Używasz tych tłuszczów? Robisz to niewłaściwie!

Stojąc w supermarkecie przed półką z różnego rodzaju olejami, czasami ciężko podjąć właściwą decyzję o zakupie. Nie jest łatwiej, kiedy podchodzisz do lodówki z masłem i innymi tłuszczami, prawda?

Na porcji tłuszczu smażymy tylko raz

Na porcji tłuszczu smażymy tylko raz (123rf)

Ten artykuł ma 5 stron:

Zazwyczaj sięgasz po to, co już znasz: oliwa z oliwek do sałatek, olej słonecznikowy do smażenia i masło do smarowania kanapek. Myślisz, że to najlepszy wybór. Niestety, tym oto sposobem popełniasz duży błąd, bo albo w niewłaściwy sposób wykorzystujesz te produkty w kuchni, albo po prostu nie wiesz, do czego powinieneś ich użyć.

Nie znasz podstawowych zasad

Zarówno pieczenie, jak i smażenie potraw to techniki gotowania, którym należy poświęcić nieco więcej uwagi, zwłaszcza jeśli chcesz, żeby potrawy tak przygotowane były smaczne, zdrowe i łatwe w przyrządzeniu. Podczas smażenia zwróć uwagę na patelnię – najlepiej, jeśli wybierzesz teflonową lub grillową, na których do smażenia będziesz potrzebował minimalnej ilości tłuszczu. Wybieraj te najlepszej jakości i pamiętaj, żeby na jednej porcji tłuszczu smażyć tylko raz.

Zobacz też: 6 zagrożeń płynących z diety o niskiej zawartości tłuszczu

Zwracaj uwagę zarówno na patelnię, jak i na tłuszcz – nie mogą być zbyt zimne. Jeśli niewystarczająco je rozgrzejesz, potrawa będzie przywierać do dna i w bardzo krótkim czasie po prostu się przypali. W przypadku mięsa – jeśli będą właściwie rozgrzane – produkt nie wchłonie tyle tłuszczu. Jeśli zauważysz na patelni spalone kawałki mięsa lub innych produktów, pozbądź się ich – mogą zawierać nitrozoaminy, czyli związki działające rakotwórczo.

Pieczenie w piekarniku jest mniej kaloryczne niż smażenie. Pamiętaj, że mięso nie wymaga polania go dodatkową porcją tłuszczu – wraz z upływem czasu tłuszcz sam zacznie się z niego wytapiać. Z kolei, jeśli chcesz przygotować pieczone warzywa, zamiast smarować tłuszczem blachę, skrop je oliwą, kiedy jeszcze są surowe.

Zobacz również: Najważniejsze zasady dobrego smażenia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu Przepis na zdrowy sernik bez sera 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Fioletowy chleb - nowe super food Czy da się jeść makaron i nadal chudnąć? Można! Poznaj kilka zasad Ile białka potrzebuje nasz organizm? Obalamy mity Przepis na koktajl proteinowy 7 naturalnych sproszkowanych substancji dobrych dla jelit Śmiertelna trucizna może czaić się w domowych przetworach Na odbudowę energii najlepsza jest kawowa drzemka Przepis na dietetyczne kopytka bez ziemniaków

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Dietetyczny koktajl witaminowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Korzyści wynikające z picia ciepłej wody z cytryną. Zacznij to robić już dziś!