Ćwiczenia w pracy w pozycji siedzącej

Ćwiczenia, które możemy wykonać w pracy, to na przykład stretching ramion, spięcia brzucha czy przysiady z użyciem krzesła. W trosce o kręgosłup warto rozważyć siedzenie na piłce gimnastycznej. Trening pozwoli zadbać o kondycję fizyczną i wymodelować sylwetkę. Unikniemy też dolegliwości bólowych karku i odcinka lędźwiowego.

Podziel się:

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozciągające ramiona

Ćwiczenia rozciągające poprawiają pracę układu krążenia, dzięki czemu mózg jest lepiej dotleniony, a nasza praca bardziej efektywna. Aby rozciągnąć ramiona w pozycji siedzącej, bierzemy wdech nosem, a następnie wraz z wydechem powietrza ustami unosimy ręce ponad głowę (wówczas powinny być wyprostowane w łokciach).

Gdy ręce i tułów utworzą linię prostą, możemy dodatkowo na przemian wyciągać raz jedną, raz drugą kończynę jeszcze wyżej — tak wysoko, jak tylko potrafimy. Inny wariant tego ćwiczenia to stretching ramion na krzyż: rozciągamy ramiona, kierując jedną (wyprostowaną w łokciu) rękę w górę, a drugą w dół.

Ćwiczenia w pracy — przysiady z użyciem krzesła

Aby zrobić przysiady, stajemy tyłem do krzesła, w niedużej odległości. Rozstawiamy stopy na szerokość bioder. Następnie wykonujemy przysiad — głęboki na tyle, aby biodra i pośladki zatrzymały się nad siedziskiem. Wytrzymujemy w tej pozycji kilka chwil, po czym wstajemy, pamiętając o tym, żeby nie odrywać stóp od podłoża.

Innym wariantem tego ćwiczenia są przysiady z podparciem. Wystarczy, że zwiększymy odległość od krzesła i opierając się o jego podłokietniki lub siedzisko (chwytamy jego przednią krawędź), będziemy wykonywać przysiady przed tym meblem. Wówczas wzmacniamy również mięśnie ramion, głównie tricepsy.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia izometryczne na mięśnie brzucha

W pozycji siedzącej za biurkiem możemy trenować mięśnie brzucha. W tym celu należy spinać tę partię ciała. To jedno z najprostszych ćwiczeń na brzuch. Wystarczy, że naprzemiennie i bardzo rytmicznie będziemy mocno napinać, a następnie rozluźniać jego mięśnie.

Trening pomoże wzmocnić tę część ciała i ujędrni ją. W ten sam sposób możemy ćwiczyć mięśnie pośladków. Należy je napinać ze wszystkich sił przez kilka sekund, a następnie rozluźnić.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozluźniające kark

W pozycji siedzącej przechylamy głowę do boku, na przykład w kierunku prawego barku. Prawą dłoń kładziemy z lewej strony twarzy.

Teraz jednocześnie musimy, po pierwsze, próbować wyprostować głowę i, po drugie, naciskać na nią dłonią, nie pozwalając jej wykonać tego ruchu. Po kilku chwilach zmieniamy stronę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia w pracy — praca na piłce gimnastycznej

Od czasu do czasu możemy zamienić krzesło na piłkę gimnastyczną. Siedzenie na tym akcesorium sportowym uaktywnia mięśnie kręgosłupa, gdyż muszą one utrzymać prawidłową postawę ciała na tym niestabilnym podłożu.

Możemy zatem pracować przy biurku, siedząc na niej przez godzinę do dwóch dziennie (z lekko wciągniętym brzuchem i wyprostowanymi plecami). Wymaga to jednak koncentracji uwagi, gdyż moment nieuwagi może zakończyć się utratą równowagi i upadkiem.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Justyna Soja mówi o sposobie na słabe dni. Pomoże wyjście ze strefy komfortu Pompki i przysiady przed budynkiem sądu. Nietypowy protest ws. siłowni Ćwiczenia na pośladki przy zachodzie słońca od pięknej trenerki fitness Terapia niedociśnienia tętniczego Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Ćwiczenia z kettlebell dla początkujących Ból karku i ból szyi zmorą pracujących przy komputerze. Jak walczyć z bólem karku? Ćwiczenia na siłowni, które poprawiają zły humor Podstawy udanego treningu. Trenerka powiedziała, co jest najważniejsze Co robić w przypadku stłuczenia mózgu? Metoda McKenziego na bóle kręgosłupa Siostry Bukowskie – polskie gwiazdy fitness

Popularne w tym tygodniu:

"Nigdy nie jest za późno". Polska fitnesska spełniła marzenia grubo po trzydziestce! Debiut i medal w MP Jak prawidłowy oddech poprawia odporność? Trening oddechu (WIDEO) Polska gwiazda fitness nawołuje do buntu. "Nie bójcie się mandatów" Polska fitnesska w światowej elicie! Przed występem w Las Vegas ma jeden problem Przyczyny bólu bioder. Jak zapobiegać bólowi bioder? Rodzaje pompek na klatkę - klasyczne i na uchwytach. Na jakie partie mięśni działają? "Ciężka praca opłaciła się". Tak prezentuje się najbardziej wysportowana kobieta Ameryki Ćwiczenia z gumą oporową - na brzuch, pośladki, ramiona i plecy. Jakie dają efekty? Polka kandydatką do medali mistrzostw świata. "Zrobiła sezon życia" Waży 73 kg, a w trójboju zaliczył... ponad 800 kg! Z maseczką na twarzy. Wielki wyczyn Amerykanina Co jeść po treningu cardio, rowerowym i siłowym? Ćwiczenia na klatkę piersiową – wszystko co powinieneś wiedzieć