Błędy, które popełniasz w trakcie przygotowywania koktajli

Podstawowe błędy, które popełniamy w trakcie samodzielnego przygotowywania koktajli w domowym zaciszu, to m.in. stosowanie samego zestawu zielonych warzyw i zbyt dużej liczby składników. Ich wyeliminowanie pomoże wykorzystać pełnię zalet wynikających ze spożywania zielonych koktajli (oczyszczają z toksyn, dodają energii, wykazują właściwości odchudzające, poprawiają trawienie). Dlaczego te działania są niewłaściwe?

Przygotowanie koktajlu

Przygotowanie koktajlu (123RF)

Błąd pierwszy: wykorzystywanie zbyt dużej liczby warzyw

Okazuje się, że im mniej warzyw i owoców wykorzystamy do przygotowania domowego smoothie, tym lepiej. Dlaczego? Jeżeli zmiksujemy zbyt dużą liczbę składników, stworzymy mieszankę, z którą żołądek nie każdej osoby będzie w stanie sobie poradzić. Skutek? Wrażenie dyskomfortu, które utożsamiane jest z efektem ubocznym picia zielonych koktajli.

Najlepsze są zatem koktajle trzyskładnikowe — efekt połączenia zieleniny (szpinaku, jarmużu) z dwoma owocami. Żeby urozmaicić smak smoothie, zamiast kolejnych porcji warzyw lub owoców warto dodać szczyptę ulubionej przyprawy, na przykład cynamonu lub imbiru. W tej roli sprawdzi się również superfood (nasiona chia lub spirulina).

Zobacz też: Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej

Błąd drugi: wykorzystywanie tych samych warzyw zielonolistnych

Jeżeli nieustannie przygotowujemy domowe koktajle, wykorzystując w tym celu szpinak na zmianę z jarmużem, popełniamy błąd. Dlaczego? Po pierwsze, w ten sposób kumulujemy w organizmie szczawiany, organiczne związki chemiczne, które mają zły wpływ na organizm (głównie na nerki, w odniesieniu do których mogą wywołać kamicę nerkową).

Po drugie, koktajle z tych samych warzyw po pewnym czasie stają się monotonne, a ich spożywanie nie sprawia przyjemności. Tymczasem lista zielonych roślin, które możemy wykorzystać do przygotowania zielonego koktajlu, jest długa (należy je stosować wymiennie). Oto przykłady:

  • natka pietruszki,
  • sałata (masłowa, rzymska, rukola),
  • seler naciowy,
  • pokrzywa,
  • mniszek lekarski.

Oczyszczający koktajl Gwyneth Paltrow

Błąd trzeci: wykorzystywanie słabej jakości produktów

Wartościowy koktajl to ten przygotowany z dobrej jakości produktów (świeżych i jędrnych), najlepiej ekologicznych, bez pestycydów i nawozów (można je nabyć na lokalnym bazarku czy w sklepie z żywnością organiczną, słowem: ze sprawdzonego źródła). Gwarantują one najlepszy smak napoju, dostarczają o wiele więcej składników odżywczych. Bywa, że koktajle z produktów kupionych w supermarkecie, wywołują problemy ze strony układu pokarmowego. Na przykład mogą być przyczyną pieczenia w żołądku.

Zobacz też: 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi

Błąd czwarty: niewłaściwa pora i sposób picia koktajlu

Powinniśmy wypić koktajl w odstępie 2–3 godzin po posiłku albo na godzinę przed nim. Można go spożyć w ramach śniadania (picie soku na czczo ułatwia wchłanianie witamin i składników mineralnych). Wówczas w pełni skorzystamy z wartościowych składników odżywczych, których dostarcza. Jeżeli spożyjemy go tuż po (na przykład) obiedzie, składniki (warzywa i owoce) sfermentują w żołądku (brzuch będzie wzdęty, mogą wystąpić zaburzenia trawienne). To następstwo faktu mówiącego o tym, że te produkty zostają strawione szybciej niż mięso.

Druga istotna kwestia: nie powinniśmy pić koktajlu „na raz”. Należy to robić niewielkimi łykami, delektując się smakiem, a każdą porcję napoju dodatkowo „przeżuwać”. Dlaczego? Jeśli wypijemy go „duszkiem”, przedostanie się bezpośrednio do żołądka. Pominięcie etapu rozgryzienia i kontaktu pożywienia ze śliną w jamie ustnej (jej enzymy rozpoczynają procesy trawienne) oznacza pominięcie wstępnego etapu trawienia. To zmniejsza szanse na odpowiednie przyswajanie cennych witamin i składników mineralnych, których koktajl dostarcza.

Zobacz też: Kulki mocy na… lepsze trawienie!

Ponadto warto pamiętać, żeby pić koktajl tuż po jego przygotowaniu. Dlaczego? Z czasem jego wartości odżywcze się ulatniają, podobnie jak smak i apetyczny wygląd (napój rozwarstwia się i traci kolor).

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Fit desery - proteinowe smoothie 6 składników smoothie, które wspomagają spadek wagi Zrzuciła z siebie 65-kilowego człowieka. Metamorfoza Fatimy Orlińskiej Koktajl na płaski brzuch Domowe zielone smoothies, które oczyszczają organizm Grzyby zamiast mięsa. Pieczarki jako składnik diety odchudzającej Naturalne spalacze tłuszczu. 6 najlepszych produktów Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych Deser wspomagający odchudzanie Deser na śniadanie - badania, przepisy Kąpiel detoksykująca – przyjemna metoda ułatwiająca odchudzanie Schudła 20 kilogramów w 10 miesięcy – niezwykła przemiana Kamili Saganowskiej "Dni kobiece" a odchudzanie? Ratunku! Waga rośnie :( Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 5 objawów, które świadczą o tym, że potrzebujesz detoksu Olejki eteryczne, dzięki którym zrzucisz zbędne kilogramy 6 wieczornych nawyków, które powodują, że rano budzisz się grubsza Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Pij miksturę przez 3 tygodnie. W ten sposób oczyścisz jelita i schudniesz 3 kg Schudła 10 kilogramów w 5 miesięcy. Metamorfoza Elizy Wydrych-Strzeleckiej, autorki bloga Fashionelka 4 koktajle, które uwolnią organizm od toksyn Produkty, po których błyskawicznie rośnie brzuch Wywary, które oczyszczają z toksyn i pomagają schudnąć WODA ANANASOWA na ODCHUDZANIE Healthy plan by Ann - sekret Ani Lewandowskiej Dziewczyna przez trzy lata piła herbatki odchudzające. Po ich odstawieniu trafiła do szpitala Psychodietetyk Mikołaj Choroszyński: “99 proc. społeczeństwa może, a nawet powinno stosować zasady diety MIND” Jesienno-zimowe kolacje polecane przez Ewę Chodakowską