Jednodniowy detoks wiosenny Anny Lewandowskiej

Wiosna tuż-tuż. Wraz z jej nadejściem zyskujemy chęć do ćwiczeń i motywację do zmian w wyglądzie (chcemy zrzucić zbędne kilogramy) i swoim otoczeniu. To okazja nie tylko do tego, aby uporządkować garderobę, ale i oczyścić organizm ze szkodliwych substancji. Anna Lewandowska rekomenduje jednodniowy detoks warzywny. Dlaczego? Po okresie zimowym organizm potrzebuje dawki witamin i składników mineralnych.

Instagram A. Lewandowskiej

Ten artykuł ma 2 strony:

Zimą metabolizm zwalnia, co skutkuje tym, że organizm samoistnie nie oczyszcza się skutecznie z toksyn (odbywa się to w układzie moczowym i oddechowym), dlatego szkodliwe substancje się kumulują. Ich uniknięcie jest niemożliwe — wdychamy je wraz z powietrzem, przyjmujemy z posiłkami.

Następstwem zanieczyszczenia jest zła kondycja organizmu: jesteśmy senni, czujemy się nieustannie zmęczeni i ociężali. Wówczas zaleca się przeprowadzić detoks — może to być kuracja ziołowa, regularna aktywność fizyczna, oczyszczanie sokami. Wybór formy usuwania toksyn zależy od naszych preferencji. Anna Lewandowska rekomenduje jednodniowe oczyszczanie organizmu na drodze spożywania wyłącznie warzyw.

Zobacz też: 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu

Objawy nadmiaru toksyn w organizmie

Jeśli zaobserwujemy u siebie następujące symptomy, to znak, że powinniśmy przeprowadzić detoks:

  • przemęczenie,
  • problemy z koncentracją uwagi,
  • kłopoty ze snem,
  • problemy trawienne,
  • nieprzyjemny zapach ciała,
  • problemy skórne.

Jak oczyścić organizm z toksyn?

Zasady jednodniowego detoksu warzywnego

Podczas detoksu warzywnego należy ograniczyć lub zupełnie zrezygnować z aktywności fizycznej i odpoczywać. Trzeba pić duże ilości ciepłej wody z dodatkiem soku z cytryny, a także napary ziołowe (z melisy lub czystka).

Tego dnia należy zrezygnować również z picia alkoholu i kawy, palenia papierosów i wyeliminować z jadłospisu węglowodany proste, nabiał, białka i tłuszcze zwierzęce oraz ziarna zbóż.

Spożywamy jedynie warzywa — w formie płynnej (zupy o konsystencji kremu, koktajle) lub stałej (surowe, gotowane na parze, w postaci sałatek, pieczone). Soki i smoothies można wzbogacić przyprawami, takimi jak kurkuma, rozmaryn, pieprz, czosnek czy kozieradka.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Kawa z awokado, która odchudza i podkręca metabolizm Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przepisy na napary odchudzające z ziół, owoców i warzyw Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Złote mleko na odchudzanie - właściwości prozdrowotne, przepis, efekty Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Wywary, które oczyszczają z toksyn i pomagają schudnąć Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej Koktajl na płaski brzuch Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Napój oczyszczający wątrobę Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Sok oczyszczający jelito grube, który poprawia trawienie Deser wspomagający odchudzanie Deser na śniadanie - badania, przepisy Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie

Popularne w tym tygodniu:

JAK ZDROWO I SKUTECZNIE WRÓCIĆ DO FORMY