Jak wypracować muskulaturę Batmana?

Christian Bale to bezapelacyjny mistrz scenicznej metamorfozy. Trudno wskazać innego aktora, który byłby w stanie w ciągu kilku tygodni przeistoczyć się z wychudzonego do granic somnambulika w umięśnionego i tryskającego wigorem Mrocznego Rycerza. Aktor dokonał niemal niemożliwego, udowadniając, że nie ma przypadków beznadziejnych. Dzięki determinacji marzenie o sylwetce superbohatera może stać się rzeczywistością bez względu na to, jak wyglądamy na początku drogi.

Jak ćwiczą gwiazdy?

Zanim Bale stał się najbardziej rozpoznawalnym mieszkańcem Gotham City, musiał solidnie popracować nad wyglądem wątłego ciała. Po zakończeniu zdjęć do „Mechanika” ważył zaledwie 56 kilogramów. Na planie filmu „Batman Początek”, nagrywanego zaledwie 6 tygodni później, widzimy już tęgiego, umięśnionego mężczyznę, ważącego około 83 kilogramów.

Za tą spektakularną przemianą kryją się godziny ciężkiej pracy na siłowni, dzięki której Bale mógł powrócić do dawnych kształtów. Przez siedem dni w tygodniu, ponad dwie godziny dziennie poświęcał na intensywne ćwiczenia angażujące kolejno wszystkie grupy mięśni oraz dodatkowe pół godziny na trening kardio.

Sekretem skuteczności jego działań było, jak sam podkreśla, stosowanie różnych technik podnoszenia ciężarów, wokół czego koncentrował się cały trening. Dużą rolę grała skrupulatnie przestrzegana kolejność wykonywania poszczególnych ćwiczeń.

Oto przykładowy, dzienny plan treningowy gwiazdy:

Mięśnie klatki piersiowej i tricepsu:

  1. Ściąganie drążka wyciągu górnego w siadzie z uchwytem szerokim – 4 serie po 6, 8, 10 i 12 powtórzeń;
  2. Wyciskanie sztangi w leżeniu na ławce poziomej, sztanga średnia – 3 serie po 10–12 powtórzeń;
  3. Rozpiętki ze sztangi w leżeniu na ławce skośnej głową w dół – 2 serie, maksymalna możliwa liczba powtórzeń;
  4. Wyciskanie w poziome na maszynie z wąskim uchwytem – 4 serie po 6, 8, 10, i 12 powtórzeń;
  5. Pompki w podporze tyłem – 3 serie po 10–12 powtórzeń;
  6. Prostowanie ramion z linkami wyciągu dolnego nad głową – 2 serie, maksymalna możliwa liczba powtórzeń;
  7. Pompki z linami – 2 serie, maksymalna możliwa liczba powtórzeń;
  8. Wyciskanie sztangi na ławce w pozycji leżącej – 1 seria, maksymalna możliwa liczba powtórzeń.

Zwieńczeniem ćwiczeń jest półgodzinny trening kardio.

W czasie kolejnych dni tygodnia Bale ćwiczył kolejno: bicepsy, nogi i kolana, brzuch oraz ramiona. Weekend przeznaczony był jedynie na półgodzinny trening kardio. Duże znaczenie odgrywała także odpowiednio zbilansowana dieta, równoważąca pobór białek, węglowodanów i tłuszczów w stosunku 1:2:3. Aktor przyjmował niewielkie posiłki średnio co 2–3 godziny.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Gwiazdy:

Dieta paleo i spacery - przepis na smukłą sylwetkę Magdy Mołek Miranda Kerr - seksbomba, która kocha aktywność fizyczną Anna Guzik zrzuciła kilkanaście kilogramów 5 rzeczy, których warto nauczyć się od Cameron Diaz Anna Lewandowska kończy dziś 29 lat! Oto, jak została gwiazdą Sekrety żołnierskiej sylwetki Brada Pitta Seksowne krągłości Kim Kardashian - jak dba o figurę? Plan treningowy Sylvestra Stallone'a Jennifer Lopez wróciła do formy sprzed ciąży w 4 miesiące! Bradley Cooper jadł 8 tysięcy kalorii dziennie, żeby przygotować się do roli. Po dodatkowych kilogramach nie ma już śladu Na tej diecie Natalie Portman schudła 10 kilogramów w kilka tygodni Ma 70 lat i schudła 20 kilogramów. Jak tego dokonała? Chcesz mieć kaloryfer jak Leonardo DiCaprio? Wiemy, jaką dietę stosuje Rihanna Seksowna mama trójki dzieci. Jak schudła Agnieszka Chylińska? Taylor Swift pozwala sobie na "cheat meal" Na czym polega dieta 9:1, którą stosuje Jennifer Aniston? Znamy pełen jadłospis pięknej Evy Longorii Jak uzyskać sześciopak jak u Ryana Goslinga? Co je i jak ćwiczy Jennifer Lawrence? Jak zostać tajnym agentem? Trening i dieta Daniela Craiga Zdradzamy, jak dba o linię Edyta Górniak Kasia Cichopek wie, jak szybko odzyskać figurę sprzed ciąży Beyonce została weganką!

Popularne w tym tygodniu:

Ewa Zakrzewska — jurorka “#Supermodelka Plus Size”. Kim jest i czym się zajmuje na co dzień? Małgorzata Socha zrzuciła 15 kilogramów. Sposób aktorki na szczupłą figurę po ciąży jest prosty Wyzwiska na ciele. Uczestniczki “#Supermodelka Plus Size” w nietypowej sesji Chodakowska o braku czasu na ćwiczenia. “Przestań zasłaniać się dziećmi” Dominika Gwit o kulcie szczupłych i wysportowanych Chodakowska zachwyca się Lewandowską: "Jest moją najlepszą przyjaciółką!" Dieta paleo i spacery - przepis na smukłą sylwetkę Magdy Mołek Miranda Kerr - seksbomba, która kocha aktywność fizyczną Jak Kim Kardashian schudła 32 kilogramy? Blogerka obala mity dotyczące kalorii. Jej konto na Instagramie obserwuje już ponad 129 tys. Krupińska o figurze po ciąży: "Jaka metamorfoza? Nikt mnie nie widział jak byłam totalnym wielorybem!" (WIDEO) Figura Beyonce po drugiej ciąży. Rozczarowuje czy zachwyca?