6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza

Wśród nocnych rytuałów, które powodują przyrost masy ciała, wskazuje się m.in.: picie alkoholu, spożywanie kolacji przed telewizorem czy czytanie na iPadzie. Mimo że nawyki te sprzyjają wieczornemu relaksowi po długim dniu pracy, mogą stanowić również przyczynę nadmiaru tkanki tłuszczowej. Co jeszcze sprawia, że tyjemy?

Kobieta z nadwagą

Kobieta z nadwagą (123RF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Picie alkoholu

Czerwone wino

Chociaż kieliszek czerwonego wina pomaga zrelaksować się po stresującym dniu w pracy, działa antydepresyjnie i ułatwia zasypianie, to alkohol ma negatywny wpływ na jakość snu. W jaki sposób? Uniemożliwia on całkowite wejście w fazę REM, czyli etap spokojnego snu i marzeń sennych. Ponadto sprawia, że sen staje się płytszy.

Zobacz też: Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze?

Wedle wyników badań spożywanie alkoholu przed snem może sprawić, że w nocy będziemy się budzić. W rezultacie rano wstaniemy mniej wypoczęci, co koresponduje z dokonywaniem nieprawidłowych wyborów żywieniowych. Konsekwencją jest również wyższy poziom hormonu głodu, czyli greliny, i niższy hormonu sytości, czyli leptyny, a ostatecznie wzrost tkanki tłuszczowej na brzuchu.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Koktajl na płaski brzuch Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Deser wspomagający odchudzanie Deser na śniadanie - badania, przepisy Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Olejki eteryczne, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Jagodowe smoothie owsiane Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dieta cud - zupa w diecie cud, jak szybko schudnąć, jak działa Dieta 8-godzinna - czym jest, skutki, zalety, przeciwwskazania