Chleb na zakwasie

Masz dość smaku chemicznie konserwowanych i barwionych produktów piekarniczych? Denerwuje cię, że nie możesz dostać prawdziwego razowego pieczywa do twojej diety?

123RF

Nic bardziej prostego niż podjęcie decyzji o tym, aby zacząć samemu piec pieczywo!

Już widzę twoją minę. Może i dobrze byłoby zacząć piec własny chleb, ale nie masz na to czasu. Tymczasem to w ogóle nie jest absorbujące. Musisz tylko zdobyć zakwas, pełnoziarnistą mąkę, otręby, pestki, suszone śliwki lub inne smakołyki, jakie chcesz zapiec w środku. Cała procedura pieczenia chleba nie zajmuje dłużej jak 15 minut. Aczkolwiek jest rozłożona w czasie.

  1. Wymieszaj mąkę z dodatkami i zakwasem, po czym zostaw na 8 h do wyrośnięcia.
  2. Następnie włącz piekarnik i piecz w foremkach (np. takich do pieczenia pasztetu) przez ok. godzinę.
  3. Delektuj się pysznym smakiem domowego chleba.

Taki produkt możesz przechowywać spokojnie ponad tydzień. Chleb ci nie spleśnieje i codziennie będzie świeży. Zaoszczędzisz zatem codzienną wyprawę po bułki, zapewnisz sobie zdrowie i wyregulujesz przemianę materii. Nie zapomnij też o minie znajomych, gdy ugościsz ich takim wspaniałym chlebem.

Podkręć metabolizm!

Anna Kowalik, Coach Zdrowia serwisu potrafiszschudnac.pl

Źródło: potrafiszschudnac.pl

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Sałatka z ujemnymi kaloriami Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia Tłuste przekąski, które pomagają schudnąć Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Dlaczego warto jeść nasiona chia? Fit ciasto marchewkowe Dietetyczna nutella Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Wege burger z kotletem z buraków Wartość odżywcza gazpacho Gazpacho - pomidorowy chłodnik. Wartość odżywcza i receptura ARBUZOWE LOVE z MASCARPONE Wartość żywieniowa orzechów - czy warto je jeść? Wartość odżywcza granoli Granola - sprzymierzeniec odchudzania czy przyczyna otyłości? Produkty zakazane w paleodiecie – czy ich eliminacja faktycznie nam służy? Paleodieta dla osób aktywnych fizycznie – co powinno znaleźć się w diecie? Przepisy Anny Lewandowskiej i Ewy Chodakowskiej na zdrowe dania Stadiony sportowe z przekąsek kibiców Pyszne przepisy na diecie low carb Czy przechowywane potrawy mogą być niebezpieczne? Grilluj dietetycznie i bądź fit

Popularne w tym tygodniu:

Udar mózgu - po czym poznać, że zaskoczy nas w ciągu paru dni? Sałatka z ujemnymi kaloriami Wegańskie "ptasie mleczko" z nasionami chia SZEJK NA MOCNE KOLANA, czyli na ścięgna i więzadła! Przepis na pizzę na spodzie z kalafiora Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Dietetyczne muffiny czekoladowe z kaszy gryczanej Przepis na wrap z grillowanym kurczakiem i warzywami Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” Przepis na zdrowe ciasteczka migdałowe Przepis na kawowe naleśniki