenia można wykonywać w warunkach domowych. Taki trening w domu jest dla osób, które są świadome, jak prawidłowo wykonywać ćwiczenia, jak należy oddychać. Bez względu na miejsce treningu trzeba pamiętać, że ćwiczenia należy wykonywać we właściwym tempie, bez forsowania mięśni. Przed trenowaniem w domu warto zasięgnąć opinii instruktora pilates, który wyjaśni, jakie mięśnie małe i duże mogą być trenowane. Oczywiście pilates to nie tylko wzmacnianie i uelastycznianie mięśni, ale także gwarancja pozbycia się zbędnej tkanki tłuszczowej.

Każdy może trenować pilates, ale tak jak przy wszystkich treningach wymagających wysiłku, większą ostrożność powinny zachować osoby mające problemy z układem kostnym, kobiety w ciąży czy osoby po 40. roku życia. Decydując się na ćwiczenia w domu, można zapoznać się z filmami instruktażowymi, które ułatwią nie tylko wykonywanie poszczególnych sekwencji, ale także zrozumienie głównych założeń pilates.

Dlaczego warto trenować pilates?

  • Ćwiczenia w skuteczny sposób pozwalają zredukować tkankę tłuszczową.
  • Ciało staje się bardziej elastyczne.
  • Zwiększa się siła mięśni, np. mięśni brzucha, pośladków i bioder.
  • Człowiek nabiera większej świadomości swojego ciała.
  • Trening uczy właściwego oddychania.
  • Po regularnych treningach kręgosłup jest znacznie bardziej stabilny.
  • Ćwiczenia nie tylko rozluźniają ramiona, ale także mięśnie karku.
  • Jest to bezpieczny sposób na odzyskanie kondycji fizycznej.
  • Pilates to gwarancja szczupłej i zgrabnej sylwetki.

Każdy trening powinien być oczywiście poparty właściwie zbilansowaną dietą bogatą w białko. W jadłospisie nie może znaleźć się cukier i węglowodany. Zamiast kolorowych gazowanych napojów należy pić niegazowaną wodę mineralną. Dieta powinna zawierać warzywa, owoce, chude mięso, ryby. Bardzo ważne jest także to, aby zwiększyć swoją aktywność fizyczną, np. częściej spacerując. Przy diecie i ćwiczeniach odchudzających najistotniejsze jest jednak pozytywne nastawienie trenującego i systematyczność.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie Skurcze a chromanie przestankowe Joga a ciąża Na czym polega niedomykalność zastawki aortalnej? Naturalne metody na ból kręgosłupa Joga i pilates – idealne połączenie Jakie ćwiczenia na pośladki wybrać? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Zdrowe serce – jak o nie zadbać? Jak ćwiczyć na twisterze? Jak obniżyć ciśnienie krwi – domowe sposoby Ćwiczenia na szczupłą talię Czym jest nadciśnienie wrotne? Serce – budowa, choroby, objawy Ćwiczenia na odchudzanie Ćwiczenia na biodra Profilaktyka chorób serca Przyczyny zaburzeń rytmu serca Najczęstsze choroby układu krążenia Ćwiczenia na boczki Kłucie w sercu – co może być jego przyczyną? Choroby, które mają wpływ na kondycję serca Wybierz najlepszą siłownię Ból serca – co może oznaczać?

Popularne w tym tygodniu:

Jak zmotywować się do ćwiczeń i odzyskać figurę po ciąży? Wywiad z Fit Matką Wariatką Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Trening w 15 minut, który zrobisz wszędzie - zasady, ćwiczenia 7 ćwiczeń na piękne nogi i pośladki Sposoby na podniesienie efektywności treningu o 500% Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić? Najgorsze ćwiczenia na brzuch Ćwiczenia dla kobiet po 40. roku życia 10-minutowy trening brzucha dla osób, które nienawidzą plank Bezpieczne ćwiczenia przy skróconej szyjce macicy Obwisłe ramiona u kobiet. Jak temu zaradzić? 7-minutowy trening, który naprawdę przynosi rezultaty