Jak oszukać głód?

Wciąż istnieje przekonanie, że szybko schudniemy, przechodząc na kilkudniową głodówkę. Innym razem łączymy słowo dieta z głodówką. Jednak jedno nie oznacza drugiego. Podczas odchudzania nie musimy przez cały czas odczuwać chorobliwego niedosytu. Jak zatem się odchudzać, aby nie odczuwać głodu?

123RF

Szybkie chudnięcie – czy to jest możliwe?

Wchodząc na wagę, szczególnie w okresie wiosennym, gdy lato zbliża się wielkimi krokami, zadajemy sobie pytanie: jak można szybko schudnąć? Co jednak oznacza „szybko”? Tydzień, miesiąc, dwa miesiące? I jaki efekt chcemy uzyskać? Niestety, szybkie chudnięcie nierzadko łączy się z szybkim powrotem do wagi sprzed odchudzania. Niekiedy nawet może nam przybyć kilka kilogramów więcej. Chcąc się odchudzać, powinniśmy robić to z głową. A co najważniejsze, powinniśmy się tak odchudzać, aby oszukać głód i w ogóle go nie odczuwać. Dlaczego? Nie będziemy wówczas narażeni na pokusy smakołyków i przekąsek.
Czy głodówka to sposób na odchudzanie?

Głodówka może być sposobem na oczyszczenie organizmu. Nie jest jednak sposobem na odchudzanie. Czując głód, jesteśmy rozdrażnieni, zdenerwowani, źli, a czasami również przygnębieni. Złe samopoczucie nie sprzyja odchudzaniu. Co więcej, czując bezradność i popadając w depresję, możemy szybko zakończyć kurację odchudzającą. Nie widząc żadnych efektów w postaci ubywających kilogramów, również możemy zaprzestać diety i wrócić do starych nawyków żywieniowych. Jak się odchudzać efektywnie? Jak oszukać głód?

Chcąc oszukać głód i sprawić, aby odchudzanie było efektywne, należy:

  • jeść posiłki na mniejszych talerzach – wizualnie porcje będą wydawały się większe,
  • czując głód – pić wodę,
  • jeść surowe warzywa,
  • jeść powoli, dobrze przeżuwając każdy kęs – szybciej poczujesz pełny żołądek,
  • zwiększyć aktywność fizyczną – zmęczony organizm zapomina o głodzie.

Zobacz również: Wiosenny detoks

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł ma 1 komentarz

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Znaczenie błonnika w odchudzaniu Schudnij przed ślubem Schudnij bez wysiłku Zmniejsz wartość kaloryczną posiłków Dieta tasiemcowa – obalamy mity Zdrowe odchudzanie – zasady Wskaźnik BMI – jak go obliczyć? Rozpocznij zdrowo odchudzanie Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Schudła 70 kilogramów w 1,5 roku. Metamorfoza Danuty Awolusi Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii Odchudzający koktajl z selera Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Odchudzający napój – działa, gdy śpisz 3 niskokaloryczne witaminowe koktajle Ewy Chodakowskiej 5 pomysłów na jednodniowy detoks Zioła pomocne w walce ze zbędnymi kilogramami Izabela schudła 10 kg. “Nie lubiłam stawać przed lustrem, o wadze nie wspomnę” Kupił jej za mały pierścionek. W ten sposób chciał zmusić ją do odchudzania Paulina schudła 14 kg. "Miałam dosyć ciągłych diet, efektów jo-jo i patrzenia w lustro ze smutkiem" Pomysły na wykorzystanie chia w menu na utratę wagi