Najlepsze orzechy na utratę wagi

Bardzo kaloryczne, ale odchudzają. Jak to możliwe? Orzechy zawierają zdrowe jednonienasycone kwasy tłuszczowe – składnik ważny dla prawidłowego funkcjonowania serca i układu krążenia, ale również istotny w procesie odchudzania. Pomagają szybciej spalać tkankę tłuszczową i rozprawiają się z „oponką”. Jakie rodzaje są najlepsze na utratę wagi?

Orzechy brazylijskie

Niepozorne orzechy są najlepszym naturalnym źródłem selenu na świecie! Wystarczy zjeść dwa orzechy brazylijskie, by zapewnić sobie dzienną dawkę tego minerału. Dlaczego jest ważny w czasie odchudzania? Przyspiesza metabolizm, dzięki czemu szybciej gubimy kilogramy. Orzechy brazylijskie zawierają również magnez, cynk, potas oraz zdrowe kwasy tłuszczowe, co czyni je idealną przekąską dla osób na diecie.

Można jeść je solo – mają kremowy, lekko słodki smak. Świetnie smakują dodane do owsianki, jogurtu, sałatki. Nie zapominajmy, że są bardzo kaloryczne – dziennie nie powinniśmy jeść więcej niż 5–6 sztuk.

Orzechy włoskie

Naukowcy z Uniwersytetu Kalifornii wykazali, że osoby, które codziennie jedzą garść orzechów włoskich, szybciej i efektywniej chudną. Eksperyment medyczny wykazał, że kobietom, które włączyły ten produkt do menu udało się schudnąć, a przy tym poprawiły wyniki badań. Zaobserwowano u nich niższy poziom cholesterolu. To kolejny argument, aby przekonać się do orzechów. Mogą stanowić smaczny i zdrowy deser – wystarczy połączyć je z ulubionymi bakaliami i dodać trochę posiekanej gorzkiej czekolady.

Migdały

To jedne z najmniej kalorycznych orzechów – dziesięć sztuk ma tylko 78 kalorii. Zawierają jednonienasycone kwasy tłuszczowe, dzięki czemu hamują głód i ułatwiają spalanie tkanki tłuszczowej. Dostarczają witamin z grupy B, a także witaminy E i cynku. Migdały stanowią smaczną przekąskę – można zjeść je zamiast podwieczorku. Należy tylko pamiętać, żeby wybierać niesolone migdały.

Pistacje

Naukowcy wzięli pod lupę smaczne pistacje. Przez 12 tygodni uczestnicy badania byli na diecie niskokalorycznej i codziennie jako przekąskę jedli pistacje. Okazało się, że dzięki orzechom schudli i zmniejszyli swój wskaźnik BMI.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Nie ma wątpliwości, że pistacje pomagają schudnąć, a zwłaszcza pozbyć się tłuszczyku z okolicy talii. Warto włączyć je do diety również zw względów zdrowotnych – pomagają obniżyć poziom cholesterolu i trójglicerydów, a tym samym zadbać o zdrowie układu krążenia.

Orzechy ziemne

Chociaż może się wydawać, że jedzenie orzeszków ziemnych podczas odchudzania przyniesie odwrotne skutki, tak naprawdę jest zupełnie inaczej. Oczywiście, jeśli wybierzemy wersję najmniej przetworzoną – bez soli, karmelu i chrupiącej panierki. Orzechy ziemne zawierają białko i błonnik – składniki dodają energii oraz zmniejszają głód, a także ochotę na podjadanie. Słoik masła orzechowego to element niezbędny w kuchni każdej osoby na diecie. Można dodać je do owsianki, koktajlu proteinowego i jeść z owocami jako smaczną i satysfakcjonującą przekąskę.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Tych produktów nie jedz przed treningiem 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Wegańskie ciasteczka Brownie z batatem i rodzynkami 6 przepisów na odchudzające sałatki Mocno wędzony pasztet z kaszą jaglaną, kiszoną kapustą i grzybami Niezdrowe skutki jedzenia zdrowej żywności Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Razem czy osobno? Dowiedz się, jakie produkty powinniśmy jeść razem, a których połączeń lepiej unikać Bananowy chleb Smaczne i odchudzające przekąski Oryginalne przepisy na zdrową kolację Niedocenione superfoods, które skutecznie wpomogą utratę wagi Zdrowe zamienniki niezdrowych produktów Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Tańsze alternatywy dla superproduktów Chrupanie bez wyrzutów sumienia, czyli zdrowe przekąski z całego świata Dlaczego warto jeść nasiona chia? Przepisy na mięsa w wersji lekkiej Pestki moreli gorzkiej – sprzymierzeniec w walce z nowotworami Batat - warzywo idealne dla sportowca 4 sposoby, aby jeść więcej białka każdego dnia Czy refluks skazuje mnie na bezruch?

Popularne w tym tygodniu:

Dietetyczne brownie z kaszy jaglanej 3 pomysły na obiad za 8 złotych z menu Ewy Chodakowskiej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Co się stanie, jeżeli będziesz pić lampkę wina dziennie? 6 przekąsek poniżej 250 kcal – przygotuj dietetyczny poczęstunek dla swoich gości Co znajdziemy w wędlinach sklepowych? Powody, dla których wakacje all inclusive są niezdrowe Sposób jedzenia zdradza twoją osobowość Jedzenie, które uzależnia Co się stanie, kiedy przestaniesz pić gazowane napoje? 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem