Rowerowy Maj 2017 – czekamy na wyniki końcowe!
REDAKCJA WP FITNESS • dawno temuRowerowy Maj to gdański pomysł na promocję komunikacji rowerowej wśród dzieci, rodziców i pracowników szkół i przedszkoli. Formuła kampanii sprawdza się wszędzie. Przez cały maj kampanię realizowało 21 polskich miast i gmin. Od powstania kampanii aktywnie włączyło się w nią ponad 147 tysięcy dzieci, uczniów i nauczycieli. Liczba zarejestrowanych dotychczas aktywnych podróży przekroczyła 2 mln, a z pewnością się powiększy po zsumowaniu wyników końcowych.
Jednak Rowerowy Maj to przede wszystkim inwestycja w zdrowie przyszłych dorosłych. Pozytywne emocje i porcja endorfin towarzyszą dzieciom przez cały aktywnie rozpoczęty dzień oraz kształtują pozytywne nawyki na następne lata.
Liczba uczestników z roku na rok rośnie od 2 tys. w 2014 roku do 153 tysięcy potencjalnych uczestników w 2017 roku. W czwartej edycji kampanii udział biorą: Warszawa, Kraków, Wrocław, Lublin, Gdynia, Rybnik, Tychy, Elbląg, Płock, Zamość, Tczew, Sopot, Skawina, Żukowo, Wadowice, Włodawa, Puck, Kalety, Nowy Dwór Gdański oraz Cedry Wielkie. Miasto Warszawa realizuje Rowerowy Maj już po raz trzeci, a Cedry Wielkie są pierwszą gminą wiejską, która zaangażowała się w projekt.
Zasady kampanii
Celem „Rowerowego Maja” jest promocja zdrowego stylu życia oraz komunikacji rowerowej w szkołach podstawowych i przedszkolach. Za każdy przyjazd dzieci otrzymują naklejki, które wklejają do imiennych „rowerowych książeczek” oraz na klasowy lub grupowy plakat. Nauczyciele prowadzą ewidencję aktywnych dojazdów w interaktywnym rowerowym dzienniku klasowym.
Najbardziej aktywni uczniowie i przedszkolaki otrzymają nagrody rzeczowe, najbardziej aktywne klasy i grupy przedszkolne ciekawie spędzą czas w centrach nauki i rozrywki, a szkoły i przedszkola, które odnotowały największy odsetek aktywnych dojazdów w stosunku do liczby uczniów, otrzymają nagrody pieniężne.
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze