Piotr Lisek imponuje sprawnością. Salto w tył to dla niego bułka z masłem

Nawadnianie u osób aktywnych i sportowców

Do odwodnienia może dojść nie tylko w wyniku infekcji przewodu pokarmowego, ale i intensywnego treningu. W czasie wysiłku fizycznego organizm wytwarza bowiem dużo ciepła, a potrzeba ochłodzenia ciała prowadzi do nadmiernego pocenia się. Wraz z potem organizm traci nie tylko wodę, ale i glukozę oraz elektrolity.

W ciągu godzinnego, umiarkowanie intensywnego treningu dorosły człowiek może stracić 1–1,5 litra wody. Ryzyko odwodnienia jest więc znaczne. Aby nie dopuścić do tego groźnego dla zdrowia stanu, należy zacząć nawadnianie organizmu jeszcze przed ćwiczeniami. Zaleca się przyjęcie 500 ml płynu – jest to tak zwana rezerwa wodna. Płyny należy przyjmować także podczas treningu.

Wiele osób zastanawia się, jakie napoje nawadniają najlepiej. Zwykła woda ma dużo zwolenników, ale nie dostarcza organizmowi wystarczająco dużo elektrolitów. Lepszym wyborem są doustne płyny nawadniające, które zawierają elektrolity i glukozę w precyzyjnie dobranych proporcjach. Dzięki temu nawadniają optymalnie i zapewniają lepsze samopoczucie ćwiczącego. Preparaty tego typu są nie tylko skuteczne, ale i bezpieczne. Doskonale sprawdzają się także podczas upałów, gdy organizm poci się intensywnie, oraz po nadmiernym spożyciu alkoholu.

Jak nawadniać organizm?


Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

4 przepisy, które sprawią, że pokochasz warzywa strączkowe Awokado – naturalny pogromca tłuszczu na brzuchu Zupa krem z groszku z miętą i octem balsamicznym Cukrowy detoks. Czy można oczyść organizm w trzy dni? Zapytaliśmy dietetyka Najlepsze sposoby dietetyczne do walki z rakiem Fasola - warzywo pełne białka Bezglutenowy biszkopt Jak wzmocnić odporność, czyli jak z posiłków czerpać zdrowie? Produkty, które sieją spustoszenie w twoich jelitach Blanszowanie potraw Zdrowe i szybkie do przygotowania przekąski Odmiany śliwek i ich zastosowanie