Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki

Czy to możliwe żeby zasnąć, a na drugie dzień obudzić się szczuplejszym? Okazuje się, że tak. Naukowcy z Harvardu wzięli pod lupę nasze senne nawyki i są pewni – sen może być naszym wrogiem lub sprzymierzeńcem w walce z dodatkowymi kilogramami.

123RF

Nocne nawyki

Wynika badań były szokujące. Osoby, które w ciągu ostatnich 10 lat nie miały problemów ze snem były aż o 45 proc. mniej narażone na rozwój cukrzycy typu 2 – rodzaj, który jest powiązany z otyłością. Do problemów zostały zaliczone: kłopoty z zasypianiem, chrapanie, bezdech senny, a także sen krótszy niż 6h na dobę.

Wpływ snu na masę ciała

— Kiedy rytm dobowy jest zakłócony, organizm wydziela więcej greliny – hormonu zwiększającego apetyt co może powodować przyrost masy ciała i zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 — wyjaśnia Yanping Li, naukowiec z Harvard TH Chan School of Public Health. Co więcej – niewystarczająca ilość snu zmniejsza wydzielanie leptyny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości.

Zmęczenie to jednak nie wszystko. Okazuje się, że nie bez znaczenia jest również długość snu. Okazuje się, że osoby, które śpią ok. 8,5h dziennie są w stanie zrzucić dwa razy więcej kilogramów niż osoby śpiące zaledwie ok. 5,5h przy spożyciu tej samej liczby kalorii.

Czym sen dla ciała, tym przyjaźń dla ducha – odświeża siły.

Cyceron

Naukowcy uważają, że winny jest kortyzol – hormon stresu, który może doprowadzić do stanów zapalnych w organizmie i problemów z utrzymaniem prawidłowego poziomu insuliny. To z kolei może powodować przyrost masy ciała. Okazuje się również, że zaledwie 4 dni braku wystarczającej ilości snu zwiększają ryzyko magazynowania dodatkowego tłuszczu.

Odchudzanie zdaniem ekspertów powinno składać się z trzech filarów – diety, aktywności fizycznej i odpowiedniej ilości snu. Jeśli brakuje któregoś z elementów – możesz nigdy nie osiągnąć sukcesu.

Co zrobić, żeby chudnąć dzięki spaniu?

  • Zacznij się wysypiać i chodzić spać o tej samej porze – potrzebujesz 6,5 — 8,5h snu dziennie, jeśli chcesz, aby twoja tkanka tłuszczowa nie magazynowała się w organizmie;

  • Przykręć ogrzewanie. Tkanka tłuszczowa lubi ciepło, a jeśli chcesz zwiększyć gotowość organizmu do jej spalania oraz jednocześnie podkręcić metabolizm w miejscu, w którym spisz nie powinno być za gorąco;

  • Zainwestuj w rolety. Według badań opublikowanych w 2014 roku w American Journal of Epidemiology osoby, które śpią w ciemnych pomieszczeniach są o 21 proc. mniej narażone na otyłość;

  • Wyłącz wszystkie elektroniczne gadżety w sypialni. Niebieskie światło docierające z telefonu komórkowego zmniejsza poziom melatoniny w organizmie czyli hormonu ułatwiającego zasypianie. Niski poziom melatoniny to także większy przyrost masy ciała w ciągu roku;

  • Nie zapominaj o zdrowej diecie, a także aktywności fizycznej. Korzystaj z siłowni, klubów fitness, ćwicz jogę, biegaj i wprowadź do swojego stylu życia kilka zdrowych zasad odchudzania, a przekonasz się, że sen może być samą przyjemnością.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków 3 największe mity dietetyczne 10 zasad ułatwiających odchudzanie Jak spalić kawałek pizzy? 7 sekretów szczupłej sylwetki

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w ciągu 3 lat. Metamorfoza Agnieszki Pniak Czy owsianka może pomóc schudnąć? Sprawdź dietę owsiankową Mikstura oczyszczająca jelita Jak schudnąć w miesiąc? Poznaj dietę Whole30 Znana blogerka z dysmorfofobią publikuje zaskakującą metamorfozę. "Nie wierzcie w idealne zdjęcia na Instagramie" Przez 6 dni byłam na diecie dr Dąbrowskiej. Oto, co się działo Dlaczego warto jeść zimne ziemniaki? Idealne na dolegliwości pokarmowe i problemy z poziomem cukru we krwi Wrzuciła na Facebooka post ze swoim zdjęciem i obaliła mit Jak poradzić sobie z tłuszczem na brzuchu? Dietetyczna kolacja - najczęstsze błędy, przepisy Choroby, które mogą utrudniać odchudzanie. Znasz je? Jak spalić tłuszcz z brzucha – odżywianie, ćwiczenia, wskazówki