Chudnij podczas spania – wystarczy poznać te wskazówki

Czy to możliwe żeby zasnąć, a na drugie dzień obudzić się szczuplejszym? Okazuje się, że tak. Naukowcy z Harvardu wzięli pod lupę nasze senne nawyki i są pewni – sen może być naszym wrogiem lub sprzymierzeńcem w walce z dodatkowymi kilogramami.

123RF

Nocne nawyki

Wynika badań były szokujące. Osoby, które w ciągu ostatnich 10 lat nie miały problemów ze snem były aż o 45 proc. mniej narażone na rozwój cukrzycy typu 2 – rodzaj, który jest powiązany z otyłością. Do problemów zostały zaliczone: kłopoty z zasypianiem, chrapanie, bezdech senny, a także sen krótszy niż 6h na dobę.

Wpływ snu na masę ciała

— Kiedy rytm dobowy jest zakłócony, organizm wydziela więcej greliny – hormonu zwiększającego apetyt co może powodować przyrost masy ciała i zwiększa ryzyko rozwoju cukrzycy typu 2 — wyjaśnia Yanping Li, naukowiec z Harvard TH Chan School of Public Health. Co więcej – niewystarczająca ilość snu zmniejsza wydzielanie leptyny – hormonu odpowiedzialnego za uczucie sytości.

Zmęczenie to jednak nie wszystko. Okazuje się, że nie bez znaczenia jest również długość snu. Okazuje się, że osoby, które śpią ok. 8,5h dziennie są w stanie zrzucić dwa razy więcej kilogramów niż osoby śpiące zaledwie ok. 5,5h przy spożyciu tej samej liczby kalorii.

Czym sen dla ciała, tym przyjaźń dla ducha – odświeża siły.

Cyceron

Naukowcy uważają, że winny jest kortyzol – hormon stresu, który może doprowadzić do stanów zapalnych w organizmie i problemów z utrzymaniem prawidłowego poziomu insuliny. To z kolei może powodować przyrost masy ciała. Okazuje się również, że zaledwie 4 dni braku wystarczającej ilości snu zwiększają ryzyko magazynowania dodatkowego tłuszczu.

Odchudzanie zdaniem ekspertów powinno składać się z trzech filarów – diety, aktywności fizycznej i odpowiedniej ilości snu. Jeśli brakuje któregoś z elementów – możesz nigdy nie osiągnąć sukcesu.

Co zrobić, żeby chudnąć dzięki spaniu?

Zobacz również: Wiosenny detoks

  • Zacznij się wysypiać i chodzić spać o tej samej porze – potrzebujesz 6,5 — 8,5h snu dziennie, jeśli chcesz, aby twoja tkanka tłuszczowa nie magazynowała się w organizmie;

  • Przykręć ogrzewanie. Tkanka tłuszczowa lubi ciepło, a jeśli chcesz zwiększyć gotowość organizmu do jej spalania oraz jednocześnie podkręcić metabolizm w miejscu, w którym spisz nie powinno być za gorąco;

  • Zainwestuj w rolety. Według badań opublikowanych w 2014 roku w American Journal of Epidemiology osoby, które śpią w ciemnych pomieszczeniach są o 21 proc. mniej narażone na otyłość;

  • Wyłącz wszystkie elektroniczne gadżety w sypialni. Niebieskie światło docierające z telefonu komórkowego zmniejsza poziom melatoniny w organizmie czyli hormonu ułatwiającego zasypianie. Niski poziom melatoniny to także większy przyrost masy ciała w ciągu roku;

  • Nie zapominaj o zdrowej diecie, a także aktywności fizycznej. Korzystaj z siłowni, klubów fitness, ćwicz jogę, biegaj i wprowadź do swojego stylu życia kilka zdrowych zasad odchudzania, a przekonasz się, że sen może być samą przyjemnością.
Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Jak zacząć? Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Chrom a odchudzanie Znaczenie błonnika w odchudzaniu Sekrety odchudzania z różnych stron świata Jak stosować olej kokosowy? Schudnij przed ślubem Bezpieczne oszukiwanie na diecie 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Przypraw dietę, czyli jakie przyprawy ułatwiają odchudzanie? Chcesz schudnąć? Oto połączenia produktów, które ci to ułatwią Przekąski, które zmniejszają apetyt Ile kalorii dziennie potrzebujesz? Bezpieczne odchudzanie Pas wyszczuplający – jak działa? Schudnij bez wysiłku Jak poradzić sobie z podjadaniem? Motywacjo wróć – czyli kilka słów o tym, jak trudno wziąć się w garść Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków 3 największe mity dietetyczne 10 zasad ułatwiających odchudzanie Jak spalić kawałek pizzy? 7 sekretów szczupłej sylwetki

Popularne w tym tygodniu:

Przepisy spalające tłuszcz: owsiane naleśniki z jogurtem klonowym Deser wspomagający odchudzanie Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała “Aby schudnąć, trzeba jeść!”. Wywiad z trenerką personalną Sylwią Szostak na temat roli cheat meal w odchudzaniu MASŁO ORZECHOWE na SMUKŁĄ TALIĘ! Poświąteczny detoks — detoksykujące produkty, dieta płynna Szparagi – dlaczego warto jeść je na diecie? Sok z pokrzywy - naturalny detoks Śniadanie białkowo-tłuszczowe. Zalety Zielona herbata. 7 zalet i 7 wad picia tego napoju Zdrowe i dietetyczne desery czekoladowe Ptasie mleczko z czerwonej fasoli