7 powodów, dla których lepiej nie jeść wiśni maraschino

Świeże wiśnie są pyszne i bardzo zdrowe. W naturalnej postaci owoce te są lekko kwaskowate i mają wiele korzystnych właściwości, ale kiedy zanurzymy je w sztucznym syropie, tracą one prawie wszystkie swoje wartości odżywcze.

Wiśnie maraschino

Wiśnie maraschino (123rf)

Ten artykuł ma 3 strony:

Większość z nas miała kiedyś okazję spróbować wisienek maraschino. Tak, chodzi o te słodkie, czerwone wiśnie z pysznym ogonkiem, które zazwyczaj zdobią torty, desery lub koktajle. Wisienki te tylko z pozoru jednak wyglądają słodko i niewinnie. W rzeczywistości, są one bardzo szkodliwe a sposób w jaki powstają jest naprawdę przerażający.

Wiśnie maraschino nie tylko mają wysoką zawartość kalorii, ale też zawierają bardzo dużo cukru oraz sztucznych barwników.

Dowiedzcie się, jak powstają słynne wisienki, a już nigdy więcej po nie sięgniecie!

Zobacz też: Słodycz płynąca z natury i ta płynąca z chemii — ten wybór jest prosty

Są zanurzone w syropie cukrowym

Zanurzenie wiśni w syropie cukrowym nie jest najlepszym sposobem na zachowanie walorów zdrowotnych tego pysznego owocu. Poza tym, jego tekstura staje się wówczas sztuczna.

Jak dużo cukru zawierają wisienki maraschino?
Około ½ filiżanki maraschino, zawiera 38,77 g cukru. Jedna wisienka maraschino zawiera ok. 2 g cukru. Według Mayo Clinic, kobiety powinny utrzymywać spożycie cukru na poziomie 6 łyżeczek (lub 24 g dziennie), a mężczyźni nie powinni jeść więcej niż 9 łyżeczek (lub 36 g cukru dziennie). Średnio, dieta większości z nas zawiera jednak znacznie więcej cukru, co zwiększa ryzyko chorób serca, przyrostu masy ciała i próchnicy zębów.

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Kontynuuj czytanie na kolejnych stronach:

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Jedzenie, które wspomaga seks Racuszki z jabłkiem Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Woda – nie uwierzysz, że pijąc wodę, szybciej schudniesz! Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Sałatka ze słoika – pomysł na zdrowy lunch do pracy

Popularne w tym tygodniu:

41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Weekendowy jadłospis Ewy Chodakowskiej Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia