Zioła na masę mięśniową

Zioła, które ułatwiają budowanie tkanki mięśniowej, to dwa powszechnie znane: imbir i kozieradka, oraz mniej popularne: tribulus terrestris i sarsaparilla. Włączenie tych roślin leczniczych do jadłospisu poprawi efekty treningów i diety na masę. W jaki sposób te zioła rozbudowują mięśnie?

Podziel się:

Zioła na masę mięśniową — imbir

Imbir (niezależnie od postaci) redukuje natężenie dolegliwości bólowych mięśni o ¼ po intensywnym wysiłku fizycznym (dowiodły tego badania przeprowadzone przez Patricka O’Connora z Uniwersytetu Georgia). Sprawia, że organizm szybciej regeneruje się po treningu, a ćwiczący może przystąpić do kolejnego zestawu ćwiczeń na masę. Jakie właściwości wykazuje imbir w kontekście budowania mięśni?

Przede wszystkim ta przyprawa poprawia apetyt. Co więcej, wpływa na pracę układu pokarmowego i zwiększa wydzielanie soków żołądkowych, nie podrażniając tego organu. Świeży imbir można stosować przed przyjęciem odżywki białkowej, zwłaszcza ciężkostrawnej, na przykład białka jaj.

Drugie zastosowanie imbiru dla zwiększenia masy mięśni: stanowi on składnik preparatów leczniczych na ból i urazy stawów o działaniu wzmacniającym. Ćwiczenia na masę są wymagające, aby je wykonać, stawy muszą być sprawne i wytrzymałe, gdyż są narażone na obciążenia. Zatem włączenie imbiru do diety zapobiega ich osłabieniu.

Zioła na masę mięśniową — kozieradka

Jak działa kozieradka lecznicza? Ziele to podnosi poziom naturalnego testosteronu, co ma znaczenie dla budowania masy mięśni. Co więcej, zwiększa chęć i motywację do kolejnych treningów. Na stężenie tego hormonu w organizmie wpływa naturalna postać ZMA — suplementu, który stymuluje również hormonu wzrostu, jak również składników mineralnych.

Ponadto kozieradka poprawia apetyt. Można ją przyjmować na dwa sposoby: pić wywar z tego ziela (czasem dodaje się do niego miód i lecytynę) lub połykać jej nasiona, popijając dużą ilością wody. Stosowanie kozieradki nie daje spektakularnych efektów, ale są one zauważalne. Suplementacja tym ziołem wiąże się z występowaniem skutku ubocznego w postaci dziwnego, aptecznego zapach skóry i potu.

Zioła na masę mięśniową — sarsaparilla

Sarsaparilla to roślina, której ojczyzną jest Meksyk. Inna nazwa tego ziela to smilax officinalis — była i jest stosowana jako remedium na schorzenia skóry, impotencję, reumatyzm i nowotwory, a także do oczyszczania organizmu z toksycznych substancji — wykazuje bowiem działanie moczopędne.

Ma wpływ na poziom testosteronu w organizmie. Zawiera bowiem duże ilości androgenów (męskich hormonów wzrostowych) w postaci sarsapogenin, które imitują działanie testosteronu. Sarsaparillę poleca się sportowcom uprawiającym kulturystykę, którzy są zwolennikami naturalnej suplementacji. Dlaczego? Jest bogata w składniki mineralne, takie jak: cynk, krzem, jod, mangan, żelazo, siarka, miedź i sód, a także witaminy: A, C, D i B. Można ją stosować zamiast sztucznych odżywek i syntetycznych sterydów.

Zioła na masę mięśniową — tribulus terrestris

To zioło ma ogromny wpływ na poprawę sprawności fizycznej. Stanowi składnik suplementów na podniesienie siły mięśni i zwiększenie ich objętości. Dzięki temu, że pobudza wytwarzanie testosteronu, daje możliwość rozwijania tkanki mięśniowej w szybszym tempie. Zawarty w nim związek o nazwie tribulus pobudza produkcję tego hormonu, który sprzyja wzrostowi siły mięśni. Dodatkowo spala zbędną tkankę tłuszczową.

Udowodniono naukowo, że tribulus terrestris oddziałuje również na lepszą syntezę białek. Efektem jego stosowania jest także poprawa wyników anabolicznych. Kolejną zaletą tego ziela jest brak negatywnego wpływu na zdrowie i brak efektów ubocznych (mimo że działa podobnie do sterydów anabolicznych). Mogą go zatem stosować sportowcy zawodowi. Najczęściej wykorzystują go kulturyści i osoby podnoszące ciężary. Ziele to jest również afrodyzjakiem, zatem poprawia nie tylko sprawność fizyczną, ale i seksualną.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Kielce będą areną zmagań 27. Debiutów fitness i kulturystyki Trening w ciąży. Agnieszka Kot podpowiada, na co zwrócić uwagę Boot camp fitness Sposoby na ból mięśni W życiowej klatce Jak utrzymać zdrowie jesienią? Poznaj sekret! Talia osy - co to jest i jak ją wymodelować? Zobacz przykładowe ćwiczenia 9 przepisów na zgrabną sylwetkę Jak przygotować sylwetkę na lato? Zacznij od butów! Ćwiczenia aerobowe - co to jest? Ćwiczenia aerobowe - przykłady Trening poza sezonem. Krótkie abc - czyli na co zwrócić uwagę Chcesz poćwiczyć wspólnie? Oto zestaw ćwiczeń od kulturysty Ulissesa i jego żony

Popularne w tym tygodniu:

Jego gigantyczne, nienaturalne bicepsy wzbudzają kontrowersje. Teraz zawalczy u Najmana Polski kulturysta wyłączony z życia. "Zawody i treningi poszły na inny plan" Biceps ponad 50 cm? Rosyjska kulturystka opowiedziała o swoich przyzwyczajeniach żywieniowych Na co dzień pracuje w korporacji. Bikini fitness to jej żywioł! Poznajcie Paulinę Trener musiał odklepać. Partnerka Artura Szpilki straszy rywalkę Jak to możliwe? W pięć lat został Supermanem Nie sposób tego nie skomentować. Zobacz, jak zmieniła się sylwetka kulturysty Ostroga piętowa – przyczyny, profilaktyka i ćwiczenia Orbitrek czy rowerek - co lepsze? Który sprzęt daje lepsze efekty? Wielka gwiazda fitness pokazała, jak uczciła urodziny. Nigdy tego nie zrobiła Wpis polskiej fitnesski odbił się szerokim echem. "Nikt nie ma prawa tego robić" Siła czy kondycja? Jak pracować nad siłą i kondycją jednocześnie?