Sok z arbuza nie tylko dla dzieci. Jakie ma właściwości?

Arbuz to zaskakująco zdrowy owoc o wielu wartościach odżywczych. Chętnie po niego sięgamy szczególnie w upalne dni, ponieważ skutecznie gasi pragnienie i nawadnia organizm. Dzieci przepadają za słodkim i soczystym owocem. I dobrze - arbuz dostarcza maluchom wielu cennych witamin. Poza tym jest źródłem związków mineralnych, których niedobór to częsty problem u dzieci, zwłaszcza latem. Deficyty można uzupełnić serwując im porcję świeżego soku z arbuza. Jakie jeszcze właściwości posiada ten napój?

Sok z arbuza

Sok z arbuza (123rf)

Bogactwo witamin i minerałów

Arbuz posiada przede wszystkim imponujące ilości naturalnych antyoksydantów, czyli karotenoidów. Jest też źródłem witamin C, A, a także tych z grupy B. Zawiera także potas, cynk, a jego nasiona są bogate w żelazo. Warto więc jak najczęściej podawać go dzieciom — również w formie soku. Napój wzmocni odporność oraz pozytywnie wpłynie na pracę układu nerwowego.

Korzystny dla serca

Zawarty w tym owocu likopen odpowiedzialny jest przede wszystkim za wyrazisty, czerwony kolor miąższu arbuza. Jest również silnym antyoksydantem, który chroni układ sercowo-naczyniowy. Badania wykazują, że u osób, które spożywają produkty bogate w likopen zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób serca, a także raka jelita grubego, trzustki czy płuc. Likopen powinien być też częścią diety najmłodszych. Silny antyoksydant chroni przed stanami zapalnymi i naturalnie wzmacnia układ immunologiczny.

Lepsze krążenie

Wszystko to za sprawą cytruliny – aminokwasu, który przekształca się w arganinę i tym samym poprawia przepływ krwi w organizmie. Dzięki temu nie tylko poprawia się samopoczucie, ale też dodaje energii. Zdrowy napój to świetna propozycja na podwieczorek, który da maluchowi siłę na resztę dnia. Co ciekawe, picie soku z arbuza znacznie zmniejsza ból mięśni po wysiłku fizycznym.

Dla pięknej skóry

Z właściwości egzotycznego owocu skorzystają również zapracowane mamy. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy, picie soku z arbuza opóźnia proces starzenia się skóry. Jest to zasługa przede wszystkim likopenu, ale także witamin A i C. Chronią przed działaniem promieni UV, ale też sprawdzają się w leczeniu stanów zapalnych skóry.

Wspomaga pracę nerek

Dzięki temu, że sok z arbuza silnie oczyszcza, jest korzystny dla dzieci i dorosłych z chorobami nerek, a także przy infekcjach układu moczowego. Jest też stosowany przy kamicy nerkowej, pomaga wypłukać amoniak i kwas moczowy.

Przepis na sok z arbuza

Składniki:

  • ćwiartka arbuza,
  • jabłko,
  • pół cytryny,
  • łyżeczka miodu,
  • kilka listków mięty.

Wystarczy umyć, obrać owoce i wycisnąć z nich sok, za pomocą sokowirówki lub wyciskarki. Następnie dodać łyżeczkę miodu, całość wymieszać, a dla lepszego orzeźwienia dorzucić kilka listków mięty i gotowe. Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Desery z płatków owsianych Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 4 pyszne przepisy na omlet owsiany. Bogactwo witaminy B i magnezu Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na obiad. Pięć przepisów 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Właściwości pomelo. Sprawdź, dlaczego warto je jeść Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Koktajl mleczny z gruszką i cynamonem. Rozgrzeje i wzmocni odporność Mięso strusia – zdrowe, choć niedoceniane. Sprawdziliśmy, jak smakuje Co zjeść na kolację? - dieta na dobry sen, dieta dla aktywnych Kilka sygnałów świadczących o tym, że pijesz za mało wody