Rozpocznij zdrowo odchudzanie

Niejedna osoba, która chce zrzucić zbędne kilogramy, zastanawia się, jak rozpocząć odchudzanie. Problem nadwagi dotyczy bardzo wielu osób. Jest ona chorobą cywilizacyjną i jednym z największych problemów w dużej liczbie krajów zachodnich. Zakłada się, że w wielu krajach nawet połowa dorosłych obywateli zmaga się z nadwagą. Coraz częściej problem dotyczy także dzieci. Na pojawianie się nadwagi niebagatelny wpływ mają nieprawidłowe nawyki żywieniowe wyniesione z domu. Dodatkowo na wzrost masy ciała wpływają także procesy starzenia się organizmu, a także zachodzące w nim zmiany hormonalne. Na szczęście, coraz popularniejsze staje się odchudzanie. Tabletki na odchudzanie jeszcze nie są skuteczne, więc trzeba zastosować inne sposoby, aby pozbyć się nadmiarowych kilogramów.

123RF

Co niekorzystnie wpływa na odchudzanie?

Wiadomo, że otyłość wpływa na pogorszenie stanu zdrowia. Zwiększa szansę na to, że zaczniemy chorować. Mimo że zdajemy sobie sprawę z tego, że otyłość rujnuje nasze zdrowie, naszymi podstawowymi priorytetami podczas odchudzania są zazwyczaj:

  • chęć poprawy wyglądu własnego ciała,

  • wpływ na własną samoocenę,

  • i dopiero na trzecim miejscu – stan naszego zdrowia.

Aby leczenie nadwagi i otyłości było skuteczne, pacjent musi wprowadzić w życie długotrwały program redukujący jego masę ciała. Zazwyczaj sprowadza się to do całkowitej zmiany diety oraz trybu życia. Błędem podczas najpopularniejszych diet jest to, że nadmiernie ograniczają podaż kalorii. Dieta niskoenergetyczna tak naprawdę zmniejsza masę ciała, przez pozbywanie się wody oraz białka z organizmu. Waga spada, ale zmniejsza się także tempo metabolizmu, co zazwyczaj kończy się efektem jo-jo. Należy wiedzieć, że metabolizm człowieka mającego dwadzieścia lat i stosującego przez tydzień dietę niskoenergetyczną, jest po tym czasie taki sam, jak metabolizm człowieka po siedemdziesiątce. Nadmierne ograniczanie jedzenia doprowadzić może do niedoborów w witaminach i składnikach mineralnych. Pojawia się więc senność, rozdrażnienie i zmęczenie. Po kliku dniach takiej diety chcemy jak najszybciej ją skończyć.

Błędem jest też odchudzanie przy pomocy różnych cudownych tabletek. Warto wiedzieć, że w chwili obecnej odchudzanie i tabletki niestety nie idą w parze. Po prostu nie ma jeszcze skutecznych tabletek na odchudzanie, dlatego musimy pozostać przy klasycznych metodach walki z nadwagą. Wszelkie dostępne w chwili obecnej na rynku tabletki na odchudzanie są najczęściej nieprzebadane i nie udowodniono naukowo ich skuteczności.

Jak skutecznie walczyć z nadwagą?

Przed rozpoczęciem odchudzania należy poznać i wprowadzić w życie zdrowe nawyki żywieniowe. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze samo prawidłowe odżywianie przynosi oczekiwane efekty. Bardzo często za problemy z odchudzaniem może odpowiadać nasza psychika. Z tego powodu przed rozpoczęciem odchudzania warto dokładnie zastanowić się nad przyczyną, dla której zbyt dużo jemy i przybieramy na wadze.

Równie ważna, jak zmiana nawyków żywieniowych, jest zmiana zachowań oraz naszego sposobu myślenia. Musimy nauczyć się, kiedy naprawdę jesteśmy głodni, a kiedy jemy, gdyż jesteśmy zdenerwowani, znudzeni, boimy się. Często przyczyną nadwagi jest to, jak postrzegamy siebie. Jedzenie ma na celu poprawianie naszego samopoczucia. Pociesza nas. To błędne koło. Jemy, aby nie myśleć o nadwadze, ta z kolei rośnie, więc znowu jemy, aby o niej nie myśleć. Sięgamy po wysokokaloryczne przekąski, bo one poprawiają nam humor. Zajadamy stres. Często winę za to ponoszą rodzice, którzy nauczyli nas, że doskonałą nagrodą są słodycze. Dlatego w życiu dorosłym nagradzamy się jedzeniem. Najwyższa więc pora, aby zmienić sposób myślenia. Dlatego ważne jest, aby:

  • kontrolować swój głód. Jeśli sięgamy po jedzenie, powinniśmy się upewnić, że robimy to z głodu, a nie dlatego, że chcemy jedzeniem zagłuszyć emocje;

  • zwiększyć aktywność fizyczną. Pozwala ona rozładować stres. Sport jest lepszy od czekolady, bo nie tuczy;

  • zaakceptować siebie takimi, jakimi jesteśmy;

  • zmienić system nagród i zamiast nagradzać się jedzeniem, robić to w inny sposób. Kupować sobie drobiazgi, iść do kina, na basen, na spacer.

Jeśli chcemy skutecznie pozbyć się dodatkowych kilogramów, warto udać się do specjalisty, który pomoże nam zrozumieć, na czym polega odchudzanie, wyznaczy cel i ułoży odpowiedni jadłospis, który pozwoli nam na walkę ze zbędnymi kilogramami.

Zobacz również: Jak ćwiczą gwiazdy?

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Diety i odchudzanie:

Przyczyny przybierania na wadze Płaski brzuch – ćwiczenia i dieta Odchudzanie drogą do zdrowia Metody bezpiecznego odchudzania Jakie mogą być skutki głodówki? Jak utrzymać wagę po diecie? Jak uzyskać płaski brzuch? Jak szybko i skutecznie schudnąć? Jak skutecznie schudnąć? Jak schudnąć z brzucha? Jak mądrze zrzucić zbędne kilogramy? Dobre nawyki żywieniowe Dekalog osoby odchudzającej się Czym skutkuje nocne podjadanie? Czym jest żywność light? Co warto wiedzieć o przemianie materii?

Popularne w tym tygodniu:

Koktajl hamujący apetyt, który przygotujesz w 5 minut Zapomnij o tłuszczu na brzuchu. Postaw na witaminowy koktajl odchudzający Zdrowe sałatki na lunch do pracy poniżej 300 kalorii 13 produktów na odchudzanie wszech czasów Co się stanie, kiedy przestaniesz jeść chleb? Produkty, które sprawią, że szybciej schudniesz z boczków Trzy kroki do sylwetki bez cellulitu. Wywiad z Joanną i Dariuszem Brzezińskimi Odchudzający napój – działa, gdy śpisz Pijesz sok z cytryny? To musisz wiedzieć, jeśli chcesz zrzucić wagę Spali tłuszcz szybciej niż się spodziewasz Obwisła skóra na brzuchu nie będzie już problemem. Wystarczy 5 składników, aby ją ujędrnić 5 rzeczy, które się z nami dzieją, gdy jesteśmy głodni