Zielona dieta a odchudzanie

Zielona herbata powinna być elementem każdej diety. Ponieważ ma ona właściwości oczyszczające, pijąc ją, można oczyścić organizm ze zbędnych toksyn. Nie tylko zielona herbata ma takie właściwości, ale także zielone zioła, owoce i warzywa, które powinny znaleźć się w jadłospisie.

123RF

Zielono i modnie

Coraz bardziej popularna staje się zielona dieta, której efekty są bardzo szybko widoczne. Na czym ona polega? Dominują w niej zielone warzywa i owoce, ponieważ są nie tylko bogate w składniki mineralne i witaminy, ale także w antyoksydanty. Bardzo ważny jest chlorofil, czyli zielony barwnik, który ma pozytywny wpływ na proces oczyszczania organizmu z toksyn, co wpływa na poprawę wyglądu cery, wzmacnia odporność organizmu, poprawia metabolizm. Innymi zaletami chlorofilu jest redukcja objawów przemęczenia, wspomaganie układu pokarmowego, krwionośnego. Jakie warzywa i owoce zawierają chlorofil? Mogą to być rośliny liściaste, np. kapusta, natka pietruszki, szpinak czy mięta, a z owoców np. agrest czy jabłka.

Jak powinna wyglądać zielona dieta?

Oczywiście oprócz właściwie zbilansowanej diety odchudzanie powinno być poparte motywacją. Tego rodzaju dieta nie ma żadnych ograniczeń kalorycznych, dostarcza wielu składników odżywczych we właściwych proporcjach, dlatego może być stosowana nawet przez kilka miesięcy. Główną zasadą diety jest właściwe rozplanowanie jadłospisu. Chodzi o to, aby przynajmniej 2–3 posiłki zawierały zielone warzywa lub owoce. Oprócz tego należy spożywać produkty, które w swoim składzie zawierają rozpuszczalny błonnik, np. jogurty maślane, ryby, chude mięso, płatki owsiane. Oczywiście z diety należy wyeliminować ciężkostrawne produkty, żywność wysokoprzetworzoną. Dodatkowo trzeba pamiętać o wypijaniu przynajmniej 2 litrów płynów. Oczywiście zalecana jest wysokominarelizowana niegazowana woda, można także robić koktajle z zielonych warzyw i owoców.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Jednodniowa głodówka – co nam daje? Jak oszukać głód? Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl palący kalorie z menu Ewy Chodakowskiej Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn Przepisy na lunch poniżej 400 kcal, którego pozazdrości koleżanka z pracy 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Tiramisu dietetyczne Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Najprostsza 30-dniowa kuracja na spalanie tkanki tłuszczowej Co jeść na kolację, by schudnąć? Zdrowe słodkości z warzyw Lody Bananowe. Wersja Fit Kolejny dzień z Moniką Honory, czyli: żeby schudnąć, trzeba jeść! Seksowna matka trójki dzieci. W jaki sposób schudła 47 kilogramów?