Ćwiczenia sposobem na długie życie

Trudno uwierzyć w to, że zaledwie kilkanaście minut ćwiczeń dziennie jest w stanie wydłużyć życie. Może wielu osobom wydawać się to mało prawdopodobne, jednak taka jest prawda. Badania naukowe potwierdziły, że osoby, które systematycznie ćwiczą, są w dużo mniejszym stopniu narażone na przedwczesną śmierć. Osoby systematycznie ćwiczące statystycznie żyją około trzech lat dłużej niż osoby preferujące siedzący tryb życia. Co więcej, wysiłek fizyczny zmniejsza również ryzyko zachorowania na wiele ciężkich chorób, między innymi na raka.

123RF

Jak często należy ćwiczyć?

Choć ćwiczenia i zdrowy styl życia stają się coraz bardziej modne, to jednak tylko niewielka część społeczeństwa ćwiczy regularnie. Z badań przeprowadzonych w USA wynika, że tylko co dwudziesty Amerykanin przeznacza na aktywność fizyczną, taką jak bieganie, pływanie czy aerobik, odpowiednią ilość czasu w tygodniu.

Aby ćwiczenia były efektywne, powinny trwać przynajmniej pół godziny w ciągu dnia. Najlepiej również, gdy trening jest powtarzany co drugi dzień. W przypadku dzieci ilość czasu poświęconego na aktywność fizyczną powinna być jeszcze większa. Zalecana jest godzina ruchu każdego dnia. Im więcej się ruszamy, tym rzadziej chorujemy i cieszymy się lepszym samopoczuciem.

Zalety płynące z systematycznych ćwiczeń

Codzienna jazda na rowerze lub inna forma aktywności fizycznej nie tylko wpływa na długość naszego życia, ale również na jego jakość. Dzięki ćwiczeniom zmniejsza się ryzyko wystąpienia między innymi schorzeń układu krążenia, chorób nowotworowych oraz cukrzycy. Wpływają one również stabilizująco na poziom tętniczego ciśnienia krwi oraz ilość cholesterolu. Wzmacniają także kości, dzięki czemu hamują również rozwój osteoporozy. Aktywność fizyczna jest także najlepszym sposobem na szczupłą sylwetkę i dobre samopoczucie.

Choć sposób na długowieczność leży w zasięgu ręki, bardzo niewielu z nas po niego sięga. Do codziennej gimnastyki nie potrzeba wcale drogiego i specjalistycznego sprzętu. Co więcej, kilkanaście minut prostych ćwiczeń codziennie pozwoli zaoszczędzić wiele czasu i pieniędzy, które trzeba by było poświęcić na wizyty w poradniach i szpitalach. Zdecydowanie lepiej jest jeździć na rolkach w parku, niż leżeć w szpitalnym łóżku. Recepta na zdrowie jest bardzo prosta. Należy zrezygnować ze spędzania czasu przed telewizorem czy komputerem i poświęcić go na ulubioną formę aktywności fizycznej.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Jak leczyć skręconą kostkę? Czy fitness jest dobry na odchudzanie? Kontuzje – pierwsza pomoc Czy w czasie ciąży można uprawiać callanetics? Czym charakteryzuje się skręcenie stawu? Co robić w przypadku stłuczenia mózgu? Co warto wiedzieć o aerobiku w wodzie? Co oznacza podatność na siniaki?

Popularne w tym tygodniu:

Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Najlepsze dyscypliny sportu dla każdego znaku zodiaku Ćwiczysz na trampolinie? To może się dla ciebie źle skończyć Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Jak pozbyć się oponki z brzucha? Trening Ewy Chodakowskiej Forma Anny Lewandowskiej po ciąży - motywuje czy denerwuje? Orgazm podczas ćwiczeń? To możliwe! Zarządzanie przez cele, czyli marketing w karierze sportowca. Bądź SMARTER! 7 momentów, w których powinnaś uprawiać seks Ćwiczenia na cellulit, które naprawdę działają Żyj i pracuj na zdrowie, ergonomia w pracy