5 przypraw, które warto dodawać do koktajli. Poleca Ewa Chodakowska

Koktajle to posiłki proste i szybkie pod względem przygotowania. Są źródłem cennych substancji odżywczych: dostarczają witamin, składników mineralnych, przeciwutleniaczy. Mają pozytywny wpływ na stan cery, pomagają redukować wagę i oczyszczają organizm z toksyn (głównie te zielone).

Przyprawy

Przyprawy (123RF)

Ten artykuł ma 6 stron:

Do przygotowania koktajlu możemy wykorzystać warzywa i owoce, zarówno mrożone, jak i świeże, wodę, jogurt lub mleko, zioła i przyprawy. Te ostatnie poleca szczególnie Ewa Chodakowska, trenerka fitness. Choć niektóre z nich wydają się odpowiednie jedynie do potraw mięsnych i sosów, świetnie sprawdzają się jako dodatek do płynnych posiłków (Chodakowska rekomenduje koktajl jako jedno z dań, które spożywamy w trakcie dnia).

Zobacz też: Postaw na przyprawy

Przyprawy w sztuce kulinarnej są stosowane w celu nadania lub wydobycia smaku potraw bądź jego urozmaicenia. Swój aromat zawdzięczają terpenom — organicznym związkom chemicznym, które w przemyśle kosmetycznym są wykorzystywane jako substancje zapachowe. Przyprawy mają też właściwości lecznicze (niektóre z nich pomagają nawet w walce z chorobami nowotworowymi), dlatego powinny stanowić stały element zdrowej diety.

Zatem przyprawy nie tylko urozmaicą smak koktajlu, ale sprawią, że zyska właściwości prozdrowotne. Sprawdź, które z nich warto wykorzystywać w trakcie przygotowywania płynnych posiłków zdaniem Ewy Chodakowskiej?

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi Jagodowe smoothie owsiane 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Detoksykujące latte z buraka Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Dwa przepisy na detoks w pięć minut Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Trendy żywieniowe 2017 ze względu na znak zodiaku Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Co jeść na kolację, by schudnąć? Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Zdrowe słodkości z warzyw 5 dziwnych, ale skutecznych trików dietetycznych 5 weekendowych nawyków, które sprawiają, że przybierasz na wadze

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi 5 pomysłów na jednodniowy detoks Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt