Używasz tych tłuszczów? Robisz to niewłaściwie!

Stojąc w supermarkecie przed półką z różnego rodzaju olejami, czasami ciężko podjąć właściwą decyzję o zakupie. Nie jest łatwiej, kiedy podchodzisz do lodówki z masłem i innymi tłuszczami, prawda?

Na porcji tłuszczu smażymy tylko raz

Na porcji tłuszczu smażymy tylko raz (123rf)

Ten artykuł ma 5 stron:

Zazwyczaj sięgasz po to, co już znasz: oliwa z oliwek do sałatek, olej słonecznikowy do smażenia i masło do smarowania kanapek. Myślisz, że to najlepszy wybór. Niestety, tym oto sposobem popełniasz duży błąd, bo albo w niewłaściwy sposób wykorzystujesz te produkty w kuchni, albo po prostu nie wiesz, do czego powinieneś ich użyć.

Nie znasz podstawowych zasad

Zarówno pieczenie, jak i smażenie potraw to techniki gotowania, którym należy poświęcić nieco więcej uwagi, zwłaszcza jeśli chcesz, żeby potrawy tak przygotowane były smaczne, zdrowe i łatwe w przyrządzeniu. Podczas smażenia zwróć uwagę na patelnię – najlepiej, jeśli wybierzesz teflonową lub grillową, na których do smażenia będziesz potrzebował minimalnej ilości tłuszczu. Wybieraj te najlepszej jakości i pamiętaj, żeby na jednej porcji tłuszczu smażyć tylko raz.

Zobacz też: 6 zagrożeń płynących z diety o niskiej zawartości tłuszczu

Zwracaj uwagę zarówno na patelnię, jak i na tłuszcz – nie mogą być zbyt zimne. Jeśli niewystarczająco je rozgrzejesz, potrawa będzie przywierać do dna i w bardzo krótkim czasie po prostu się przypali. W przypadku mięsa – jeśli będą właściwie rozgrzane – produkt nie wchłonie tyle tłuszczu. Jeśli zauważysz na patelni spalone kawałki mięsa lub innych produktów, pozbądź się ich – mogą zawierać nitrozoaminy, czyli związki działające rakotwórczo.

Pieczenie w piekarniku jest mniej kaloryczne niż smażenie. Pamiętaj, że mięso nie wymaga polania go dodatkową porcją tłuszczu – wraz z upływem czasu tłuszcz sam zacznie się z niego wytapiać. Z kolei, jeśli chcesz przygotować pieczone warzywa, zamiast smarować tłuszczem blachę, skrop je oliwą, kiedy jeszcze są surowe.

Zobacz również: Najważniejsze zasady dobrego smażenia

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Desery z płatków owsianych Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Pieczona ciecierzyca 4 pyszne przepisy na omlet owsiany. Bogactwo witaminy B i magnezu 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na obiad. Pięć przepisów 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Co się dzieje w organizmie po zjedzeniu czekolady? Desery z płatków owsianych Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Co i o której godzinie najlepiej jeść na śniadanie? Zapytaliśmy o to dietetyka Śniadania od Chodakowskiej na okres jesienno-zimowy. Aż siedem propozycji! Mięso strusia – zdrowe, choć niedoceniane. Sprawdziliśmy, jak smakuje Co zjeść na kolację? - dieta na dobry sen, dieta dla aktywnych Kilka sygnałów świadczących o tym, że pijesz za mało wody Czy mrożone warzywa na patelnię są zdrowe? Zapytaliśmy dietetyka Objawy, które mogą świadczyć o alergii na alkohol