Ćwiczenia w pracy w pozycji siedzącej

Ćwiczenia, które możemy wykonać w pracy, to na przykład stretching ramion, spięcia brzucha czy przysiady z użyciem krzesła. W trosce o kręgosłup warto rozważyć siedzenie na piłce gimnastycznej. Trening pozwoli zadbać o kondycję fizyczną i wymodelować sylwetkę. Unikniemy też dolegliwości bólowych karku i odcinka lędźwiowego.

Podziel się:

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozciągające ramiona

Ćwiczenia rozciągające poprawiają pracę układu krążenia, dzięki czemu mózg jest lepiej dotleniony, a nasza praca bardziej efektywna. Aby rozciągnąć ramiona w pozycji siedzącej, bierzemy wdech nosem, a następnie wraz z wydechem powietrza ustami unosimy ręce ponad głowę (wówczas powinny być wyprostowane w łokciach).

Gdy ręce i tułów utworzą linię prostą, możemy dodatkowo na przemian wyciągać raz jedną, raz drugą kończynę jeszcze wyżej — tak wysoko, jak tylko potrafimy. Inny wariant tego ćwiczenia to stretching ramion na krzyż: rozciągamy ramiona, kierując jedną (wyprostowaną w łokciu) rękę w górę, a drugą w dół.

Ćwiczenia w pracy — przysiady z użyciem krzesła

Aby zrobić przysiady, stajemy tyłem do krzesła, w niedużej odległości. Rozstawiamy stopy na szerokość bioder. Następnie wykonujemy przysiad — głęboki na tyle, aby biodra i pośladki zatrzymały się nad siedziskiem. Wytrzymujemy w tej pozycji kilka chwil, po czym wstajemy, pamiętając o tym, żeby nie odrywać stóp od podłoża.

Innym wariantem tego ćwiczenia są przysiady z podparciem. Wystarczy, że zwiększymy odległość od krzesła i opierając się o jego podłokietniki lub siedzisko (chwytamy jego przednią krawędź), będziemy wykonywać przysiady przed tym meblem. Wówczas wzmacniamy również mięśnie ramion, głównie tricepsy.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia izometryczne na mięśnie brzucha

W pozycji siedzącej za biurkiem możemy trenować mięśnie brzucha. W tym celu należy spinać tę partię ciała. To jedno z najprostszych ćwiczeń na brzuch. Wystarczy, że naprzemiennie i bardzo rytmicznie będziemy mocno napinać, a następnie rozluźniać jego mięśnie.

Trening pomoże wzmocnić tę część ciała i ujędrni ją. W ten sam sposób możemy ćwiczyć mięśnie pośladków. Należy je napinać ze wszystkich sił przez kilka sekund, a następnie rozluźnić.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozluźniające kark

W pozycji siedzącej przechylamy głowę do boku, na przykład w kierunku prawego barku. Prawą dłoń kładziemy z lewej strony twarzy.

Teraz jednocześnie musimy, po pierwsze, próbować wyprostować głowę i, po drugie, naciskać na nią dłonią, nie pozwalając jej wykonać tego ruchu. Po kilku chwilach zmieniamy stronę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia w pracy — praca na piłce gimnastycznej

Od czasu do czasu możemy zamienić krzesło na piłkę gimnastyczną. Siedzenie na tym akcesorium sportowym uaktywnia mięśnie kręgosłupa, gdyż muszą one utrzymać prawidłową postawę ciała na tym niestabilnym podłożu.

Możemy zatem pracować przy biurku, siedząc na niej przez godzinę do dwóch dziennie (z lekko wciągniętym brzuchem i wyprostowanymi plecami). Wymaga to jednak koncentracji uwagi, gdyż moment nieuwagi może zakończyć się utratą równowagi i upadkiem.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Joga i pilates – idealne połączenie CZAS ZMIAN...... wyzwanie pompki Podejmij wyzwanie: 30 dni x 150 pompek Najbardziej prestiżowe siłownie na świecie Tętno maksymalne - jak je oszacować? Wzory, metody pomiaru i strefy tętna Bilety na Go Active Show 2018 już w sprzedaży! Stretching górnych partii ciała, który wykonasz na uczelni Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Buty sportowe dla kobiet - kilka najpopularniejszych propozycji Piękna fitneska pokazuje trening z wykorzystaniem krzesła. Ćwiczenia nie są łatwe Lordoza lędźwiowa - co to jest? Przyczyny, objawy, leczenie i ćwiczenia Stłuczenie mięśnia - objawy, pierwsza pomoc, leczenie

Popularne w tym tygodniu:

"Podnoszenie ciężarów czyni cię męskim?". Polska fitnesska wygląda jak milion dolarów Obwód uda 75 cm. "Rosyjska amazonka" poraża muskulaturą "Twoje nogi mają dodatkowe mięśnie". Monstrualne uda kulturysty robią furorę Trener gwiazd sam zachwyca formą. Te mięśnie robią ogromne wrażenie Takiego ciężaru nikt wcześniej nie wycisnął! Pobił absolutny rekord świata Koszulki na siłownię - jakie wybierać? "Puchniesz w oczach". Urocza polska fitnesska mówi o najcięższym etapie budowania formy Polska trenerka inspiruje do ćwiczeń. "Każda z nas jest piękna i wyjątkowa" Trening fat burning - efektywne ćwiczenia aerobowe nieobciążające stawów Przepis na wysmuklenie ramion - ćwiczenia na triceps w domu Jak trenować bicepsy i tricepsy? Polski kulturysta zdradził skuteczną metodę Body pump - na czym polega ten trening? Ćwiczenia, efekty i zalety