Jak ćwiczyć z gumą oporową

Elastyczna, o dość niewielkich rozmiarach. Guma oporowa to doskonałe narzędzie do pomocy w walce z tkanką tłuszczową. Wysmukli, ujędrni i wyrzeźbi mięśnie nóg, ramion i brzucha.

Czym jest guma oporowa?

To szeroka na kilka centymetrów taśma wykonana najczęściej z lateksu o różnej grubości. Ma różne stopnie grubości, dzięki czemu może z powodzeniem zastąpić zestaw hantli - obciąża pracujące mięśnie i sprawia, że muszą w aktywność włożyć więcej wysiłku.

Dodatkowo – pobudzi do pracy mięśnie głębokie, które podczas treningu z hantlami nie zawsze pracują. Poza tym nie jest ciężka i daje się łatwo zabrać w podróż.

Czy kolor ma znaczenie

Różowa, niebieska, zielona, żółta, srebrna, czarna — kolorów gum oporowych jest wiele. Nie znaczy to jednak, że różnią się one tylko i wyłącznie barwą. Każdy kolor to inny grubości, a co za tym idzie — oporu. Te różnią się w zależności od producentów.

Przy zakupie warto zwrócić na to uwagę i zdecydować się na takie obciążenie, jakie będzie pasowało naszego stopnia zaawansowania treningowego.
Jeśli natomiast jesteś alergikiem – poszukaj gum bezlateksowych.

Ćwiczenia z gumą oporową

Ćwiczenie na mieśnie nóg

Połóż się na plecach. Gumę zahacz o stopy. Wyprostuj teraz i wyprostowane podnieś do góry. Uginaj w kolanach i ruchem pulsacyjnym wypychaj gumę do góry. Ćwiczenie powtórz 20 razy.

Ćwiczenie na mięśnie ramion

Klęknij na prawym kolanie, dłoń oprzyj w pozycji bocznej, z wyprostowanym ramieniem. Jeden koniec gumy umieść pod lewą stopą, drugi koniec złap lewą ręką. Trzymając gumę podnoś wyprostowaną w łokciu rękę do góry tak, by tworzyła linię z ręką opartą. Powtórz 20 razy.

Guma oporowa to wydatek rzędu 20–50 złotych. Jej cena zależy od producenta i stopnia oporu. Biorąc pod uwagę jej różne zalety — warto mieć ją w domu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Pozycje jogi, które sprawią, że będziesz lepszym biegaczem Trening powięziowy Uwaga! Siedzenie skraca życie 4 powody, dla których powinieneś zrezygnować z dzisiejszych ćwiczeń

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis Co jeść po treningu – regeneracja, uzupełnienie minerałów, czas, przepisy Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Ćwiczenia na pośladki czyli piękny tył domowymi sposobami Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Płaski brzuch w miesiąc - wyzwanie, zasady, plan treningu Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity