Co gorsze na diecie odchudzającej: alkohol czy słodycze?

Alkohol i słodycze wśród osób, które zdrowo odżywiają się i są aktywne fizycznie, uchodzą za „zło”, na które można pozwolić sobie jedynie od czasu do czasu. Nie są to bowiem elementy racjonalnej diety. Którego z tych produktów szczególnie należy unikać w trakcie odchudzania?

Ten artykuł ma 4 strony:

Cukier może być jak narkotyk i uzależnić, co z kolei prowadzi do poważnych problemów ze zdrowiem. Podobne konsekwencje niesie spożywanie alkoholu, toksyny bowiem trudno poddają się procesom metabolicznym w wątrobie. Zarówno słodkie desery, jak i alkohol mogą stanowić przyczynę nadwagi.

Słodycze na diecie

Wśród wielu argumentów przeciwko jedzeniu słodyczy (czekoladek, batoników, lodów, ciasteczek) wskazuje się m.in. fakt, że mogą stanowić przyczynę uzależnienia częściej alkohol, prowadząc do nadwagi, otyłości i cukrzycy. Dlaczego? Łatwiej jest kontrolować spożycie alkoholu niż słodyczy.

Zobacz też: Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami

W przypadku większości osób wystarczy jeden kieliszek czerwonego wytrawnego wina, natomiast zazwyczaj na jednym kawałku brownie się nie kończy. Wyniki badań opublikowanych w „Archives of General Psychiatry” dowodzą, że w przypadku osób uzależnionych od słodyczy wystarczy rzut oka na reklamę przedstawiającą batonik, by w mózgu zostały uaktywnione te same obszary, które u narkomana wywołuje widok kokainy.

Ponadto średnia liczba kalorii i cukru, których dostarcza kieliszek wina, jest zazwyczaj mniejsza niż w przypadku przeciętnego batonika. Alkohol ma również mniej tłuszczów niż słodycze. Dlatego warto z uwagą czytać etykiety z informacjami o zawartości cukru (te liczby powinny zwalczyć chęć zjedzenia czegoś słodkiego). Pamiętajmy, że cukier należy do węglowodanów prostych, które szybko podnoszą poziom glukozy we krwi i równie szybko są spalane, zatem nie zaspokajają apetytu.

Deser na śniadanie

Wypieki cukiernicze, takie jak wafelki, ciastka francuskie czy batony, zawiera nie tylko cukier, ale i tłuszcz cukierniczy — najgorszy rodzaj tłuszczu, który produkuje się z utwardzonych tłuszczów roślinnych. Wśród nieco zdrowszych słodyczy, które możemy nabyć w sklepie, wskazuje się: sezamki (składają się z sezamu bogatego w witaminy i składniki mineralne, ale i z cukru oraz glukozy), chałwę (to głównie sezam i cukier, dlatego należy wybierać tę, która ma co najmniej 50% ziaren), lody jogurtowe czy gorzką czekoladę o wysokiej zawartości kakao (co najmniej 70%).

Zobacz również: Wiosenny detoks

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Proste ciasto z burakami Kremowe lody kokosowe z owocami i nasionami chia Fit lody z czerwonej fasoli Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Potrawy z grilla na diecie? To możliwe! Co dzieje się z ciałem, gdy rezygnujemy z posiłku? Piperyna - suplement pomagający schudnąć Dlaczego warto jeść kiełki na diecie? Ptasie mleczko z czerwonej fasoli Jak zacząć? Jak utrzymać efekt diety? Celuj wodą w tłuszcz! Sok z pokrzywy - naturalny detoks Deser wspomagający odchudzanie Niepożądany efekt plateau. Jak go przetrwać? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym „Jak mogę zrzucić wałeczek tłuszczu na dole brzucha?” Chrom a odchudzanie Makaron bez kalorii? Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Chlorella – multiwitamina natury

Popularne w tym tygodniu:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Owsianka z nasionami chia - śniadanie na płaski brzuch Proste ciasto z burakami Jak omijanie śniadania może zmienić Twoje życie i ciało? Dieta Intermittent Fasting (IF) w teorii i praktyce Odchudzający koktajl z selera Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Schudła 15 kilogramów. Metamorfoza Darii Stręk Co podjadać, aby nie przytyć? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Sassy water – odchudzający napój, który przygotujesz w domu Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka Tiramisu dietetyczne