Jak skutecznie schudnąć?

Odchudzanie wszystkim kojarzy się z masą wyrzeczeń i głodówką. Większość ludzi myśli, że jest ono pasmem udręk. Na szczęście, są sposoby, które pozwolą na zrzucenie zbędnych kilogramów bez głodowania. Kiedy powiesz sobie – chcę schudnąć – skorzystaj z poniższych porad, aby osiągnąć swój cel. Ważne jest, by odchudzanie było skuteczne i przyjemne.

123RF.COM

Odpowiednia dieta

Chcę schudnąć! To postanowione. Te słowa to początek. Przed tobą długa droga. Odchudzanie należy zacząć od zmian sposobu odżywiania. Wszystko zaczyna się od śniadania. To klucz do skutecznego odchudzania. Budzi organizm i daje siłę do działania. Na śniadanie warto zjeść płatki śniadaniowe, najlepiej pełnoziarniste, a tłuste mleko zamienić na chude.

Należy jeść produkty bogate w błonnik. Razem z nimi należy pić dużo wody. Błonnik bowiem pęcznieje i dzięki temu szybciej pojawia się uczucie sytości. Woda jest ważna podczas odchudzania. Picie jej skutecznie wspomaga odchudzanie. Jest to bardzo proste i nie wymaga wysiłku. Wystarczy odkręcić butelkę i napić się wody. Zmniejszy to apetyt i ochroni cię przed odwodnieniem w upalne dni.

Warto pamiętać, że zielona herbata skutecznie wspomaga odchudzanie. Dodatkowo może chronić twój organizm przed nowotworami, chorobami serca. Zielona herbata na odchudzanie to naprawdę sprawdzony sposób. Warto po nią sięgnąć przynajmniej raz dziennie. Możesz ją pić zamiast porannej kawy ze śmietanką. Zielona herbata ma właściwości pobudzające i zapobiega gromadzeniu się tkanki tłuszczowej.

Białko wspomaga odchudzanie. Posiłki, które zawierają białko, są trawione znacznie dłużej. Dzięki temu uczucie sytości towarzyszy nam znacznie dłużej. Warto jeść produkty, które zawierają białko, czyli: masło orzechowe, kurczak, ser biały. Właściwości odchudzające ma też wapń. Dlatego dobrym pomysłem na szybką dietę odchudzającą może być jedzenie niskotłuszczowych produktów mlecznych bogatych właśnie w wapń. Przeprowadzone badania dowiodły, że kobiety, którym dostarczano zalecaną dzienną dawkę wapnia, czyli 1000mg, spożywając 1900 kalorii dziennie, schudły średnio trzy kilogramy. Kobiety, które jadły zbyt mało wapnia, przy takiej samej kaloryczności posiłków, tyły.

Posiłki powinny być tak ułożone, aby na jednej połowie talerza znajdowały się warzywa, a na drugiej produkty zawierające białko oraz skrobię. To pozwala na zwiększenie spożywanych witamin i zmniejszenie zjadanych kalorii. Taka dieta automatycznie stanie się zdrowsza. Możesz też po pięciu minutach jedzenia odkładać łyżkę lub widelec. Następnie należy zastanowić się przez moment, czy jesteśmy już najedzeni. Może się bowiem okazać, że już jesteśmy syci i jemy z przyzwyczajenia. Takie postępowanie pozwoli nam na utratę kolejnych kalorii. Podobnie jak zostawianie na talerzu pięciu ostatnich kęsów.

Posiłki powinny zawierać 30 proc. białka, 40 proc. węglowodanów i 30 proc. tłuszczów, wtedy organizm lepiej walczy z nadwagą. Warto więc dążyć do takiego składu posiłków, gdyż ułatwi on odchudzanie.

Należy spożywać tłuszcze, ale nienasycone. Lepiej zjeść łyżeczkę masła orzechowego lub same orzechy niż chipsy. Najzdrowsze kwasy tłuszczowe omega-3 znaleźć można też w rybach, oliwie z oliwek i awokado. Stosuj przyprawy. Nie tylko wzbogacają smak potraw, ale wspomagają odchudzanie. Należy wiedzieć, że pieprz cayenne poprawia i przyspiesza trawienie. Warto więc używać go do doprawiania potraw.

Unikaj słodzonych napojów i soków. Jeśli masz ochotę na sok, wyciśnij go w domu z owoców lub warzyw. Będzie zdrowszy i będzie zawierał niezbędne witaminy i minerały. Nie będzie miał w swoim składzie dosypywanego cukru ani słodzików. Unikaj także alkoholu. Ma dużo pustych kalorii i nie sprzyja odchudzaniu. Po alkoholu bardzo często pojawia się uczucie głodu. Bardzo łatwo wtedy o spożycie dodatkowych kalorii, które nie ułatwią odchudzania.

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Odpowiednio dobieraj przekąski. Zrezygnuj ze słodyczy i zastąp je owocami. Cukier możesz z powodzeniem zastąpić miodem, który jest zdrowszy. Po jedzeniu zjedz miętówkę, umyj zęby albo weź miętową gumę do żucia. Ma to na celu usunięcie smaku potrawy z ust, który może podziałać jako zachęta do podjadania. Miętowy smak w ustach to sygnał dla mózgu, że jedzenie się skończyło.

Nie bój się głodu. Poczekaj, aż naprawdę go poczujesz, zanim zjesz kolejną porcję. Bardzo często jemy tylko dlatego, że wydaje się nam, iż jesteśmy głodni. To nie sprzyja odchudzaniu. Możesz też postarać się jeść drugą ręką. Przez to będziesz jeść wolniej i lepiej poczujesz smak potraw. Szybciej też pojawi się uczucie sytości.

Aby schudnąć, staraj się po kolacji unikać podjadania. Wyznacz sobie godzinę, po której niczego już nie zjesz. Nawet marchewki. Wieczorne przekąski nie zostaną spalone przed snem, czyli zostaną zmienione w tłuszcz.

Aktywność fizyczna

Porady na odchudzanie nie ograniczają się tylko do żywienia. Bardzo ważna jest także aktywność fizyczna. To dzięki niej łatwiej jest uzyskać odpowiednią wagę. Wpływa też na zdrowie całego organizmu.

Nie musimy od razu biegać. Nie wszyscy są fanami tego rodzaju ruchu. W niektórych przypadkach jest to nawet niewskazane. Zwłaszcza u osób ze znaczną otyłością. Lepiej postawić na szybki marsz, który jest znacznie zdrowszy i pozwala na spalenie większej ilości kalorii niż jogging. Szybki marsz pozwala na spalenie o cztery procent więcej kalorii niż jogging wykonywany w tym samym tempie.

Jeśli to możliwe, aby skutecznie schudnąć, warto zapisać się na siłownię, basen, zacząć jeździć na rowerze. Najlepiej, kiedy nasza aktywność fizyczna będzie odpowiednio zaplanowana. Wtedy będziemy zobowiązani do tego, aby rzeczywiście iść na basen lub na rower. Można też kupić półroczny karnet na siłownię – wtedy będziemy jeszcze bardziej zmobilizowani do ćwiczeń, bo nie będziemy chcieli stracić zainwestowanych pieniędzy. Ruch jest niezbędny do uzyskania szczupłej sylwetki.

Warto pamiętać, że główną motywacją nie powinno być tylko zrzucenie zbędnych kilogramów. Powyższe zmiany pozwolą na to, by wieść zdrowy tryb życia. To oczywiście pozwoli na pozbycie się nadwagi, ale poprawi także funkcjonowanie i wytrzymałość organizmu. To powinna być główna motywacja do pozbycia się kilogramów i podjęcia diety. Nasze zdrowie. Bo ono jest najważniejsze.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Pijesz sok z cytryny? To musisz wiedzieć, jeśli chcesz zrzucić wagę Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni