Dlaczego warto uprawiać piłkę nożną?

Piłka nożna to sport zespołowy dla mężczyzn i kobiet, dzieci, młodzieży i osób dorosłych. W trakcie 90 minut gry wykonujemy szereg ćwiczeń i ruchów. Ta forma aktywności fizycznej niesie ze sobą wiele korzyści zdrowotnych. Z jakich względów warto uprawiać tę dyscyplinę sportu?

Piłkarz

Piłkarz (123RF)

Korzyści dla zdrowia płynące z uprawiania piłki nożnej

Gry zespołowe, do których zaliczana jest piłka nożna, wpływają na rozwój fizyczny i osobowy człowieka. Ta dyscyplina ma walory socjalizacyjne – sprawia, że człowiek utożsamia się z grupą, do której przynależy. Tak jak każda aktywność fizyczna piłka nożna zapewnia dobre samopoczucie i gwarantuje długie życie w zdrowiu i dobrej kondycji.

Piłkę nożną warto uprawiać, ponieważ:

  • wspomaga leczenie wielu schorzeń, m.in. chorób serca (stanowi element terapii właściwej), a ponadto, co istotne, w trakcie gry w nogę zwiększa się przepływ krwi w naczyniach wieńcowych, co ma znaczenie dla profilaktyki chorób ze strony układu krążenia,
  • ćwiczenia aerobowe mają wpływ na tkankę płuc, sprawiają, że zwiększa się minutowa objętość tego narządu wewnętrznego (czyli ilość tlenu, która może zostać dostarczona do organu w ciągu 60 sekund),
  • pomaga zredukować stres,

  • pomaga zachować równowagę psychiczną,
  • podnosi odporność na urazy (mięśni, stawów, kości), wzmacniając wytrzymałość układu kostnego,
  • poprawia przebieg procesu przemianę materii, sprzyjając odchudzaniu i przeciwdziałając otyłości,
  • poprawia zdolność organizmu do spalania kalorii dostarczanych wraz z pożywieniem,
  • zwiększa masę mięśniową,

  • niweluje bóle stawów o charakterze przewlekłym,
  • przebywanie na świeżym powietrzu sprawia, że rośnie liczba połączeń nerwowych w mózgu, co ma korzystny wpływ na procesy myślenia,
  • wykazuje właściwości kojące – uspokaja nerwy,
  • kształtuje aparat ruchu człowieka i poprawia kondycję ogólną organizmu (zawodnicy cały czas są w ruchu),
  • wiąże się z prawidłową higieną życia: przeznaczaniem odpowiedniej liczby godzin na sen, zdrowym odżywianiem się i ograniczeniem spożywania alkoholu,
  • poprawia wytrzymałość, siłę, szybkość i zwinność piłkarza.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Imbir najlepszy na ból mięśni Cardio killer - trening, dzięki któremu osiągniesz sylwetkę marzeń Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Polki, których zdjęcia oglądają tysiące osób

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity