Piotr Lisek imponuje sprawnością. Salto w tył to dla niego bułka z masłem

Ćwiczenia w pracy w pozycji siedzącej

Ćwiczenia, które możemy wykonać w pracy, to na przykład stretching ramion, spięcia brzucha czy przysiady z użyciem krzesła. W trosce o kręgosłup warto rozważyć siedzenie na piłce gimnastycznej. Trening pozwoli zadbać o kondycję fizyczną i wymodelować sylwetkę. Unikniemy też dolegliwości bólowych karku i odcinka lędźwiowego.

Podziel się:

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozciągające ramiona

Ćwiczenia rozciągające poprawiają pracę układu krążenia, dzięki czemu mózg jest lepiej dotleniony, a nasza praca bardziej efektywna. Aby rozciągnąć ramiona w pozycji siedzącej, bierzemy wdech nosem, a następnie wraz z wydechem powietrza ustami unosimy ręce ponad głowę (wówczas powinny być wyprostowane w łokciach).

Gdy ręce i tułów utworzą linię prostą, możemy dodatkowo na przemian wyciągać raz jedną, raz drugą kończynę jeszcze wyżej — tak wysoko, jak tylko potrafimy. Inny wariant tego ćwiczenia to stretching ramion na krzyż: rozciągamy ramiona, kierując jedną (wyprostowaną w łokciu) rękę w górę, a drugą w dół.

Ćwiczenia w pracy — przysiady z użyciem krzesła

Aby zrobić przysiady, stajemy tyłem do krzesła, w niedużej odległości. Rozstawiamy stopy na szerokość bioder. Następnie wykonujemy przysiad — głęboki na tyle, aby biodra i pośladki zatrzymały się nad siedziskiem. Wytrzymujemy w tej pozycji kilka chwil, po czym wstajemy, pamiętając o tym, żeby nie odrywać stóp od podłoża.

Innym wariantem tego ćwiczenia są przysiady z podparciem. Wystarczy, że zwiększymy odległość od krzesła i opierając się o jego podłokietniki lub siedzisko (chwytamy jego przednią krawędź), będziemy wykonywać przysiady przed tym meblem. Wówczas wzmacniamy również mięśnie ramion, głównie tricepsy.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia izometryczne na mięśnie brzucha

W pozycji siedzącej za biurkiem możemy trenować mięśnie brzucha. W tym celu należy spinać tę partię ciała. To jedno z najprostszych ćwiczeń na brzuch. Wystarczy, że naprzemiennie i bardzo rytmicznie będziemy mocno napinać, a następnie rozluźniać jego mięśnie.

Trening pomoże wzmocnić tę część ciała i ujędrni ją. W ten sam sposób możemy ćwiczyć mięśnie pośladków. Należy je napinać ze wszystkich sił przez kilka sekund, a następnie rozluźnić.

Ćwiczenia w pracy — ćwiczenia rozluźniające kark

W pozycji siedzącej przechylamy głowę do boku, na przykład w kierunku prawego barku. Prawą dłoń kładziemy z lewej strony twarzy.

Teraz jednocześnie musimy, po pierwsze, próbować wyprostować głowę i, po drugie, naciskać na nią dłonią, nie pozwalając jej wykonać tego ruchu. Po kilku chwilach zmieniamy stronę i powtarzamy ćwiczenie.

Ćwiczenia w pracy — praca na piłce gimnastycznej

Od czasu do czasu możemy zamienić krzesło na piłkę gimnastyczną. Siedzenie na tym akcesorium sportowym uaktywnia mięśnie kręgosłupa, gdyż muszą one utrzymać prawidłową postawę ciała na tym niestabilnym podłożu.

Możemy zatem pracować przy biurku, siedząc na niej przez godzinę do dwóch dziennie (z lekko wciągniętym brzuchem i wyprostowanymi plecami). Wymaga to jednak koncentracji uwagi, gdyż moment nieuwagi może zakończyć się utratą równowagi i upadkiem.

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Co jeść po ćwiczeniach? 4 białkowe posiłki potreningowe Jakie partie ciała wyrzeźbisz, ćwicząc na tych sprzętach? Zapraszamy na kolejny trening Women's Run - FUN RUN Bielany! TABATA: Czy działa? Jak dużo kalorii można spalić? 14,5kcal/min brzmi nieźle?, ale musisz zasłużyć! Dobierz najlepsze spodnie do rodzaju ćwiczeń Strach przed porażką, a moc sprawcza marzeń Kwarantanna a aktywność fizyczna. Jak ćwiczyć w dobie koronawirusa? Kiedy kołatanie serca jest niebezpieczne? Trening bez wysiłku. Robi cuda z sylwetką (WIDEO) Świetny wynik! 21-latek zachwyca w przysiadach ze sztangą DLACZEGO WARTO ZREZYGNOWAĆ Z ĆWICZEŃ NA MASZYNACH? OTO 6 POWODÓW Kolejny Bieg po Nowe Życie już za nami. Zobaczyliśmy ludzi, który dostali drugą szansę

Popularne w tym tygodniu:

Ahmad Ayyad był zakażony koronawirusem. COVID-19 wywołał spustoszenie w jego organizmie Ból karku i ból szyi zmorą pracujących przy komputerze. Jak walczyć z bólem karku? Większość kobiet obawia się przybrania na wadze. Marlena Woźniak uwielbia ten okres "Bądź najciężej pracującą osobą, jaką znasz". Sylwia Szostak motywuje do pracy Trening kettlebell pozwoli zadbać o mięśnie. Oto kilka sposobów, jak ćwiczyć Zestaw ćwiczeń z gumą. Alicja Janowicz namawia do 20 minut treningu Challenge dla wszystkich. Wykonuj zestaw 8 ćwiczeń przez 15 minut Crossfit, dwubój i kulturystyka. Mateusz Wasilewski pokazał, jak połączyć trening Aktywne wakacje. Polska trenerka fitness nie zapomniała o ćwiczeniach podczas urlopu Niewielu jest w stanie to powtórzyć. Imponujący wyczyn trenera crossfitu Świetny gadżet do ćwiczeń. Wyjątkowy trening z Amandą Bisk Zmiana na lepsze w 12 miesięcy. Trenerka personalna pokazała dwa zdjęcia