Ab crack - definicja, jak wyrzeźbić?

Ab crack to określenie pionowej linii na brzuchu, która eksponuje mięśnie tej partii ciała. Jest to jeden z najnowszych trendów fitness, który spopularyzowały modelki i trenerki w social mediach. Wpisuje się on w modę na wysportowane i umięśnione sylwetki. Czy i w jaki sposób można wypracować ab crack?

Ab crack — definicja

Angielskie wyrażenie ab crack odnosi się do pionowej linii (przerwy, załamania) biegnącej wzdłuż płaskiego brzucha w środkowej jego części — od pępka aż po mostek (przypomina ona bliznę dzielącą brzuch na dwie części). Stanowi jeden z najnowszych trendów w świecie fitnessu i alternatywę dla typowego sześciopaku.

Linia ta bardzo dobrze podkreśla mięśnie brzucha. Modę na ab crack zapoczątkowały i rozpowszechniły blogerki, trenerki fitness, modelki (m.in. Emily Ratajkowski) i gwiazdy, publikując zdjęcia zgrabnych sylwetek w serwisie społecznościowym Instagram.

Ab crack — jak wyrzeźbić?

Uzyskanie ab crack na brzuchu wymaga systematycznych treningów na siłowni i przestrzegania zasad restrykcyjnej diety (jest to efekt m.in. niskiej zawartości tłuszczu w organizmie).

Eksperci twierdzą, że mogą go osiągnąć jedynie kobiety o bardzo szczupłych (genetycznie) i wysportowanych sylwetkach, dlatego w przypadku niektórych osób ze względu na budowę ciała ten efekt jest nieosiągalny (niemożliwe jest tego typu rozdzielenie mięśni poprzez trening). Ponadto dążenie do jego uzyskania może być niebezpieczne dla zdrowia.

Ab crack — widoczny na zdjęciach publikowanych na Instagramie — to również (zdaniem niektórych) rezultat przyjęcia właściwej pozy ciała i pozowania do fotografii na bezdechu, w odpowiednim świetle, z wykorzystaniem makijażu i nierzadko retuszu.

Do pewnego stopnia na ten efekt można zapracować samodzielnie, wykonując szereg ćwiczeń angażujących mięśnie brzucha. W planie treningowym, którego efektem ma być ab crack, znajdują się następujące ćwiczenia fizyczne:

  • nożyce pionowe i poziome,
  • skręty obustronne w pozycji leżącej z przenoszeniem nóg na przemian,
  • skośne brzuszki,
  • unoszenie nóg i bioder w podporze ku górze,
  • unoszenie nóg wyprostowanych w kolanach ku górze w klęku podpartym,
  • unoszenie kolan ku klatce piersiowej w klęku podpartym,
  • superman,
  • mały mostek (z unoszeniem nogi na zmianę),
  • plank (z unoszeniem jednej nogi, z unoszeniem ręki i nogi sobie przeciwstawnych, deska na boku),
  • russian twist,
  • ćwiczenia na mięśnie brzucha na piłce gimnastycznej, na przykład klasyczne brzuszki.

Ze względu na fakt, że ab crack zależy od uwarunkowań genetycznych, można ćwiczyć całe życie i nadal nie osiągnąć upragnionej linii wzdłuż brzucha. Nawet wiele godzin spędzonych na rowerku stacjonarnym i tysiące brzuszków nie gwarantują sukcesu.

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Trening fitness Izabel Goulart – najbardziej wysportowanej modelki świata Najlepsza godzina na trening? Kiedy trenować? Massy Arias: fitness receptą na depresję Sekrety skutecznego treningu według trenerów gwiazd Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Aerobiczna szóstka Weidera Najdziwniejsze siłownie świata - Limelight, Gidropark, Pink Iron 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 4 najlepsze sporty dla kobiet Skalpel. Zasady treningu Ewy Chodakowskiej Ewa Chodakowska – trenerka wszystkich Polek Co to jest burpees? Magnez a mięśnie Jak prawidłowo zrobić plank? Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?

Popularne w tym tygodniu:

Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Znasz Shauna T, autora "Insanity"? Teraz pokazuje ćwiczenie, które powinieneś wykonywać, gdy nie masz czasu na cały trening To ćwiczenie powinna codziennie wykonać każda kobieta. Wysmukli talię i poprawi życie seksualne Płaska pupa - ćwiczenia, dieta, postawa Tych napojów nie pij po treningu Grube uda - jak się pozbyć z nich tkanki tłuszczowej, zasady żywienia Sześciopak - dieta, trening Trening na redukcję – zasady, plan treningowy CO ZJEŚĆ PRZED PORANNYM TRENINGIEM Fitness Trendy Jumping Fitness - kontrowersje i mity, a rzeczywistość