Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty

Sposobów na oczyszczanie organizmu z toksyn jest mnóstwo. Począwszy od detoksu sokowego, przez jednodniową głodówkę, po szczotkowanie ciała na sucho czy regularną aktywność fizyczną. Anna Lewandowska proponuje pić koktajl z natki pietruszki.

Koktajl z pietruszki

Koktajl z pietruszki (123RF)

Lista składników:

  • pęczek natki pietruszki,
  • grejpfrut (czerwony, jeśli wolimy słodkie koktajle, żółty — dla zwolenników gorzkich smaków),
  • łyżka substancji słodzącej (może być to miód, ksylitol lub syrop klonowy; Anna Lewandowska proponuje cukier kokosowy),
  • woda kokosowa (lub woda mineralna),
  • szczypta kurkumy.

Zobacz też: Cała prawda o słodzikach

Sposób przygotowania:
Obieramy grejpfruta ze skórki. Wszystkie składniki stałe wrzucamy do kielicha blendera, następnie wlewamy te płynne. Miksujemy do uzyskania gładkiej masy (2–3 minuty). Ilość użytej wody zależy od upodobań w kwestii stopnia gęstości koktajlu.

Oczyszczający koktajl Gwyneth Paltrow

Właściwości prozdrowotne natki pietruszki:

  • wzmacnia organizm i podnosi poziom odporności, chroni przed infekcjami i zwalcza przeziębienie,
  • ma działanie moczopędne i dezynfekujące (to zasługa obecności olejku eterycznego z apiolem i mirystycyną),
  • eliminuje z organizmu wolne rodniki, czym przyczynia się do opóźnienia procesów starzenia się ciała i skóry (działa pozytywnie na kondycję cery),
  • reguluje procesy trawienne i przeciwdziała dolegliwościom ze strony układu pokarmowego, na przykład wzdęciom, i odtruwa organizm,
  • zwalcza anemię,
  • pomaga wywołać spóźnioną menstruację, łagodzi bóle miesiączkowe (działa rozkurczowo na mięśnie miednicy),
  • ma pozytywny wpływ na wzrok,
  • zapobiega schorzeniom układu moczowego i reumatycznym.

Zobacz też: Żelazny koktajl przeciw anemii

Zobacz również: Wiosenny detoks

Wartości odżywcze natki pietruszki:

  • witamina C (więcej niż pomarańcze i czerwona papryka; w 100 gramach 177,7 mg),
  • witamina A (łyżka posiekanej natki pietruszki zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na witaminę C i A),
  • witaminy z grupy B (m.in. kwas foliowy),
  • składniki mineralne, takie jak: żelazo, magnez, sód, wapń, fosfor i fluor.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Placki z niepalonej kaszy gryczanej Ciasto drożdżowe bez jajek, mleka i masła (wegańskie) Grilluj z głową: poznaj przepisy na dietetyczne dania z rusztu! Czekoladowe raw cake Zdrowe tłuszcze na talerzu. W jakich produktach ich szukać? Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Sałatka z fasolką mung Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) SZPARAGI Z SOSEM KAPAROWYM Fantazja fasolowa Szybkie naleśniki bez mąki Jakie węglowodany jeść na diecie? Jakie ryby jeść podczas odchudzania? Ksylitol – dwie strony medalu Najprostsze ciastka Migdały – idealne orzechy dla osób na diecie Produkty, które powodują zmęczenie Fit Wielkanoc: jajka na trzy sposoby Jak pozbyć się soli z potraw bez utraty smaku?

Popularne w tym tygodniu:

Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado 6 przepisów na odchudzające sałatki Zdrowe dania, które możesz przygotować w 10 minut (a nawet szybciej) Jakie węglowodany jeść na diecie? Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Brownie z batatem i rodzynkami Czekoladowe raw cake Wiosenne sałatki, od których nie przytyjesz Metabolizm. Czym jest, co go spowalnia? Desery z kaszy jaglanej Jak przygotować zdrowe i białkowe naleśniki? Jakie ryby jeść podczas odchudzania?