wyszukanie zaawansowane

Multimedia

Wasza strefa Fit!

Fitnesski

Dołącz do nas

Dodaj Galerię |Tekst

Sonda

Siłownia

Zalety treningu obwodowego

Thinkstock
12.04.2012

To doskonały sposób na harmonijne wymodelowanie sylwetki, szczególnie dla osób, które dopiero rozpoczynają ćwiczenia. Dzięki treningowi obwodowemu nie tylko rzeźbimy ciało, zwiększa się również wytrzymałość, wzmacniają mięśnie, ścięgna i stawy. Instruktorzy fitness polecają tę formę aktywności fizycznej przede wszystkim kobietom.

Trening obwodowy, zwany również treningiem stacyjnym, w ostatnim czasie zyskał na popularności. Do swojej oferty dołączyło go wiele fitness klubów. Faktycznie, ćwiczenia obwodowe rekomendowane są przez specjalistów jako skuteczne w walce z nadmiarem kilogramów, cellulitem czy brakiem kondycji. Warto wiedzieć, że taki trening to najprostsza forma ćwiczeń mięśniowo-oddechowych.

Czym dokładnie jest trening obwodowy?

Michał Gronowski, trener personalny z jedenastoletnim stażem tłumaczy, że jest to forma aktywności fizycznej, podczas której wykonujemy ćwiczenia na wszystkie partie mięśniowe na każdym z treningów. Jeśli ćwiczymy np. trzy razy w tygodniu, to podczas każdego dnia treningowego wzmacniamy zarówno nogi, klatkę piersiową, plecy, barki, mięśnie trójgłowe oraz dwugłowe ramion, jak i brzuch.



– To bardzo dobry rozwiązanie na sam początek przygody z siłownią lub dla osób, które ze względu na rzadkie i nieregularne wizyty na siłowni zawsze są początkującymi, czyli opuszczają za dużo treningów, by przejść o krok wyżej: aż do treningu dzielonego, kiedy wykonuje się każdego dnia treningowego ćwiczenia na różne partie mięśniowe – wyjaśnia Michał Gronowski.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim należy wybrać po jednym podstawowym ćwiczeniu na każdą grupę mięśniową. Wykonujemy po 2-3 serie każdego ćwiczenia, zaczynając od największych partii, czyli przykładowo:
– nogi: przysiady lub wykroki,
– klatka piersiowa: pompki, wyciskanie sztangi lub sztangielek,
– plecy: wiosłowanie sztangą lub sztangielką w opadzie tułowia; dla silniejszych podciągnięcia na drążku,
– mięśnie naramienne – barki: wyciskanie sztangielek nad głowę,
– tricepsy: pompki na poręczach lub odwrotne pompki w oparciu o ławeczkę,
– bicepsy: uginanie ramion ze sztangielkami,
– łydki: wspięcia na palce,
– brzuch: spięcia brzucha, leżąc na macie.

Zaczynamy od ośmiu powtórzeń i co tydzień dodajemy jedno powtórzenie. – Wybieramy taki ciężar, byśmy mogli zrobić maksymalnie 8-12 powtórzeń – instruuje trener personalny Michał Gronowski. Trening kończymy przy dwunastu powtórzeniach.

1 2
REKOMENDACJA
2014-01-10 09:18:47
~www. tomektom1.unixstorm.org/

Dziennik treningowy online dla cwiczacych na siłowni www.tomektom1.unixstorm.org/

2013-01-22 18:20:13
~ewa

Masz nadwagę? Nie możesz schudnąć? zaczniesz głodówkę ? Brak Ci motywacji? Ten problem mają wszyscy! Ale już nie ja. Pozbyłam się nadwagi raz na zawsze-12kg w 4 miesiący. Bez głodowania, bez cellulitu i energią na cały dzień. Jak ? Wejdź i się dowiedz (idealnafigura.com/gberes). Zadbaj o swoje zdrowie już dziś.

2013-01-18 12:57:58
~abs2.pl

www.abs2.pl najlepszy system na piekny brzuch. Rezultaty szybko widac.

2012-06-26 17:32:23
~karolcia

Cwicze codziennie - boks, spinning, bieganie, trening silowny... Dzis pierwszy raz robilam trening obwodowy. Myslalam, ze juz nic niejest w stanie mnie moze ruszyc, a jednak... Pewnie jutro bede miec problemy ze wstaniem z wyrka... Polecam!!!!

2012-05-04 20:23:14
~www.igagnant.xx.pl

Zarabiaj na oglądaniu reklam: www.igagnant.xx.pl Rejestru jesz się i uruchamiasz program który wyświetla reklamy. Wszystko po polsku a wypłata w euro :)

Masz swoje poglądy? Tu jest miejsce, gdzie możesz je swobodnie wyrazić!
Pisz, komentuj i dyskutuj. Pamiętaj o tym, że nie będziemy tolerować niecenzuralnych wypowiedzi i wulgaryzmów. Wymieniaj poglądy a nie obelgi. Zasady Opinii.