Nadzy crossfitowcy w kalendarzu kampanii BreastFit
PAULINA BANAŚKIEWICZ-SURMA • dawno temu • 2 komentarzeZwolennicy crossfit wzięli udział w sesji zdjęciowej do kalendarza charytatywnego, który powstał w ramach kampanii BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa. Celem akcji jest zachęcenie kobiet do systematycznego samobadania piersi celem wcześniejszego wykrycia raka, a mężczyzn — do wspierania swoich partnerek życiowych w chorobie, jak i motywowania do badań profilaktycznych.
Grupa crossfitowców, która przyłączyła się do tej akcji, przynależy do sześciu klubów sportowych z Trójmiasta. Na fotografiach możemy podziwiać akty sportowców w industrialnej scenerii (naga sesja zdjęciowa odbyła się w starej hali stoczniowej) ze sprzętami do ćwiczeń: linami, oponami.
Termin BreastFit to połączenie dwóch słów: breast (to znaczy biust) i crossfit, czyli nazwy modnej aktywności sportowej. Nawiązuje on do filozofii sportu — samodyscypliny i pracy nad sprawnością fizyczną. Ma być to forma treningu dla mężczyzn — adresatów kampanii — służąca zgłębieniu wiedzy na temat nowotworu piersi. Zaangażowanie panów ma motywować kobiety do walki o zdrowie, dlatego powinni oni znać metody wsparcia i techniki rozmowy.
Crossfitowcy, którzy pozowali do kalendarza Power of community 2017, zadeklarowali uprawianie BreastFitu (pomoc kobietom w systematycznym samobadaniu piersi w warunkach domowych) i rozpowszechnianie wiedzy na temat nowotworu piersi. Publikacja, której strony zdobią zdjęcia dwunastu nagich sportowców, jest zwieńczeniem akcji (to również element projektu Tu i Teraz dedykowanego kobietom z zaawansowanym rakiem piersi).
Kampania BreastFit. Kobiecy biust. Męska sprawa to inicjatywa Fundacji Onkocafe — Razem Lepiej. Kalendarz jest dystrybuowany przez sieć klubów crossfit i stronę internetową fundacji.
Ten artykuł ma 2 komentarze
Pokaż wszystkie komentarze