Tych produktów nie jedz przed treningiem

Osoby aktywne fizycznie przekonują, że systematyczne ćwiczenia to połowa sukcesu w drodze do uzyskania dobrej formy. Równie ważny jak trening jest sposób odżywiania. Bez tego możemy zniweczyć nasze usilne starania o piękne ciało i dobrą formę. Na pewno zdajemy sobie sprawę z tego, że przed rozpoczęciem ćwiczeń nie powinniśmy jeść słodyczy czy fast foodów. Każdy sportowiec – czy to zawodowiec, czy amator – powinien też wiedzieć, że są bardzo zdrowe produkty, których również należy unikać przed treningiem.

Jogurt

Wydawałoby się, że lekki i jednocześnie sycący kubeczek jogurtu doskonale sprawdzi się jako posiłek przed treningiem. Nic bardziej mylnego. Nabiał może powodować skurcze i nudności.

Treningowa dieta

Jeśli nie wyobrażasz sobie poranku bez pysznego smoothie, to jogurt zastąp kefirem. Badacze z Uniwersytetu w Ohio udowodnili, że ten produkt znacznie usprawnia proces trawienia laktozy. Dzięki temu nasz układ pokarmowy znacznie lepiej funkcjonuje.

Siemię lniane

To kolejny składnik wzbogacający zdrowe smoothie, z którego należy zrezygnować. Oczywiście, siemię lniane jest bardzo zdrowe, jednak w jego składzie znajduje się dużo błonnika. Jest on trudny do strawienia i w nadmiernej ilości może powodować wzdęcia, a trzeba przyznać, że „rewolucje jelitowe” podczas biegania czy jazdy na rowerze są zupełnie niepotrzebne.

Brokuły

Tą informacją z pewnością zmartwimy fanów zielonych różyczek. Jeśli jednak zależy nam na dobrych efektach ćwiczeń, powinniśmy omijać szerokim łukiem warzywa pełne błonnika. Nie chcemy przecież w trakcie ćwiczeń odczuwać intensywnej pracy swojego układu pokarmowego. Oprócz brokuła powinniśmy też przed ćwiczeniami zrezygnować z kalafiora.

Awokado

Awokado

Zobacz również: Jakie są najzdrowsze rodzaje kawy

Owoc ten ostatnio coraz częściej gości na naszych stołach. Dodawany jest do koktajli, wykorzystywany do przyrządzania przystawek. Jest bardzo zdrowy i służy naszemu organizmowi – ale niestety nie przed treningiem. Dlaczego? Tłuszcz w nim zawarty jest długo trawiony, przez co spowalnia twoje ruchy. Chcesz się wyżyć na siłowni? Zostaw sobie awokado na później.

Pistacje

Te pyszne orzechy zupełnie nie nadają się na posiłek przed treningiem. W 2014 roku w czasopiśmie "PLOS ONE" podano wyniki pewnego eksperymentu. Ochotników poddano ocenie wydolności tlenowej, przy czym część osób jadła wcześniej pistacje. Okazało się, że znacznie lepiej wypadła ta część badanych, która nie spożywała orzechów. Jeśli masz ochotę coś schrupać przed treningiem, wybierz marchewkę.

Jajka

Jajka

Jajka to doskonałe źródło białka. Jednak nie dostarczają węglowodanów, które stanowią swoisty kopniak energetyczny dla sportowca. Ponadto białka są dłużej trawione niż węglowodany. Dlatego zjedzenie omleta przed jakąkolwiek aktywnością fizyczną sprawi, że będziesz ociężały. A przecież nie o to chodzi. Z czego wobec tego powinno składać się śniadanie sportowca? Dobrym pomysłem na rozpoczęcie aktywnego dnia jest owsianka. Jest to energetyczny posiłek, który nie powoduje uczucia ciężkości.

Świeżo wyciśnięty sok z pomarańczy

To nie żart. Nie powinniśmy pić takich napojów przed intensywnym treningiem, ponieważ zawierają sporo cukru. Na początku czujemy nagły przypływ energii, by chwilę później czuć się zupełnie „wypompowanym”. Nie możemy jednak zupełnie rezygnować z picia. Przed ćwiczeniami wypijmy wodę – nawilżenie organizmu to przecież podstawa.

Hummus

Nie każdy z nas codziennie zjada porcję hummusu, ale potrawa ta zdobywa sobie coraz większe rzesze zwolenników w naszym kraju. Jeśli również jesteś fanem hummusu, to powstrzymaj się od zjedzenia go przed treningiem. Do jego wykonania wykorzystywane są warzywa strączkowe, które – jak wiemy – mogą powodować wzdęcia. Uczucie niezdrowego zapełnienia jest mało komfortowe, szczególnie podczas ćwiczeń.

Dieta sportowca jest naprawdę wymagająca. Musi rezygnować z wielu smakołyków – nawet tych zdrowych – aby zachować dobrą formę. Jednak nagrodą za te poświęcenia jest doskonałe samopoczucie oraz świetna kondycja.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Tańsze alternatywy dla superproduktów Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Wyrzuć garnki i patelnie, czyli na czym polega dieta raw Souping – nowa metoda oczyszczania organizmu Zdrowe i pyszne pieczywo - przepisy Rola magnezu w organizmie Kofeina a serce

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia