Jak oni to robią? 5 sekretów szczupłych ludzi

Nawyki osób cieszących się nienaganną sylwetką znacznie różnią się od tych, które mają osoby zmagające się z nadprogramowymi kilogramami czy te walczące z nadwagą lub otyłością. Nie chodzi jedynie o przyzwyczajenia w kwestiach żywieniowych. Szczupli ludzie mają swoje zasady, których dokładnie przestrzegają. Nie są to jednak dla nich sztywne, katorżnicze reguły, które traktują jak obowiązek, a raczej przyzwyczajenia, które stosowali tak długo, że w końcu weszły im w krew. Warto podpatrzyć od nich kilka trików i potraktować je jako wskazówki.

Mają szczupłych rodziców

Dr James O. Hill, dyrektor Centrum Żywienia Człowieka na Uniwersytecie Colorado Health Sciences Center w Denver i współzałożyciel Krajowego Rejestru Kontroli Wagi (NWCR) jest zdania, że o tym, czy ktoś jest szczupły, aż w 30 proc. decydują geny i to, jakie zachowania, dotyczące zdrowego stylu życia, przekazali rodzice. Jeśli od dzieciństwa uprawiałeś sport, jeździłeś z rodzicami na basen, rzadko odwiedzałeś restauracje z niezdrowym jedzeniem, masz o wiele większe szanse na kontynuowanie zdrowych nawyków w dorosłym życiu.

Są aktywni fizycznie

Zdrowe i szczupłe osoby zazwyczaj uwielbiają ruch – rzadko potrafią również odnaleźć się w pracy, która wymaga od nich zdecydowanie siedzącego trybu, ale jeśli już taką mają, ciągle ich "nosi" - nigdy nie rezygnują z aktywności typu jazda na rowerze, bieganie czy zajęcia fitness, np. aerobik. Oni to rzeczywiście kochają, a ćwiczenia nie są dla nich obowiązkiem, a przyjemnością.

Jak przekonać się do większej aktywności? Warto znaleźć taki rodzaj, który będzie dla nas najbardziej odpowiedni. Jeśli zaczniesz katować się ćwiczeniami, których nie lubisz, zmiana stylu życia nigdy nie zakończy się oczekiwanym sukcesem.

Dbają o jakość i ilość

Szczupli ludzie dokładnie obserwują, co znajduje się na ich talerzu i dbają zarówno o jakość, jak i o ilość konsumowanych porcji. Nie chodzi o to, że obsesyjnie starają się obliczać kaloryczność każdego posiłku, czy podczas obiadu w restauracji proszą kelnera o podanie ilości tłuszczu i węglowodanów znajdujących się w serwowanym daniu. Starają się raczej, aby na ich talerzach zawsze znalazło się jak najwięcej owoców i warzyw.

Nie opuszczają również posiłków. Według danych NWCR osoby, które tracą i potrafią utrzymać nową wagę to ludzie, którzy jedzą pięć małych posiłków dziennie, zamiast tradycyjnych trzech dużych. Psycholog Stephen Gullo nie ukrywa, że pierwszym krokiem do utraty kontroli nad swoją wagą jest właśnie omijanie posiłków. Szczupłe osoby, według ekspertów z NWCR, przede wszystkim nie zapominają o śniadaniach.

Lubią jeść

To zaskakujące, ale to właśnie szczupli ludzie potrafią rozkoszować się jedzeniem znacznie bardziej niż osoby z nadwagą lub otyłością. Dlaczego tak się dzieje? – Osoby, które potrafią kontrolować masę swojego ciała, podczas jedzenia nie mają wyrzutów sumienia – tłumaczy psycholog Stephen Gullo.

Poczucie winy lub strach przed tym, że ktoś zauważy, że nie trzymamy się diety, może prowadzić do zaburzeń odżywiania takich jak anoreksja, bulimia czy kompulsywne objadanie się. Szczupli ludzie nie odczuwają takich emocji podczas jedzenia, są jednak bardzo wybrednymi smakoszami – wolą zjeść lepiej, ale mniej. Psycholog podkreśla, że jedzą selektywnie, a nie kompulsywnie.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Potrafią zaszaleć

To nieprawda, że szczupłe osoby nigdy nie pozwalają sobie na dietetyczne szaleństwo, ale kiedy biorą się za niezdrowe jedzenie, zawsze starają się zachować zdrowy umiar. Mają również inną definicję tego, co „niezdrowe” – raczej nie sięgają po gazowane, słodzone napoje czy genetycznie modyfikowane chipsy.

Jeśli wybierają fast food, odruchowo wybierają jego zdrowszą wersję. Zamiast dużej pizzy – zamawiają małą na pełnoziarnistym cieście z dużą ilością warzyw i bez dodatkowej porcji sera. Po niezdrowe przekąski sięgają maksymalnie dwa razy w tygodniu, a te pełne witamin, składników mineralnych i odżywczych są ich ulubionymi. Najczęściej przygotowują je wieczorami i mają je zawsze pod ręką.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi Jagodowe smoothie owsiane 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Detoksykujące latte z buraka Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Napój, który usprawnia procesy trawienne i hamuje apetyt Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Przekąska z awokado i pestek słonecznika na utratę wagi Dwa przepisy na detoks w pięć minut Sprawdź, czy... nie zajadasz swoich emocji! Trendy żywieniowe 2017 ze względu na znak zodiaku Metamorfozy pod okiem Szymona Murawskiego Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Co jeść na kolację, by schudnąć? Przekąski do 100 kcal - jabłko, orzechy, warzywa, nabiał 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Sposoby oczyszczania organizmu z toksyn Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Zdrowe słodkości z warzyw

Popularne w tym tygodniu:

Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi