Przygotuj się na wiosnę

Wiosna to pora roku, w której wszystko budzi się do życia. Niestety zazwyczaj wchodzimy w nią zmęczeni zimą, zaniedbani, osłabieni, bez pomysłu na tę piękną porę roku. Warto już teraz zadbać o przygotowanie organizmu na nadejście wiosny.

Bomba witaminowa

Suplementy diety są co prawda wygodne, ale nie są w stanie zastąpić witamin i minerałów pochodzących z naturalnych źródeł. Chociaż w zimie ciężko o świeże owoce rodzimego pochodzenia, można śmiało korzystać z owoców egzotycznych. Awokado, mango, melony, granaty, papaje świetnie uzupełnią wszystkie braki w organizmie. O właściwościach poszczególnych owoców można przeczytać na naturapluszdrowie.pl. Do kompletu nie zawadzi sięgnąć po staropolskie kiszonki – ogórki, kapusta, buraki – uzupełnią niedobory witaminy C i wzmocnią odporność na infekcje.

Woda zdrowia doda

Być może brzmi jak banał, ale to właśnie woda powinna być podstawowym elementem codziennej diety. Właśnie woda, a nie napoje przyrządzone na bazie wody. Kawa, herbata czy nawet soki nie nawodnią organizmu tak skutecznie, jak woda mineralna bądź źródlana. Regularne spożywanie wody uzupełnia niedobory elektrolitów, co bezpośrednio przekłada się na kondycję fizyczną i umysłową.

Sportowo, czyli zdrowo (i szczupło)

Zima nie sprzyja uprawianiu sportów na świeżym powietrzu. Pozostają siłownie, kluby fitness i baseny, ale nie oszukujmy się, trzeba nie lada samozaparcia, by pojawiać się w takich miejscach regularnie. Nie każdy ma ochotę wyjść z domu w ciemne, zimowe popołudnie. Zamiast stawiać sobie nierealne cele, lepiej rozpocząć od małych kroczków. Nie powinno być problemu z wygospodarowaniem wolnego kwadransa na gimnastykę w domu. A że apetyt rośnie w miarę jedzenia, kwadrans szybko może zamienić się w godzinę. Z kolei godzina gimnastyki to realny ubytek centymetrów z talii. O innych sposobach domowego odchudzania można przeczytać tutaj.

Zdrowe nawyki

Kawa, chociaż stawia na nogi, w dłuższej perspektywie robi więcej złego niż dobrego. Jeśli potrzebujemy zastrzyku energii lepiej postawić na zieloną lub czerwoną herbatę. Do słodzenia, zamiast cukru zdrowiej jest użyć miodu. A jeszcze lepiej – całkiem zrezygnować ze słodzenia. Słodkie przekąski, chipsy czy czekoladę rozsądniej będzie zastąpić bakaliami i świeżymi owocami. W zasięgu wzroku i ręki powinna znajdować się butelka z wodą.

Piękni wiosną

W tę piękną porę roku my też chcemy olśniewać urodą. Niestety – zima sprawia, że nasze włosy są matowe, cera ziemista, oczy tracą blask. Warto zadbać o siebie nie tylko wewnętrzną bombą witaminową, ale i z zewnątrz. Najlepszy nawet krem do twarzy potrzebuje czasu, by efektywnie zadziałać. Nie wystarczy kupić go pod koniec marca, trzeba to zrobić już teraz. Przynajmniej raz w tygodniu przydałoby się położyć maseczkę na twarz i włosy. Kiedy zima pozwoli zdjąć czapki, warto wybrać się do fryzjera.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Niskokaloryczne wersje popularnych deserów z jabłkami Przepisy na zdrowe smoothies z typowo jesiennych produktów Powidła śliwkowe Tańsze alternatywy dla superproduktów Sernik z dyni na owsianym spodzie z musem śliwkowo-żurawinowym 6 przekąsek, po które możesz sięgać po godzinie 20 Ciasto gruszkowe Orkiszowy placek ze śliwkami Dietetyczny koktajl witaminowy Przekąski i desery dla sportowców Hummus z awokado, który przygotujesz w 5 minut Bananowy chleb Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Jak zrobić izotonik w domu? Przepisy na domowe napoje izotoniczne Koktajle Ewy Chodakowskiej poniżej 430 kcal Szybkie śniadanie, obiad, kolacja, czyli dania, w które nie trzeba wkładać wiele wysiłku Fioletowy chleb - nowe super food Omlet z płatków owsianych Domowe pralinki LOW CARBOWA BOMBA SMAKOWA! :):) Dietetyczna pizza w 10 minut Pieczone sajgonki wegetariańskie Proste kulki Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto”

Popularne w tym tygodniu:

Oto co stanie się z twoim ciałem, gdy codziennie będziesz pić siemię lniane Syrop na problemy z tarczycą. Wspomaga utratę wagi Oto co dzieje się z twoim ciałem po zjedzeniu imbiru Przeszedł na wegetarianizm. Jego ciało zmieniło się nie do poznania Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Chcesz żyć dłużej? Postaw na pikantne posiłki – zapewnią zdrowie i długowieczność FIT ciasteczka - bez mąki i cukru Koktajl, który wymiecie pasożyty z jelit. Prosty przepis Właściwości przyprawy dyniowej. Poznaj 7 korzyści, jakie niesie dla twojego zdrowia 4 typy twarzy, które mówią o twoich błędach żywieniowych Olej rzepakowy nową nadzieją w leczeniu otyłości Sprawdzamy skład zdrowych chipsów. Kupisz je w wielu sklepach