Sery, których należy unikać

Ser jest jedną z najpopularniejszych przekąsek. Dodajemy go do ciast, dań wytrawnych i na słodko, jemy na kanapkach, posypujemy nim makaron. Kupując ser kierujemy się niestety częściej ceną niż jego właściwościami odżywczymi. Nie zawsze zwracamy też uwagę na gatunek.

Ten artykuł ma 2 strony:

A to błąd, ponieważ nie każdy ser jeść warto. O ile powinniśmy dość często spożywać goudę czy twaróg, mascarpone i cheddara – powinniśmy raczej unikać. Oto kilka gatunków sera, których lepiej nie kupować.

Mascarpone

Ser, który najczęściej używany jest jako dodatek do serników. Smaczny, o słodkawym smaku. Doskonały do deserów oraz jako naturalny zagęszczacz w pikantnych potrawach. Niestety, mascarpone ma jedną ogromną wadę. Zawiera ogromną dawkę tłuszczu: ok. 50 proc.

Mascarpone unikać powinny osoby, które mają problemy z wątrobą oraz sercem. Już jedna łyżka tego gatunku sera dostarcza organizmowi 10 proc. dziennej porcji cholesterolu. Regularne jego spożywanie może stwarzać ryzyko zachorowania na miażdżycę.

Z każdej sytuacji jest jednak wyjście. Zastąp mascarpone ricottą lub jogurtem greckim.

Cheddar

Cheddar to ser angielski, produkowany z krowiego mleka. Zalicza się go do serów podpuszczkowych, dojrzewających, twardych. Gatunek ten jest bardzo charakterystyczny – ma żółtopomarańczową barwę oraz kwaskowaty i orzechowy smak. Zawiera sporo tłuszczu – ok. 25 proc.

Mimo że cheddar jest źródłem witaminy A, beta-karotenu oraz wapnia. Niestety – zawiera bardzo dużo soli. Eksperci zalecają, by nie spożywać go zbyt często, właśnie ze względu na jej wysoki poziom.

Brytyjska organizacja "Consensus Action on Salt and Health" przeanalizowała składy różnych gatunków sera. Stwierdziła, że najwięcej soli zawiera właśnie cheddar.

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na obiad. Pięć przepisów 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu

Popularne w tym tygodniu:

Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Proste metody, które pomogą na nieszczelne jelito Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Mity żywieniowe, w które wierzą nawet dietetycy Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność Co dzieje się w organizmie, gdy rezygnujesz z mięsa Starożytne sposoby na odkwaszenie organizmu Produkty, które sieją spustoszenie w twoich jelitach 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych