Jak oszukać głód?

Wciąż istnieje przekonanie, że szybko schudniemy, przechodząc na kilkudniową głodówkę. Innym razem łączymy słowo dieta z głodówką. Jednak jedno nie oznacza drugiego. Podczas odchudzania nie musimy przez cały czas odczuwać chorobliwego niedosytu. Jak zatem się odchudzać, aby nie odczuwać głodu?

123RF

Szybkie chudnięcie – czy to jest możliwe?

Wchodząc na wagę, szczególnie w okresie wiosennym, gdy lato zbliża się wielkimi krokami, zadajemy sobie pytanie: jak można szybko schudnąć? Co jednak oznacza „szybko”? Tydzień, miesiąc, dwa miesiące? I jaki efekt chcemy uzyskać? Niestety, szybkie chudnięcie nierzadko łączy się z szybkim powrotem do wagi sprzed odchudzania. Niekiedy nawet może nam przybyć kilka kilogramów więcej. Chcąc się odchudzać, powinniśmy robić to z głową. A co najważniejsze, powinniśmy się tak odchudzać, aby oszukać głód i w ogóle go nie odczuwać. Dlaczego? Nie będziemy wówczas narażeni na pokusy smakołyków i przekąsek.
Czy głodówka to sposób na odchudzanie?

Głodówka może być sposobem na oczyszczenie organizmu. Nie jest jednak sposobem na odchudzanie. Czując głód, jesteśmy rozdrażnieni, zdenerwowani, źli, a czasami również przygnębieni. Złe samopoczucie nie sprzyja odchudzaniu. Co więcej, czując bezradność i popadając w depresję, możemy szybko zakończyć kurację odchudzającą. Nie widząc żadnych efektów w postaci ubywających kilogramów, również możemy zaprzestać diety i wrócić do starych nawyków żywieniowych. Jak się odchudzać efektywnie? Jak oszukać głód?

Chcąc oszukać głód i sprawić, aby odchudzanie było efektywne, należy:

  • jeść posiłki na mniejszych talerzach – wizualnie porcje będą wydawały się większe,
  • czując głód – pić wodę,
  • jeść surowe warzywa,
  • jeść powoli, dobrze przeżuwając każdy kęs – szybciej poczujesz pełny żołądek,
  • zwiększyć aktywność fizyczną – zmęczony organizm zapomina o głodzie.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Znaczenie błonnika w odchudzaniu Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Schudnij przed ślubem Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Deser wspomagający odchudzanie Przepisy na nocne owsianki poniżej 400 kalorii Mikstury z 3 składników oczyszczające wątrobę z toksyn 4 produkty, dzięki którym pozbędziesz się tłuszczu z brzucha Schudła 24 kilogramy. Metamorfoza Ilony Pęcherek Napoje detoksykujące i redukujące masę ciała 8 sekretów skutecznego detoksu według Ewy Chodakowskiej Dlaczego należy uważać na wafle ryżowe? Kakao. 6 powodów dlaczego to najzdrowszy pokarm na świecie.