Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu?

Otyłość brzuszna znacznie częściej występuje u mężczyzn niż u kobiet. Jest to nie tylko problem wizualny, ale przede wszystkim zdrowotny. Tłuszcz, który skupia się na brzuchu, jest znacznie bardziej niebezpieczny niż np. ten na udach.

Otyłość brzuszna – przyczyny

Otyłość brzuszna zwana jest także otyłością centralną, trzewną lub otyłością typu jabłko. Częściej występuje u mężczyzn niż u kobiet i niesie ze sobą ryzyko wielu chorób. To, że posiadamy lekko wystający brzuszek, nie oznacza od razu, że mamy otyłość brzuszną. Aby stwierdzić jej występowanie, obwód pasa u kobiet musi przekraczać 88 cm, a u mężczyzn 94 cm. Głównej przyczyny otyłości brzusznej można się doszukiwać w hormonach. Są one odpowiedzialne za odkładanie się tłuszczu na biodrach, pośladkach oraz udach u kobiet i na brzuchu u mężczyzn. Kobiety z otyłością brzuszną mają najczęściej problem po okresie menopauzy, kiedy to produkcja żeńskich hormonów spada. Czasem zdarza się, że za pojawienie się otyłości brzusznej odpowiedzialne są niektóre leki.

Otyłość brzuszna – leczenie

Jak efektywnie poradzić sobie z otyłością brzuszną? Przede wszystkim musimy zwrócić uwagę na to, aby ograniczyć niezdrowe i wysokokaloryczne produkty. Musimy mieć świadomość, że nawet zjadanie 100 kalorii więcej przez dłuższy czas może doprowadzić do wzrostu wagi i pojawienia się nieestetycznych fałdek w okolicy brzucha. Aby skutecznie schudnąć z brzucha, należy połączyć odpowiednie dobrane ćwiczenia z dietą.

Co się stało z nami, Polakami? Utyliśmy i tyjemy nadal. I znowu widziałam w jednej z gazet zdjęcia z polskich plaż z lat 50-tych. Czy to my, Polacy? Panie z piękną talią, pewnie 65–70 cm, rozmiar 36, panowie szczupli, bez odstających brzuchów. Młodsi, starsi, całkiem mali – wszyscy szczupli, radośni, wyglądają naprawdę zdrowo. Na plaży piłka, badminton, skakanka… Nie było siłowni na każdej ulicy ani rowerków stacjonarnych, w co drugim domu. Nie było rzeszy młodszych i starszych biegających po ulicach i parkach. Co się więc stało? Dlaczego teraz wyglądamy inaczej?

Iwona Słowińska, główny dietetyk serwisu PotrafiszSchudnac.pl

Otyłość brzuszna – dieta

Dieta przy otyłości brzusznej powinna być bogata w białe mięso, razowe pieczywo i dużo ryb, które są źródłem cennych kwasów omega-3 i omega-6. Nie tylko poprawiają odporność, ale również obniżają poziom złego cholesterolu we krwi. Pamiętać należy także, aby pić dużo wody, która pomaga oczyścić organizm z toksyn. Należy jeść dużo warzyw i owoców. Pamiętajmy o tym, by nie najadać się do syta – jedzmy częściej a mniej.

Otyłość brzuszna – jakie niebezpieczeństwo ze sobą niesie?

Tłuszcz w otyłości brzusznej gromadzi się nie tylko pod skórą, ale także w narządach wewnętrznych. Otłuszczenie narządów wewnętrznych pogarsza ich pracę i doprowadza do wielu chorób. Nadmiar kwasów tłuszczowych prowadzi do wzrostu produkcji insuliny oraz substancji zapalnych i enzymów, które przyczyniają się do pojawienia się nadciśnienia tętniczego. Przy otyłości brzusznej często występuje cukrzyca typu 2, miażdżyca oraz choroby układu krążenia.
Zobacz także:

OTYŁOŚĆ BRZUSZNA — co jeść, by szybciej zniknęła?

Otyłość brzuszna – ćwiczenia

Początkowo zaleca się ćwiczyć nie częściej niż 3 razy w tygodniu po 40 minut. Stopniowo możemy zwiększać częstotliwość ćwiczeń i ćwiczyć 4 razy w tygodniu po godzinie. Warto zacząć od spacerów, ćwiczeń aerobowych, pływania a później wdrożyć w nasz plan treningowy treningi siłowe. Zbędne kilogramy i nadmiar tkanki tłuszczowej utrudniają codzienne życie, a także doprowadzają do wielu chorób. Warto więc podjąć próbę walki z otyłością brzuszną.

Zobacz również: Jej ciało jest jak więzienie. Christina marzy o normalnym życiu

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Mikstura oczyszczająca jelita Prosty Fitness [Lekcja 30] Twój idealny posiłek Prosty Fitness [Lekcja 29] Tłuszcz nie sprawi, że zaczniesz tyć Prosty Fitness [Lekcja 28] Jaja to sam cholesterol i tłuszcz Prosty Fitness [Lekcja 27] Wysokie stężenie cząsteczek LDL Prosty Fitness [Lekcja 26] Wysoki cholesterol to nie powód zawału Prosty Fitness [Lekcja 25] Cholesterol, to nie jego wina Prosty Fitness [Lekcja 24] Na czym smażyć? Prosty Fitness [Lekcja 23] Jedz, ogranicz, unikaj Dieta na jesień - zasady, produkty dozwolone i zakazane Prosty Fitness [Lekcja 22] Omega-3 i Omega-6 Jednodniowy detoks wiosenny Anny Lewandowskiej Prosty Fitness [Lekcja 21] Tłuszcz jako paliwo Oto 5 bomb kalorycznych, które hamują twój metabolizm. Lepiej wyrzuć je ze swojego jadłospisu! Catering czy gotowanie? Prosty Fitness [Lekcja 20] Sałatki warzywne Napój ODTRUWAJĄCY ORGANIZM z czerwoną herbatą 5 powodów, dla których nie warto rezygnować z węglowodanów na diecie odchudzającej 5 sygnałów, które świadczą o tym, że przesadziłaś z odchudzaniem Fit desery - proteinowe smoothie Prosty Fitness [Lekcja 19] Dressing na sałatkę Te nawyki żywieniowe rujnują dietę (WIDEO) Jednodniowa dieta owsiana – szybki sposób na odchudzanie Sok z cytryny – właściwości i zastosowanie

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? Jak spalić tłuszcz z brzucha – odżywianie, ćwiczenia, wskazówki