Sok z arbuza nie tylko dla dzieci. Jakie ma właściwości?

Arbuz to zaskakująco zdrowy owoc o wielu wartościach odżywczych. Chętnie po niego sięgamy szczególnie w upalne dni, ponieważ skutecznie gasi pragnienie i nawadnia organizm. Dzieci przepadają za słodkim i soczystym owocem. I dobrze - arbuz dostarcza maluchom wielu cennych witamin. Poza tym jest źródłem związków mineralnych, których niedobór to częsty problem u dzieci, zwłaszcza latem. Deficyty można uzupełnić serwując im porcję świeżego soku z arbuza. Jakie jeszcze właściwości posiada ten napój?

Sok z arbuza

Sok z arbuza (123rf)

Bogactwo witamin i minerałów

Arbuz posiada przede wszystkim imponujące ilości naturalnych antyoksydantów, czyli karotenoidów. Jest też źródłem witamin C, A, a także tych z grupy B. Zawiera także potas, cynk, a jego nasiona są bogate w żelazo. Warto więc jak najczęściej podawać go dzieciom — również w formie soku. Napój wzmocni odporność oraz pozytywnie wpłynie na pracę układu nerwowego.

Korzystny dla serca

Zawarty w tym owocu likopen odpowiedzialny jest przede wszystkim za wyrazisty, czerwony kolor miąższu arbuza. Jest również silnym antyoksydantem, który chroni układ sercowo-naczyniowy. Badania wykazują, że u osób, które spożywają produkty bogate w likopen zmniejsza się ryzyko wystąpienia chorób serca, a także raka jelita grubego, trzustki czy płuc. Likopen powinien być też częścią diety najmłodszych. Silny antyoksydant chroni przed stanami zapalnymi i naturalnie wzmacnia układ immunologiczny.

Lepsze krążenie

Wszystko to za sprawą cytruliny – aminokwasu, który przekształca się w arganinę i tym samym poprawia przepływ krwi w organizmie. Dzięki temu nie tylko poprawia się samopoczucie, ale też dodaje energii. Zdrowy napój to świetna propozycja na podwieczorek, który da maluchowi siłę na resztę dnia. Co ciekawe, picie soku z arbuza znacznie zmniejsza ból mięśni po wysiłku fizycznym.

Dla pięknej skóry

Z właściwości egzotycznego owocu skorzystają również zapracowane mamy. Dzięki zawartości przeciwutleniaczy, picie soku z arbuza opóźnia proces starzenia się skóry. Jest to zasługa przede wszystkim likopenu, ale także witamin A i C. Chronią przed działaniem promieni UV, ale też sprawdzają się w leczeniu stanów zapalnych skóry.

Wspomaga pracę nerek

Dzięki temu, że sok z arbuza silnie oczyszcza, jest korzystny dla dzieci i dorosłych z chorobami nerek, a także przy infekcjach układu moczowego. Jest też stosowany przy kamicy nerkowej, pomaga wypłukać amoniak i kwas moczowy.

Przepis na sok z arbuza

Składniki:

  • ćwiartka arbuza,
  • jabłko,
  • pół cytryny,
  • łyżeczka miodu,
  • kilka listków mięty.

Wystarczy umyć, obrać owoce i wycisnąć z nich sok, za pomocą sokowirówki lub wyciskarki. Następnie dodać łyżeczkę miodu, całość wymieszać, a dla lepszego orzeźwienia dorzucić kilka listków mięty i gotowe. Smacznego!

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut 7 pomysłów na przepisy z komosą ryżową - koktajl, "owsianka", sałatki, faszerowane warzywa, burgery, panierka, desery Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal 3 napary oczyszczające nerki — z mniszka lekarskiego, ze skrzypu polnego, z pietruszki Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Fioletowy chleb - nowe super food Przepis na koktajl proteinowy Dlaczego nie należy jeść banana na śniadanie? Omlet z płatków owsianych Daktylowa tarta z kremem kokosowym Domowe pralinki Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut

Popularne w tym tygodniu:

Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Dietetyczny koktajl witaminowy Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Desery z nasionami chia. Przepisy Ewy Chodakowskiej Produkty, od których możesz być uzależniony ze względu na znak zodiaku 24 sygnały, które świadczą o tym, że pijesz za mało wody Bananowy chleb Naturalny sok na obniżenie poziomu cholesterolu FIT TARTA CZEKOLADOWA Z MALINAMI Przepis na koktajl proteinowy Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut